headerdesktop ziuacartii23apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile ziuacartii23apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

CARTE CADOU la

toate comenzile peste 50 lei!

Alege-ti preferatele si

bucura-te de cadou.

40 de modele pentru olimpiada de limba sii literatura romana Vol.8 - Clasele 5-8

De (autor): Ciprian Manolache

0
(0 review-uri)
40 de modele pentru olimpiada de limba sii literatura romana Vol.8 - Clasele 5-8 - Ciprian Manolache
Rasfoieste

40 de modele pentru olimpiada de limba sii literatura romana Vol.8 - Clasele 5-8

De (autor): Ciprian Manolache

0
(0 review-uri)
Olimpiadele scolare reprezinta spatiul optim pentru valorizarea unor premise favorabile innascute sau a unor capitaluri culturale sau de cunostinte dobandite, pe care le au unii elevi, carora scoala moderna trebuie sa le ofere un program de educatie rafinat, particularizat si diversificat.

Acest volum este destinat elevilor de gimnaziu capabili de performanta la limba si literatura romana. Cele 40 de teste (cate zece pentru fiecare clasa) au fost gandite conform noii structuri a subiectelor pentru Olimpiada de limba si literatura romana, oferind posibile contexte de exersare a continuturilor si competentelor specifice, prevazute de programa scolara in vigoare, derivate din competentele generale 3 si 4, care vizeaza comunicarea scrisa (receptarea mesajului scris si producerea de mesaje scrise). Ele sunt modele de lucru care au drept scop familiarizarea elevilor cu modalitatea organizarii concursului, cu programa de concurs, cu exigentele noii structuri a subiectelor, formularile itemilor fiind facute explicit, pentm a dirija invatarea.

Variantele din concurs vor raspunde nevoii de a elibera de clisee practicile educative, nuantand si potentand foi inularile obisnuite de la evaluarile nationale, oferind astfel olimpicului - elevul cu inclinatie nativa spre studiu, posesor al unei culturi umaniste corespunzatoare varstei, care se foloseste de competitie pentru a-si ascuti puterea de adaptare la situatii noi de viata - sansa de a-si valorifica aptitudinile intelectuale si competentele dobandite.
Fragment:

" SUBIECTUL al II-lea
— Practica rationala si functionala a limbii 10 puncte  Scrie un text, de 10-15 randuri, in care sa creezi cadrul unei discutii amicale, pentru a-ti exprima preferinta pentru anotimpul primavara, datorita bucuriei de a redescoperi frumusetea naturii, sustinandu-ti punctul de vedere cu ajutorul in-folinatiilor din cele doua texte-suport si din experienta ta de lectura. Pentru a obtine punctajul maxim, vei avea in vedere urmatoarele repere: - sa foimulezi o opinie despre bucuria redescoperirii frumusetii naturii; - sa valorifici corelatia intre ciclul naturii si viata omului; - sa sustii punctul de vedere prin formularea a doua argumente, valorificand textele-suport si experienta ta de lectura; - sa respecti caracteristicile structurii si ale discursului unui text argumentativ; - sa respecti limita de spatiu indicata.
SUBIECTUL al III-lea
— Elemente de constructie a comunicarii 50 de puncte 
1. Explica rolul utilizarii cratimei in urmatoarea structura din textul in versuri: S-adie rar. 5 puncte
 2. Precizeaza masura din ultimul vers al poeziei date. 5 puncte
3. Scrie cinci cu. vinte din familia lexicala a cuvantuluifloare. 5 puncte
4. Indica modul de formare a cuvintelor: primavara, neatins, maiestrit (din primul text) si aceasta, grabirea (din al doilea text).  5 puncte
5. Scrie o propozitie dezvoltata, in care cuvantul inflorire sa aiba alt inteles decat cel din al doilea text. 5 puncte
6. Scrie cate un antonim pentru sensul din context al urmatoarelor cuvinte:
aleasa( floare), linistit, bland (din primul text) si grabirea, binefacatoare ( din al doilea text). 5 puncte
7. Identifica valorile morfologice ale cuvintelor subliniate in versul: A prins o boare, calda ca un dor, din primul text. 5 puncte
8. Identifica un adjectiv prenominal demonstrativ, in ultimul paragraf al celui de-al doilea text.
9. Indica functiile sintatice ale cuvintelor subliniate din versurile:
Mi-i sufletul de patimi neatins/ Si cerul floare peste el a nins ( din primul text) 5 puncte
10. Construieste o propozitie in care substantivulprimavara sa aiba functia sintactica de complement indirect. 5 puncte"
Citeste mai mult

-5%

PRP: 30.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

28.50Lei

28.50Lei

30.00 Lei

Primesti 28 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Olimpiadele scolare reprezinta spatiul optim pentru valorizarea unor premise favorabile innascute sau a unor capitaluri culturale sau de cunostinte dobandite, pe care le au unii elevi, carora scoala moderna trebuie sa le ofere un program de educatie rafinat, particularizat si diversificat.

Acest volum este destinat elevilor de gimnaziu capabili de performanta la limba si literatura romana. Cele 40 de teste (cate zece pentru fiecare clasa) au fost gandite conform noii structuri a subiectelor pentru Olimpiada de limba si literatura romana, oferind posibile contexte de exersare a continuturilor si competentelor specifice, prevazute de programa scolara in vigoare, derivate din competentele generale 3 si 4, care vizeaza comunicarea scrisa (receptarea mesajului scris si producerea de mesaje scrise). Ele sunt modele de lucru care au drept scop familiarizarea elevilor cu modalitatea organizarii concursului, cu programa de concurs, cu exigentele noii structuri a subiectelor, formularile itemilor fiind facute explicit, pentm a dirija invatarea.

Variantele din concurs vor raspunde nevoii de a elibera de clisee practicile educative, nuantand si potentand foi inularile obisnuite de la evaluarile nationale, oferind astfel olimpicului - elevul cu inclinatie nativa spre studiu, posesor al unei culturi umaniste corespunzatoare varstei, care se foloseste de competitie pentru a-si ascuti puterea de adaptare la situatii noi de viata - sansa de a-si valorifica aptitudinile intelectuale si competentele dobandite.
Fragment:

" SUBIECTUL al II-lea
— Practica rationala si functionala a limbii 10 puncte  Scrie un text, de 10-15 randuri, in care sa creezi cadrul unei discutii amicale, pentru a-ti exprima preferinta pentru anotimpul primavara, datorita bucuriei de a redescoperi frumusetea naturii, sustinandu-ti punctul de vedere cu ajutorul in-folinatiilor din cele doua texte-suport si din experienta ta de lectura. Pentru a obtine punctajul maxim, vei avea in vedere urmatoarele repere: - sa foimulezi o opinie despre bucuria redescoperirii frumusetii naturii; - sa valorifici corelatia intre ciclul naturii si viata omului; - sa sustii punctul de vedere prin formularea a doua argumente, valorificand textele-suport si experienta ta de lectura; - sa respecti caracteristicile structurii si ale discursului unui text argumentativ; - sa respecti limita de spatiu indicata.
SUBIECTUL al III-lea
— Elemente de constructie a comunicarii 50 de puncte 
1. Explica rolul utilizarii cratimei in urmatoarea structura din textul in versuri: S-adie rar. 5 puncte
 2. Precizeaza masura din ultimul vers al poeziei date. 5 puncte
3. Scrie cinci cu. vinte din familia lexicala a cuvantuluifloare. 5 puncte
4. Indica modul de formare a cuvintelor: primavara, neatins, maiestrit (din primul text) si aceasta, grabirea (din al doilea text).  5 puncte
5. Scrie o propozitie dezvoltata, in care cuvantul inflorire sa aiba alt inteles decat cel din al doilea text. 5 puncte
6. Scrie cate un antonim pentru sensul din context al urmatoarelor cuvinte:
aleasa( floare), linistit, bland (din primul text) si grabirea, binefacatoare ( din al doilea text). 5 puncte
7. Identifica valorile morfologice ale cuvintelor subliniate in versul: A prins o boare, calda ca un dor, din primul text. 5 puncte
8. Identifica un adjectiv prenominal demonstrativ, in ultimul paragraf al celui de-al doilea text.
9. Indica functiile sintatice ale cuvintelor subliniate din versurile:
Mi-i sufletul de patimi neatins/ Si cerul floare peste el a nins ( din primul text) 5 puncte
10. Construieste o propozitie in care substantivulprimavara sa aiba functia sintactica de complement indirect. 5 puncte"
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one