Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Constitutia Romaniei si legislatie conexa 2016

De (autor): Anonim

0
(0 review-uri)
Constitutia Romaniei si legislatie conexa 2016

Constitutia Romaniei si legislatie conexa 2016

De (autor): Anonim

0
(0 review-uri)
Orice societate organizata statal impune existenta unui ansamblu de reguli care sa determine modul de constituire, organizare si exercitare a puterii publice. Constitutia reglementeaza elementele fundamentale ale structurii oricarui stat democratic, garanteaza drepturile fundamentale cetatenesti si fixeaza sarcinile corespunzatoare acestor drepturi. Potrivit art. 1 alin. (5), in Romania respectarea Constitutiei este obligatorie. De aceea, textul legii fundamentale trebuie sa fie cunoscut de toti cetatenii acestei tari.

Lucrarea mai cuprinde 3 acte normative conexe importante:

● Legea cetateniei romane nr. 21/1991, cu ultimele modificari aduse prin O.U.G. nr. 37/2015 pentru modificarea si completarea Legii cetateniei romane nr. 21/1991 (M. Of. nr. 697 din 15 septembrie 2015);
● Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale;
● Legea nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului.

PRO LEGE – O colectie necesara oricarui jurist:

● reuneste intre copertele fiecarei culegeri informatii esentiale si extinse din domeniul abordat, inlesnind astfel utilizatorului activitatea de informare si de cercetare, reducand semnificativ si eficient timpul dedicat acesteia;

● prezinta pachete de acte normative consolidate, atent selectate in vederea acoperirii domeniului vizat, imbogatite cu note si referinte utile, structurate si evidentiate profesionist si menite a facilita intelegerea vointei si a intentiilor legiuitorului (prin semnalarea si/sau prin prezentarea unor corelatii ori a unor spete relevante, in unele cazuri prin oferirea unor lamuriri punctuale etc.);
● seria PREMIUM din cadrul colectiei PRO LEGE este tiparita pe hartie alba de calitate superioara, ideala pentru adnotarile necesare in activitatea didactica si practica, beneficiaza de grafica si de cromatica speciale (in vederea unui plus de evidentiere a informatiilor-cheie), incluzand totodata un vast material informativ suplimentar;
● fiecare culegere in parte constituie, practic, un instrument juridic complex, indispensabil activitatii de zi cu zi in cadrul domeniului caruia ii este dedicata si pe care il reprezinta, organizand unitar informatiile necesare unei bune cunoasteri a domeniului respectiv.
Fragment:

" Capitolul IV
Raporturile Parlamentului cu Guvernul

Art. 111. Informarea Parlamentului.
(1) Guvernul si celelalte organe ale administratiei publice, in cadrul controlului parlamentar al activitatii lor, sunt obligate sa prezinte informatiile si documentele cerute de Camera Deputatilor, de Senat sau de comisiile parlamentare, prin intermediul presedintilor acestora. in cazul in care o initiativa legislativa implica modificarea prevederilor bugetului de stat sau a bugetului asigurarilor sociale de stat, solicitarea informarii este obligatorie.
(2) Membrii Guvernului au acces la lucrarile Parlamentului. Daca li se solicita prezenta, participarea lor este obligatorie.
Art. 112. intrebari, interpelari si motiuni simple.
(1) Guvernul si fiecare dintre membrii sai au obligatia sa raspunda la intrebarile sau la interpelarile formulate de deputati sau de senatori, in conditiile prevazute de regulamentele celor doua Camere ale Parlamentului.
(2) Camera Deputatilor sau Senatul poate adopta o motiune simpla prin care sa-si exprime pozitia cu privire la o problema de politica interna sau externa ori, dupa caz, cu privire la o problema ce a facut obiectul unei interpelari.
Art. 113. Motiunea de cenzura.
(1) Camera Deputatilor si Senatul, in sedinta comuna, pot retrage increderea acordata Guvernului prin adoptarea unei motiuni de cenzura, cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor.
(2) Motiunea de cenzura poate fi initiata de cel putin o patrime din numarul total al deputatilor si senatorilor si se comunica Guvernului la data depunerii.
(3) Motiunea de cenzura se dezbate dupa 3 zile de la data cand a fost prezentata in sedinta comuna a celor doua Camere.
(4) Daca motiunea de cenzura a fost respinsa, deputatii si senatorii care au semnat-o nu mai pot initia, in aceeasi sesiune, o noua motiune de cenzura, exceptia cazului in care Guvernul isi angajeaza raspunderea potrivit articolului 114.
Art. 114. Angajarea raspunderii Guvernului.
(1) Guvernul isi poate angaja raspunderea in fata Camerei Deputatilor si a Senatului, in sedinta comuna asupra unui program, a unei declaratii de politica generala sau a unui proiect de lege.
(2) Guvernul este demis daca o motiune de cenzura, depusa in termen de zile de la prezentarea programului, a declaratiei de politica generala sau a proiectului de lege, a fost votata in conditiile articolului 113.
(3) Daca Guvernul nu a fost demis potrivit alineatului
(2), proiectul de lege prezentat, modificat sau completat, dupa caz, cu amendamente acceptate Guvern, se considera adoptat, iar aplicarea programului sau a declaratiei politica generala devine obligatorie pentru Guvern.
(4) In cazul in care Presedintele Romaniei cere reexaminarea legii adoptate potrivit alineatului (3), dezbaterea acesteia se va face in sedinta comuna a celor doua Camere. "
Citeste mai mult

8.90Lei

8.90Lei

Primesti 8 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Orice societate organizata statal impune existenta unui ansamblu de reguli care sa determine modul de constituire, organizare si exercitare a puterii publice. Constitutia reglementeaza elementele fundamentale ale structurii oricarui stat democratic, garanteaza drepturile fundamentale cetatenesti si fixeaza sarcinile corespunzatoare acestor drepturi. Potrivit art. 1 alin. (5), in Romania respectarea Constitutiei este obligatorie. De aceea, textul legii fundamentale trebuie sa fie cunoscut de toti cetatenii acestei tari.

Lucrarea mai cuprinde 3 acte normative conexe importante:

● Legea cetateniei romane nr. 21/1991, cu ultimele modificari aduse prin O.U.G. nr. 37/2015 pentru modificarea si completarea Legii cetateniei romane nr. 21/1991 (M. Of. nr. 697 din 15 septembrie 2015);
● Legea nr. 47/1992 privind organizarea si functionarea Curtii Constitutionale;
● Legea nr. 35/1997 privind organizarea si functionarea institutiei Avocatul Poporului.

PRO LEGE – O colectie necesara oricarui jurist:

● reuneste intre copertele fiecarei culegeri informatii esentiale si extinse din domeniul abordat, inlesnind astfel utilizatorului activitatea de informare si de cercetare, reducand semnificativ si eficient timpul dedicat acesteia;

● prezinta pachete de acte normative consolidate, atent selectate in vederea acoperirii domeniului vizat, imbogatite cu note si referinte utile, structurate si evidentiate profesionist si menite a facilita intelegerea vointei si a intentiilor legiuitorului (prin semnalarea si/sau prin prezentarea unor corelatii ori a unor spete relevante, in unele cazuri prin oferirea unor lamuriri punctuale etc.);
● seria PREMIUM din cadrul colectiei PRO LEGE este tiparita pe hartie alba de calitate superioara, ideala pentru adnotarile necesare in activitatea didactica si practica, beneficiaza de grafica si de cromatica speciale (in vederea unui plus de evidentiere a informatiilor-cheie), incluzand totodata un vast material informativ suplimentar;
● fiecare culegere in parte constituie, practic, un instrument juridic complex, indispensabil activitatii de zi cu zi in cadrul domeniului caruia ii este dedicata si pe care il reprezinta, organizand unitar informatiile necesare unei bune cunoasteri a domeniului respectiv.
Fragment:

" Capitolul IV
Raporturile Parlamentului cu Guvernul

Art. 111. Informarea Parlamentului.
(1) Guvernul si celelalte organe ale administratiei publice, in cadrul controlului parlamentar al activitatii lor, sunt obligate sa prezinte informatiile si documentele cerute de Camera Deputatilor, de Senat sau de comisiile parlamentare, prin intermediul presedintilor acestora. in cazul in care o initiativa legislativa implica modificarea prevederilor bugetului de stat sau a bugetului asigurarilor sociale de stat, solicitarea informarii este obligatorie.
(2) Membrii Guvernului au acces la lucrarile Parlamentului. Daca li se solicita prezenta, participarea lor este obligatorie.
Art. 112. intrebari, interpelari si motiuni simple.
(1) Guvernul si fiecare dintre membrii sai au obligatia sa raspunda la intrebarile sau la interpelarile formulate de deputati sau de senatori, in conditiile prevazute de regulamentele celor doua Camere ale Parlamentului.
(2) Camera Deputatilor sau Senatul poate adopta o motiune simpla prin care sa-si exprime pozitia cu privire la o problema de politica interna sau externa ori, dupa caz, cu privire la o problema ce a facut obiectul unei interpelari.
Art. 113. Motiunea de cenzura.
(1) Camera Deputatilor si Senatul, in sedinta comuna, pot retrage increderea acordata Guvernului prin adoptarea unei motiuni de cenzura, cu votul majoritatii deputatilor si senatorilor.
(2) Motiunea de cenzura poate fi initiata de cel putin o patrime din numarul total al deputatilor si senatorilor si se comunica Guvernului la data depunerii.
(3) Motiunea de cenzura se dezbate dupa 3 zile de la data cand a fost prezentata in sedinta comuna a celor doua Camere.
(4) Daca motiunea de cenzura a fost respinsa, deputatii si senatorii care au semnat-o nu mai pot initia, in aceeasi sesiune, o noua motiune de cenzura, exceptia cazului in care Guvernul isi angajeaza raspunderea potrivit articolului 114.
Art. 114. Angajarea raspunderii Guvernului.
(1) Guvernul isi poate angaja raspunderea in fata Camerei Deputatilor si a Senatului, in sedinta comuna asupra unui program, a unei declaratii de politica generala sau a unui proiect de lege.
(2) Guvernul este demis daca o motiune de cenzura, depusa in termen de zile de la prezentarea programului, a declaratiei de politica generala sau a proiectului de lege, a fost votata in conditiile articolului 113.
(3) Daca Guvernul nu a fost demis potrivit alineatului
(2), proiectul de lege prezentat, modificat sau completat, dupa caz, cu amendamente acceptate Guvern, se considera adoptat, iar aplicarea programului sau a declaratiei politica generala devine obligatorie pentru Guvern.
(4) In cazul in care Presedintele Romaniei cere reexaminarea legii adoptate potrivit alineatului (3), dezbaterea acesteia se va face in sedinta comuna a celor doua Camere. "
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one