Vei fi un zeu rau sau bun? Aceasta este alegerea pe care jucatorii trebuie sa o faca inainte de a se intoarce in tinutul razboinic din Black & White 2. Ca si predecesorul sau care s-a bucurat de un succes nebun, Black & White, continuarea se refera la alegeri morale. Totusi, tinutul s-a transformat. Locuitorii acestei lumi vii 3D si-au pierdut inocenta. Ei inteleg tehnica ai cred intr-un singur zeu. De asemenea, ei cauta adepti din alte triburi pentru a-i converti. Cand jucatorul va patrunde in aceasta lume razboinica, va face oare triburile sa coexiste pasnic, incurajand satele si orasele sa se transforme in metropole sau le va indruma sa isi exercite vointa asupra altora creand si comandand mari armate ce vor sa domine si sa cucereasca? Si creaturile din joc au evoluat. Ele pot invata strategii, pot stapani noi abilitati si talente si pot conduce armatele in lupta, formand ultima unitate a jucatorului. Lumea este mai dezvoltata acum, cu noi arme si tehnologii. Fiecare alegere pe care o face un jucator va avea un impact. Fiecare actiune va determina modificari evidente in cladiri, flori si/sau fauna, toate reflectand personalitatea jucatorului. Black & White 2 include alte noi elemente, cum ar fi grafica imbunatatita si efectele de miracol, ca de exemplu rauri de foc si cutremure care produc distrugeri in masa. Jocul include si sisteme meteorologice care au impact asupra jocului; jucatorii vor vedea impactul unei secete care loveste campiile aride ale Egiptului sau efectele unei masive caderi de zapada in Muntii Scandinavi. De asemenea, jucatorii pot obtine noi resurse si discipoli formand legaturi cu japonezii sau luptand cu aztecii. Jucatorii vor avea si posibilitatea de a construi noi cladiri, inclusiv armurarii si un port, si de a explora noi insule, fiecare avand propria cultura si propriul climat. Caracteristici cheie: - Abilitatea de a porni razboiul sau de a asigura pacea; - Noi Miracole Epice (New Epic Miracles), inclusiv cutremure care zguduie lumea si vulcani care ridica pamantul creand rauri de lava; - Mediul jocului se modifica pe baza personalitatii jucatorului; - Multiple creaturi care pot fi dresate, inclusiv Maimuta, Vaca si Leul; - Cinci triburi ale Aztecilor, Grecilor, Egiptenilor, Japonezilor si Scandinavilor; - Arme si tehnologii pe care jucatorii le pot crea, inclusiv arcuri, sabii, arme de asalt si ziduri pe care jucatorul le poate vopsi asa cum doreste. - Armate controlabile; - Capacitatea de a crea asezari care cuprind, pe langa locuinte, recolte si cladiri impresionante, si structuri cum ar fi fantani si minunate gradini daca esti Bun (Good), sau stocks si ghilotine daca esti Rau (Evil); - Multiple unelte cu care jucatorii pot invata creaturile diverse lucruri, inclusiv bete, bice, pene sau unelte create de jucator; - Sisteme meteorologice cum ar fi: ploaia, zapada si ceata; - O calatorie prin 10 tinuturi ale celor 5 triburi.