Emil Cioran, coerenta unui antisistem
Emil Cioran, coerenta unui antisistem
Cu sau fara intentie, Ilie Dumitrascu reuseste si o analiza a evolutiei intregii „Generatii ’27”, asa cum a definit-o Mircea Eliade, obsedat de teama ca generatia lor, „singura generatie libera disponibila>>, din istoria neamului romanesc, nu va avea timp sa-si implineasca misiunea>>, ca ne vom trezi intr-o zi mobilizati>>, asa cum au fost parintii, mosii si stramosii nostri, si atunci va fi prea tarziu ca sa mai putem crea liber”. Cata intuitie . . . Sa ne amintim ca a spus-o dupa Primul Razboi Mondial si inainte de Al Doilea. Poate ca nu a fost tocmai singura generatie, dar momentul era unic. Patriotismul lor inflacarat ne pare acum pe deplin justificat.
In continuarea cartii sale, Ilie Dumitrascu face o trecere in revista filozofilor ce, asemenea lui Emil Cioran, nu au acceptat filozofia ca sistem, dorinta unora de a raspunde la intrebari fara raspuns si – mai ales – fara utilitate, si de a aborda mai curand filozofia vietii, pentru care singura solutie este fragmentarea ei.
Asa dupa cum era de asteptat, trebuia sa ajungem si la coerenta. Ea apare din unitatea modului de abordare a fragmentelor, din consecventa si din eventuala constituire intr-un tot unitar al fragmentelor.
Descrierea produsului
Cu sau fara intentie, Ilie Dumitrascu reuseste si o analiza a evolutiei intregii „Generatii ’27”, asa cum a definit-o Mircea Eliade, obsedat de teama ca generatia lor, „singura generatie libera disponibila>>, din istoria neamului romanesc, nu va avea timp sa-si implineasca misiunea>>, ca ne vom trezi intr-o zi mobilizati>>, asa cum au fost parintii, mosii si stramosii nostri, si atunci va fi prea tarziu ca sa mai putem crea liber”. Cata intuitie . . . Sa ne amintim ca a spus-o dupa Primul Razboi Mondial si inainte de Al Doilea. Poate ca nu a fost tocmai singura generatie, dar momentul era unic. Patriotismul lor inflacarat ne pare acum pe deplin justificat.
In continuarea cartii sale, Ilie Dumitrascu face o trecere in revista filozofilor ce, asemenea lui Emil Cioran, nu au acceptat filozofia ca sistem, dorinta unora de a raspunde la intrebari fara raspuns si – mai ales – fara utilitate, si de a aborda mai curand filozofia vietii, pentru care singura solutie este fragmentarea ei.
Asa dupa cum era de asteptat, trebuia sa ajungem si la coerenta. Ea apare din unitatea modului de abordare a fragmentelor, din consecventa si din eventuala constituire intr-un tot unitar al fragmentelor.
Detaliile produsului