Urmarind parcursul elenistului Mario Meunier din pozitia de secretar al lui Rodin pana in atelierul lui Brancusi, lucrarea lui Cristian-Robert Velescu documenteaza influenta platoniciana asupra operei marelui sculptor roman si construieste totodata un tablou captivant al lumii artistice pariziene de inceput de secol XX.
Cristian-Robert Velescu, critic si istoric de arta, scriitor, preda istoria artei la Universitatea Nationala de Arte din Bucuresti. A publicat lucrari dedicate modernitatii romanesti si europene, dar si avangardei istorice: Brancusi initiatul (Editura Editis, Bucuresti, 1994); Concepte ale poeticii lui Constantin Brancusi (Edit. Univers Enciclopedic, Bucuresti, 1999), Forma si semnificatie in arta romaneasca moderna - exemplul lui Brancusi (Univers Enciclopedic, Bucuresti, 2002), Brancusi inedit - insemnari si corespondenta romaneasca (coeditor cu Doina Lemny, Humanitas, Bucuresti, 2004 ); Victor Brauner d'apres Duchamp sau drumul pictorului catre un suprarealism „bine temperat" (Institutul Cultural Roman, 2007), Avant-gardes et modernites - Brancusi, Duchamp, Brauner, Voronca, Tzara & comp. (Institutul Cultural Roman, 2013). Este autor al unor cataloage de expozitii, al caror curator a fost: Ion Tuculescu (catalog al expozitiei retrospective), Bucuresti, Muzeul National de Arta / Muzeul Colectiilor de Arta, 1999 ; Lili Pancu 1908-2006 - Pictura - grafica (catalog al expozitiei retrospective), Bucuresti, Muzeul orasului Bucuresti, 2010. Autor a numeroase studii si texte critice, publicate in albume, reviste si cataloage, din tara si din strainatate.