Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-50% la 1000 de titluri

siii TRANSPORT GRATUIT

la orice comanda peste 50 lei

Ne vedem printre rafturi!

Romana - Clasa X - Portofoliul elevului

De (autor): A. Costache , Fl. Ionita , M.N. Lascar , A. Savoiu

0
(0 review-uri)
Romana - Clasa X - Portofoliul elevului - A. Costache, Fl. Ionita, M. Lascar, A. Savoiu

Romana - Clasa X - Portofoliul elevului

De (autor): A. Costache , Fl. Ionita , M.N. Lascar , A. Savoiu

0
(0 review-uri)
     Portofoliul elevului la limba si literatura romana pentru clasa a X-a cuprinde:
    - fise de lectura;
    - teste de evaluare scrisa sau orala (initiala, continua, sumativa);
    - comunicare orala si comunicare scrisa (aplicatii sub forma de proiecte si referate);
    - repere bibliografice conform recomandarilor Programei scolare;
    - subiecte pentru performanta scolara;
    - noile norme lingvistice conform DOOM - Precizari, si altele.      Fragment din volum:

     „FISA DE LECTURA
    George Bacovia, Vant 
 
    Autorul: George Bacovia
    Titlul poeziei: Vant 
    Incadrare in opera/ in etapa de creatie/ in volum: publicata in volumul „Scantei galbene” (1926) 
    Tema poeziei: conditia poetului; corespondenta intre dezagregarea unei lumi — vidul interior. 
    Motive literare: plictisul, izolarea, spleenul, toamna, vantul, frunzele cazute, bruma, „prafaria”. 
    Starea poetica: depresia, melancolia, golul sufletesc. 
    Lirism subiectiv; ipostaza eului liric: poetul izolat, instrainat de ceilalti, neinteles si ratat; marci lexico-gramaticale ale eului liric (de exemplu: „am stat”, „mi-am notat” etc.). 
    Elemente ale simbolismului: teme, motive, stari poetice; muzicalitatea interioara; cultivarea simbolului si a corespondentelor etc. 
    Elemente de compozitie: paralelismul intre planul exterior, al naturii si cel interior, al eului creator. 
    Expresivitatea limbajului poetic:
    — Imagini artistice: vizuale („Pe drum prafaria se duce fugara”), auditive („Toamna a tipat cu un trist accent”); predomina imaginile auditive, de la monotonie la stridenta.
    — Figuri de stil: simbolul, personificarea, epitetul, inversiunea, metafora, aliteratia etc.
    — Utilizarea timpului prezent, pentru planul obiectiv, al naturii si a timpului trecut pentru planul subiectiv, ceea ce sugereaza efemeritatea creatiei. 
    — Prozodia: aspectul de vers liber — 12 versuri nesegmentate in strofe, cu masura variabila; ritmul combinat, rima pereche si incrucisata confera muzicalitatea exterioara; muzicalitatea interioara este data de eufonia vocalelor, aliteratia „Si-am stat singur suparat” etc. 
    Jurnal de lectura:
    Imaginea poetica preferata (de exemplu):
        Si-am stat singur suparat
        In zavoiul decadent,
        Si prin crengile-ncalcite mi-am notat
        Versuri fara de talent. 
    Motivarea alegerii: Versurile par o varianta degradata sau o aluzie ironica la versurile celebre:
        Prin codri de simboluri petrece omu-n viata
        Si toate-l cerceteaza c-un ochi prietenesc. 
        (Corespunderi de Charles Baudelaire). 
    Comentarea versurilor: Cele patru versuri reprezinta trecerea explicita la planul subiectiv: imaginea poetului izolat (si-am stat singur suparat) si ratat (Versuri fara de talent). Simbolurile insotite de epitete — zavoiul decadent, crengile-ncalcite — sugereaza lumea degradata sau lumea scriitorilor, care il condamna pe poet la izolare."
Citeste mai mult

10.00Lei

10.00Lei

Primesti 10 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

     Portofoliul elevului la limba si literatura romana pentru clasa a X-a cuprinde:
    - fise de lectura;
    - teste de evaluare scrisa sau orala (initiala, continua, sumativa);
    - comunicare orala si comunicare scrisa (aplicatii sub forma de proiecte si referate);
    - repere bibliografice conform recomandarilor Programei scolare;
    - subiecte pentru performanta scolara;
    - noile norme lingvistice conform DOOM - Precizari, si altele.      Fragment din volum:

     „FISA DE LECTURA
    George Bacovia, Vant 
 
    Autorul: George Bacovia
    Titlul poeziei: Vant 
    Incadrare in opera/ in etapa de creatie/ in volum: publicata in volumul „Scantei galbene” (1926) 
    Tema poeziei: conditia poetului; corespondenta intre dezagregarea unei lumi — vidul interior. 
    Motive literare: plictisul, izolarea, spleenul, toamna, vantul, frunzele cazute, bruma, „prafaria”. 
    Starea poetica: depresia, melancolia, golul sufletesc. 
    Lirism subiectiv; ipostaza eului liric: poetul izolat, instrainat de ceilalti, neinteles si ratat; marci lexico-gramaticale ale eului liric (de exemplu: „am stat”, „mi-am notat” etc.). 
    Elemente ale simbolismului: teme, motive, stari poetice; muzicalitatea interioara; cultivarea simbolului si a corespondentelor etc. 
    Elemente de compozitie: paralelismul intre planul exterior, al naturii si cel interior, al eului creator. 
    Expresivitatea limbajului poetic:
    — Imagini artistice: vizuale („Pe drum prafaria se duce fugara”), auditive („Toamna a tipat cu un trist accent”); predomina imaginile auditive, de la monotonie la stridenta.
    — Figuri de stil: simbolul, personificarea, epitetul, inversiunea, metafora, aliteratia etc.
    — Utilizarea timpului prezent, pentru planul obiectiv, al naturii si a timpului trecut pentru planul subiectiv, ceea ce sugereaza efemeritatea creatiei. 
    — Prozodia: aspectul de vers liber — 12 versuri nesegmentate in strofe, cu masura variabila; ritmul combinat, rima pereche si incrucisata confera muzicalitatea exterioara; muzicalitatea interioara este data de eufonia vocalelor, aliteratia „Si-am stat singur suparat” etc. 
    Jurnal de lectura:
    Imaginea poetica preferata (de exemplu):
        Si-am stat singur suparat
        In zavoiul decadent,
        Si prin crengile-ncalcite mi-am notat
        Versuri fara de talent. 
    Motivarea alegerii: Versurile par o varianta degradata sau o aluzie ironica la versurile celebre:
        Prin codri de simboluri petrece omu-n viata
        Si toate-l cerceteaza c-un ochi prietenesc. 
        (Corespunderi de Charles Baudelaire). 
    Comentarea versurilor: Cele patru versuri reprezinta trecerea explicita la planul subiectiv: imaginea poetului izolat (si-am stat singur suparat) si ratat (Versuri fara de talent). Simbolurile insotite de epitete — zavoiul decadent, crengile-ncalcite — sugereaza lumea degradata sau lumea scriitorilor, care il condamna pe poet la izolare."
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one