headerdesktop libfest19mar24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile  libfest19mar24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

LIBfest e on!

Reduceri, carti cu Autograf si

Dialoguri cu scriitori

Plaseaza comanda!

Sfantul Petru Damaschinul

De (autor): Anonim

0
(0 review-uri)
Sfantul Petru Damaschinul - Monah Bizantin Si Teolog Duhovnicesc

Sfantul Petru Damaschinul

De (autor): Anonim

0
(0 review-uri)
Intentia autorului a fost sa demonstreze originalitatea gandirii Cuviosului Petru Damaschinul in fata criticilor care sustin ca operele sale sunt mai mult niste florilegii. Studiul lui Greg Peters incepe cu prezentarea datelor cronologice si geografice referitoare la viata si persoana Cuviosului Petru Damaschinul si contextul in care si-a redactat lucrarile, de vreme ce pana in ziua de azi a ramas nesigura locatia in care Cuviosul s-a nevoit ca monah. Capitolul al II-lea abordeaza problema numelui lui Petru. Asa cum se explica in acest capitol, este foarte indoielnic ca Petru sa fi avut vreo legatura cu orasul Damasc. Greg Peters arata ca supranumele lui Petru, Mansur, a provocat confuzie intre Petru si mai bine-cunoscutul teolog Ioan Damaschin (al carui supranume era, de asemenea, Mansur). Aceasta, in schimb, a dus la numirea gresita a lui Petru „Damaschinul” [cel din Damasc], ducand la concluzia ca Petru Damaschinul si Petru Mansur sunt una si aceeasi persoana. Fiind aceeasi persoana, acele lucrari care au ajuns pana la noi sub numele lui Mansur vor trebui re-atribuite lui Petru Damaschinul. In contradictie cu afirmatia lui Gouillard cum ca teologia duhovniceasca a lui Petru este nesistematica, fiind mai mult o enciclopedie, decat un sistem coerent, capitolele al III-lea si al IV-lea abordeaza teologia duhovniceasca a lui Petru Damaschinul, asa cum se gaseste in cele doua texte filocalice ale sale: Spre aducere aminte catre propriul suflet si Cuvantari dupa alfabet. In aceste capitole, autorul sustine ca Petru a folosit o tehnica literara care este cunoscuta sub numele de intertextualitate. Aceasta tehnica, asa cum este ea definita de Julia Kristeva, reprezinta teoria potrivit careia „fiecare text se construieste singur ca un mozaic de citate, fiecare text este absorbtia si transformarea unui alt text”. Petru nu a fost pur si simplu un colectionar avid si un aranjor de texte, ci le-a folosit in vederea unui scop original, expunerea propriilor conceptii despre viata duhovniceasc
Citeste mai mult

32.75Lei

32.75Lei

Primesti 32 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

Intentia autorului a fost sa demonstreze originalitatea gandirii Cuviosului Petru Damaschinul in fata criticilor care sustin ca operele sale sunt mai mult niste florilegii. Studiul lui Greg Peters incepe cu prezentarea datelor cronologice si geografice referitoare la viata si persoana Cuviosului Petru Damaschinul si contextul in care si-a redactat lucrarile, de vreme ce pana in ziua de azi a ramas nesigura locatia in care Cuviosul s-a nevoit ca monah. Capitolul al II-lea abordeaza problema numelui lui Petru. Asa cum se explica in acest capitol, este foarte indoielnic ca Petru sa fi avut vreo legatura cu orasul Damasc. Greg Peters arata ca supranumele lui Petru, Mansur, a provocat confuzie intre Petru si mai bine-cunoscutul teolog Ioan Damaschin (al carui supranume era, de asemenea, Mansur). Aceasta, in schimb, a dus la numirea gresita a lui Petru „Damaschinul” [cel din Damasc], ducand la concluzia ca Petru Damaschinul si Petru Mansur sunt una si aceeasi persoana. Fiind aceeasi persoana, acele lucrari care au ajuns pana la noi sub numele lui Mansur vor trebui re-atribuite lui Petru Damaschinul. In contradictie cu afirmatia lui Gouillard cum ca teologia duhovniceasca a lui Petru este nesistematica, fiind mai mult o enciclopedie, decat un sistem coerent, capitolele al III-lea si al IV-lea abordeaza teologia duhovniceasca a lui Petru Damaschinul, asa cum se gaseste in cele doua texte filocalice ale sale: Spre aducere aminte catre propriul suflet si Cuvantari dupa alfabet. In aceste capitole, autorul sustine ca Petru a folosit o tehnica literara care este cunoscuta sub numele de intertextualitate. Aceasta tehnica, asa cum este ea definita de Julia Kristeva, reprezinta teoria potrivit careia „fiecare text se construieste singur ca un mozaic de citate, fiecare text este absorbtia si transformarea unui alt text”. Petru nu a fost pur si simplu un colectionar avid si un aranjor de texte, ci le-a folosit in vederea unui scop original, expunerea propriilor conceptii despre viata duhovniceasc
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one