Studii despre Biserica, despre traditie, despre dumnezeiestile Taine
Printr-o selectie atenta, a fost constituita o intreaga echipa de cercetatori, profesori si teologi renumiti, care si-a asumat ingrijirea monu-mentalei sale opere intr-o serie de 40 de volume.
Biserica, in calitatea ei de institutie intemeiata de Dumnezeu, este calauzita de Duhul Sfant Care ramane intru ea pana in veac, dovedind-o criteriu infailibil al dogmelor,"stalp si temelie a adevarului". Ea pazeste invatatura apostoleasca necontrafacuta si curata. Numai ea poate povatui spre adevar si numai ea poate sa devina singurul judecator infailibil indreptatit sa se exprime cu privire la invatatura relevanta a adevarurilor mantuitoare si sa mustre minciuna si inselarea.(...) Numai ea poate sa adevereasca, sa talcuiasca si sa formuleze adevarurile revelate din incredintarea Duhului Sfant. Numai Biserica ii calauzeste pe cei ce cred in Hristos la o dreapta intelegere a Sfintelor Scripturi si numai ea ii povatuieste pe fiii ei in calea mantuirii si numai ea se ingrijeste de ei sa umble in siguranta si statornic pe calea mantuirii. Numai in Biserica pot credinciosii sa aiba o certitudine temeinica in privinta adevarurilor in care cred si in privinta propriei lor mantuiri, fiindca in afara Bisericii, a acestei arce a lui Noe, nu exista nici un fel de mantuire.
Fragment din lucrarea Studii despre Biserica, despre traditie, despre dumnezeiestile Taine de Nectarie de la Eghina
" §2. Despre pacatul stramosesc in legatura cu botezul pruncilor
Biserica invata ca pacatul stramosesc i-a ingreunat pe toti cei din Adam si ca orice om se naste in stare de pacat, dar devine pacatos cu fapta de indata ce ia constiinta de sine si inainteaza in manifestarea potrivniciei voii lui fata de voia dumnezeiasca. In acest caz, pacatul stramosesc aduce si vina si responsabilitatea personala si il face pe om vinovat de pedeapsa si de osanda"9. Pacatul stramosesc il face pe om nevrednic de comunicarea cu Dumnezeu, chiar daca omul nu poarta vina unor pacate proprii. De aceea si pruncii, fara Sfantul Botez, sunt morti, potrivit cugetului drept al Parintilor nostri (Grigorie Teologulli si Grigorie al nevrednici de comuniunea cu Dumnezeu, dar nu sunt totusi vrednici de pedeapsa si osanda, cum crede Augustin dupa acestea, desi considerand ca vor fi pedepsiti cu o pedeapsa mai usoara, dar raman in iad, fara sa le lumineze si lor lumina Evangheliei.
Theodoret, in Epitoma faptelor dumnezeiesti, scrie: „Caci botezul nu se aseamana cu un brici care rade pacatele de mai inainte, cum socotesc mesalienii cei vatamati la minte. Aceasta se daruieste din prisos. Caci daca numai aceasta ar fi lucrarea Bote-zului, atunci pentru ce am mai boteza pruncii care inca nu au gustat din pacat? Caci nu aceasta fagaduieste Taina, ci lucruri mai mari si mai desavarsite decat acestea. Caci este arvuna a buna-tatilor viitoare si chip al invierii ce va fi si comuniunea patimirilor stapanesti si impartasirea stapanestii invieri, haina si tunica a bucuriei, vesmant de lumina sau, mai degraba, insasi lumina" .
Descrierea produsului
Printr-o selectie atenta, a fost constituita o intreaga echipa de cercetatori, profesori si teologi renumiti, care si-a asumat ingrijirea monu-mentalei sale opere intr-o serie de 40 de volume.
Biserica, in calitatea ei de institutie intemeiata de Dumnezeu, este calauzita de Duhul Sfant Care ramane intru ea pana in veac, dovedind-o criteriu infailibil al dogmelor,"stalp si temelie a adevarului". Ea pazeste invatatura apostoleasca necontrafacuta si curata. Numai ea poate povatui spre adevar si numai ea poate sa devina singurul judecator infailibil indreptatit sa se exprime cu privire la invatatura relevanta a adevarurilor mantuitoare si sa mustre minciuna si inselarea.(...) Numai ea poate sa adevereasca, sa talcuiasca si sa formuleze adevarurile revelate din incredintarea Duhului Sfant. Numai Biserica ii calauzeste pe cei ce cred in Hristos la o dreapta intelegere a Sfintelor Scripturi si numai ea ii povatuieste pe fiii ei in calea mantuirii si numai ea se ingrijeste de ei sa umble in siguranta si statornic pe calea mantuirii. Numai in Biserica pot credinciosii sa aiba o certitudine temeinica in privinta adevarurilor in care cred si in privinta propriei lor mantuiri, fiindca in afara Bisericii, a acestei arce a lui Noe, nu exista nici un fel de mantuire.
Fragment din lucrarea Studii despre Biserica, despre traditie, despre dumnezeiestile Taine de Nectarie de la Eghina
" §2. Despre pacatul stramosesc in legatura cu botezul pruncilor
Biserica invata ca pacatul stramosesc i-a ingreunat pe toti cei din Adam si ca orice om se naste in stare de pacat, dar devine pacatos cu fapta de indata ce ia constiinta de sine si inainteaza in manifestarea potrivniciei voii lui fata de voia dumnezeiasca. In acest caz, pacatul stramosesc aduce si vina si responsabilitatea personala si il face pe om vinovat de pedeapsa si de osanda"9. Pacatul stramosesc il face pe om nevrednic de comunicarea cu Dumnezeu, chiar daca omul nu poarta vina unor pacate proprii. De aceea si pruncii, fara Sfantul Botez, sunt morti, potrivit cugetului drept al Parintilor nostri (Grigorie Teologulli si Grigorie al nevrednici de comuniunea cu Dumnezeu, dar nu sunt totusi vrednici de pedeapsa si osanda, cum crede Augustin dupa acestea, desi considerand ca vor fi pedepsiti cu o pedeapsa mai usoara, dar raman in iad, fara sa le lumineze si lor lumina Evangheliei.
Theodoret, in Epitoma faptelor dumnezeiesti, scrie: „Caci botezul nu se aseamana cu un brici care rade pacatele de mai inainte, cum socotesc mesalienii cei vatamati la minte. Aceasta se daruieste din prisos. Caci daca numai aceasta ar fi lucrarea Bote-zului, atunci pentru ce am mai boteza pruncii care inca nu au gustat din pacat? Caci nu aceasta fagaduieste Taina, ci lucruri mai mari si mai desavarsite decat acestea. Caci este arvuna a buna-tatilor viitoare si chip al invierii ce va fi si comuniunea patimirilor stapanesti si impartasirea stapanestii invieri, haina si tunica a bucuriei, vesmant de lumina sau, mai degraba, insasi lumina" .
Detaliile produsului