Vindecarile lui Hristos si vindecarea noastra
Boala omului modern, oricat de apropiat ar fi de ceilalti, este boala singuratatii, boala non-ascultarii de celalalt. Inima noastra are nevoie in schimb de un singur lucru: de o secunda de liniste, de o clipa de vindecare, la apusul soarelui, a intregii oboseli de peste zi. Momentul acesta seamana cu cea mai frumoasa clipa din istoria lumii.
Noi nu suntem o adunare de necunoscuti. Noi suntem poporul Invierii! De aceea identitatea fiecaruia dintre noi este fundamental legata de Hristos, care este capul Bisericii noastre!" - Pr. Constantin Necula
Fragment din volumul "Vindecarile lui Hristos si vindecarea noastra" de Constatin Necula:
“Ce spune Biserica despre egalitatea dintre sexe?
Sa ne fereasca Dumnezeu de sexe egale! Sa stiti ca fundamentala pentru a intelege sexualitatea familiei si a omului este taina Botezului. Noi nu avem un botez special pentru barbati si un botez special pentru femei. O sa ziceti: Da, dar nu le ducem pe fetite in altar! Vaaai, iata ce inegalitate! Eu le duc si pe fetite. Si stiti de ce le duc? Toata lumea zice ca nu-i nicio femeie in altar. Serios? Dar cine-i pictata asa, deasupra altarului? Nu-i o femeie? Cand esti ca ea, ai ce cauta in altar! Cand nu esti ca ea, ce sa cauti in altar, tatica? Deci n-avem o cununie: “Se cununa robul lui Dumnezeu, Gheorghe, cu a dracu' sa fii, muiere nenorocita!” Zicem noi asta? Nu! Si mai e ceva. Noi nu spunem: “Se cununa robul lui Dumnezeu, Gheorghe, cu roaba lui Gheorghe, Ionela.” Zicem tot cu “roaba lui Dumnezeu”. In Dumnezeu se face egalizarea. Intre oameni, noi, egali? Veniti-va in fire! Acestea sunt balciuri, ideologii. Ceea ce ma impresioneaza pe mine este ca intotdeauna femeia este superioara barbatului. Ea naste, barbatul nu! Barbatul cel mult asista, daca are sange; daca nu, sta acasa... si bea, sa se incurajeze! In Sibiu era o traditie — banuiesc ca in Moldova nu-i deloc asa! In care pe mama n-o lasau sa vina la botezul copilului. “Da, fereasca Dumnezeu, cum sa intre ea aici, spurcata!” Rugaciunea aceea se face acasa, cand pare ea ca-i “spurcata”, desi noi nu spunem ca s-a spurcat prin nastere. Noi Il rugam pe Dumnezeu s-o vindece. E o rugaciune de incurajare a femeii. Acum, daca citeste popa rugaciunea ca nesimtitul, ca la stiri, sigur ca femeia se simte putin oprimata, dar asta-i problema tonului, care face muzica. Si m-am incapatanat de cateva ori sa o aduc pe femeie in biserica, stiind bine cu ce babe ma bat acolo. “Mai, parinte, da' nu e bine!” Eu la baza sunt laborant ginecolog, deci, usurel. Daca vreti amanunte, nu va spun. Biata femeie e gata sa moara acolo! E gata sa sufere acolo la maximum. Femeia cand naste este egala cu soldatul din post in linia intai, pentru ca e la milimetri de moarte! Si asta, oricat de bun ar fi medicul ginecolog!"
Descrierea produsului
Boala omului modern, oricat de apropiat ar fi de ceilalti, este boala singuratatii, boala non-ascultarii de celalalt. Inima noastra are nevoie in schimb de un singur lucru: de o secunda de liniste, de o clipa de vindecare, la apusul soarelui, a intregii oboseli de peste zi. Momentul acesta seamana cu cea mai frumoasa clipa din istoria lumii.
Noi nu suntem o adunare de necunoscuti. Noi suntem poporul Invierii! De aceea identitatea fiecaruia dintre noi este fundamental legata de Hristos, care este capul Bisericii noastre!" - Pr. Constantin Necula
Fragment din volumul "Vindecarile lui Hristos si vindecarea noastra" de Constatin Necula:
“Ce spune Biserica despre egalitatea dintre sexe?
Sa ne fereasca Dumnezeu de sexe egale! Sa stiti ca fundamentala pentru a intelege sexualitatea familiei si a omului este taina Botezului. Noi nu avem un botez special pentru barbati si un botez special pentru femei. O sa ziceti: Da, dar nu le ducem pe fetite in altar! Vaaai, iata ce inegalitate! Eu le duc si pe fetite. Si stiti de ce le duc? Toata lumea zice ca nu-i nicio femeie in altar. Serios? Dar cine-i pictata asa, deasupra altarului? Nu-i o femeie? Cand esti ca ea, ai ce cauta in altar! Cand nu esti ca ea, ce sa cauti in altar, tatica? Deci n-avem o cununie: “Se cununa robul lui Dumnezeu, Gheorghe, cu a dracu' sa fii, muiere nenorocita!” Zicem noi asta? Nu! Si mai e ceva. Noi nu spunem: “Se cununa robul lui Dumnezeu, Gheorghe, cu roaba lui Gheorghe, Ionela.” Zicem tot cu “roaba lui Dumnezeu”. In Dumnezeu se face egalizarea. Intre oameni, noi, egali? Veniti-va in fire! Acestea sunt balciuri, ideologii. Ceea ce ma impresioneaza pe mine este ca intotdeauna femeia este superioara barbatului. Ea naste, barbatul nu! Barbatul cel mult asista, daca are sange; daca nu, sta acasa... si bea, sa se incurajeze! In Sibiu era o traditie — banuiesc ca in Moldova nu-i deloc asa! In care pe mama n-o lasau sa vina la botezul copilului. “Da, fereasca Dumnezeu, cum sa intre ea aici, spurcata!” Rugaciunea aceea se face acasa, cand pare ea ca-i “spurcata”, desi noi nu spunem ca s-a spurcat prin nastere. Noi Il rugam pe Dumnezeu s-o vindece. E o rugaciune de incurajare a femeii. Acum, daca citeste popa rugaciunea ca nesimtitul, ca la stiri, sigur ca femeia se simte putin oprimata, dar asta-i problema tonului, care face muzica. Si m-am incapatanat de cateva ori sa o aduc pe femeie in biserica, stiind bine cu ce babe ma bat acolo. “Mai, parinte, da' nu e bine!” Eu la baza sunt laborant ginecolog, deci, usurel. Daca vreti amanunte, nu va spun. Biata femeie e gata sa moara acolo! E gata sa sufere acolo la maximum. Femeia cand naste este egala cu soldatul din post in linia intai, pentru ca e la milimetri de moarte! Si asta, oricat de bun ar fi medicul ginecolog!"
Detaliile produsului