Antonela Lungu

Membru din 31/05/2012

0

1

Surasul fetelor din Dublin - Cosmin Neidoni

Cu mare bucurie l-am descoperit pe Cosmin Neidoni în ipostaza de romancier, ca şi cum ar completa degetele de la mâna dreaptă a unui om, celelalte fiind acelea de filozof, eseist, poet şi traducător. Debutul său în lumea romanului, cu „Surâsul fetelor din Dublin” este în spiritul care îl caracterizează, adică cu eleganţă, informaţie completă şi documentată şi, desigur, tandreţea care vine din educaţie. Personajele principale, respectiv naratorul şi cele două femei au nume deloc întâmplătoare din punctul meu de vedere: Albert m-a dus cu gândul la Einstein, Alice la minunata poveste din Ţara Minunilor iar Soarele Senin într-o foarte potrivită anagramare nu poate să fie decât o întruchipare a frumosului interior şi exterior. Cartea ne oferă şi un bun prilej de a afla aspecte legate de istoria şi geografia Dublinului precum şi de latura lui turistică, primitoare şi deosebită de cea a restului Europei. Prietenia dintre un bărbat şi o femeie este o noţiune greu de înţeles pentru marea majoritate a oamenilor, dar iată că ea poate să existe. Şi ce este mai frumos şi mai împlinitor decât iubirea după vârsta de 40 de ani? Aproape nimic! Mesajul principal al cărţii l-am regăsit aici: „Bucuria o trăim cel mai frumos după ce am avut parte de asprimi şi incongruenţe. La fel este şi cu fericirea de a fi sănătoşi, cu lumina şi cu echilibrul, pe care învăţăm a le preţui cu adevărat abia atunci când le-am pierdut sau suntem pe punctul de a le pierde.” Mulţumesc pentru plăcerea oferită de lectura romanului!

2021-03-28 12:00:01

0