cristianaF

Membru din 16/09/2014

2

5

Laur - Evgheni Vodolazkin

Laur - Evgheni Vodolazkin

O carte profunda de citit si reflectat, specifica literaturii ruse. Intalnim teme majore precum regasirea eului, desavarsirea fiintei, cautarea sinelui si purificarea prin suferinta. O carte frumoasa care te duce cu gandul la drumul care ar trebui parcurs catre sfintenie. A se citi cu atentie si avand o anumita stare.

2020-06-10 05:45:44

1

Sotia plantatorului de ceai - Dinah Jefferies

Scrisa intr-un stil cu "ups and downs", avand o morala clasica, unde binele invinge iar adevarul ar trebui sa primeze, autoarea ne poarta in indepartatul Ceylon, alaturi de tanara sotie Gwendolin. Practic asistam la procesul de maturizare al personajului principal, care, din tanara naiva si inocenta, devine o femeie puternica si luptatoare. Este o carte frumoasa, fara prea multe artificii stilistice, usor romantata, de citit in vacanta.

2020-06-10 03:30:44

1

Logodnica - Doina Rusti

Logodnica - Doina Rusti

Capacitatea Doinei Rusti de a crea doua confesiuni total diferite, doua mentalitati expuse cu bune si cu rele, fac cititorul sa vibreze, trecandu-l prin mai multe stari, de la simpatie fata de strainul vestic, care vine si descopera "lumea din est", pana la enervare si dorinta de a o elimina din poveste pe "Alisa cea rea", victima a unor traume din copilarie. Povestea celor doi, desi uneori usor exagerata, este prezentata sub doua forme diferite, povestea lui si povestea ei. Acont 5 stele acestei povesti care, desi a scos cele mai urate sentimente de revolta din mine, reuseste sa suprinda foarte bine diferenta dintre doua culturi europene foarte diferite.

2020-06-10 11:45:44

0

Giacomo Casanova. Sonata inimilor frante - Matteo Strukul

Acord 5 stele acestei carti pentru ca este bine documentata, personajele sunt atent construite (poate chiar prea atent), intriga este buna si te tine curios pana la sfarsitul ei. Autorul ne introduce in atmosfera Venetiei secolului xviii, cu baluri, dueluri si galateriile epocii. Bemolul vine din lipsa unei intensitati a actiunii si sfarsitului un pic abrupt (care poate duce cu gandul la o continuitate a povestii, un al doilea volum). Cu toate acestea, ramane o lectura placuta, usoara, ca o pauza intre doua lecturi mai "incalcite".

2020-04-06 12:16:06

0

Toata lumina pe care nu o putem vedea - Anthony Doerr

Destinele tanarului Werner, orfan, pasionat de undele radio si inrolat in armata Reichului, si a lui Marie-Laure, o copila care isi pierde vederea insa nu si curajul de a infrunta pericolele razboiului, se impletesc pentru a da nastere acestei povesti de o sensibilitate aparte. Un roman despre supravietuire, copilarie, destin, frica, toate aceste mari teme se desfasoara sub amprenta timpului nemilos din al Doilea Razboi Mondial.

2020-04-02 05:23:23

0