Iutis Gheorghe

Membru din 22/07/2019

2

16

eBook Coaja de nuca - Ian McEwan

eBook Coaja de nuca - Ian McEwan

Un roman deosebit, cu o scriitura sigura, viguroasa, de adevărat maestru al condeiului. Ian McEwan ne oferă o carte memorabila, pe care ai vrea sa o recitești oricând (aceasta dacă nu ești presat de teancul uriaș de carti care așteaptă sa fie citite...)!

2022-10-10 03:00:06

0

eBook Marea, dimineata - Margaret Mazzantini

O carte străbătută de un fior liric evident, dar care descrie foarte amănunțit suferințele unor personaje aflate pe maluri opuse ale Marii Mediterane. Este de vorba despre Farid, un copil din Libia colonelului Ghadafi, respectiv Vito, un copil care trăiește în Sicilia, dar provine dintr-o mama araboaica.Razboiul, desertul, dar mai ales MAREA sunt prezente în acest roman pe care îl citim și îl înțelegem intr-o anumita cheie - căutarea unei existente liniștite, neafectate de război sau de valurile de refugiați ( veniți din Africa în Europa) nu este un proces simplu și nici ușor de atins. Farid moare în timpul traversării marii, iar Vito rămâne cu multe întrebări la care nu poate oferi răspuns, în urma contactului cu refugiații veniți din statele africane bântuite de regimuri dictatoriale.

2021-02-09 03:00:01

0

Cartile care ne-au facut oameni - Dan C. Mihailescu

Lucrarea coordonata de Dan C. Mihăilescu ("omul care aduce cartea") reunește opiniile a 17 reputați oameni de cultura - scriitori, istorici, filosofi, arhitecți, regizori, actori etc. cu privire la ceea ce ar trebui sa citească un tânăr pentru a dispune de o solida cultura, pentru a fi pregătit sa înfrunte viata. Unii dintre cei care au răspuns au "creionat" și liste cu autori și lucrări fundamentale, alții au "vorbit" (scris) despre pasiunea de a citi, de a scrie, de a reuși sa sensibilizeze, prin arta pe care o reprezinta fiecare, publicul cititor/spectator. În concluzie, o carte de citit și de luat aminte, mai ales pentru tinerii care vor sa-si îmbogățească substanțial cunoștințele și cultura generala.

2021-02-02 06:45:18

0

eBook Falconer

eBook Falconer

O carte foarte interesanta, cu multe reflecții de reținut, un roman aflat între cele mai bune 100 de romane scrise în limba engleza în secolul al XX-lea. Profesorul Farragut este condamnat la 10 ani de inchisoare pentru uciderea fratelui sau. La închisoarea Falconer el intra intr-o lume unde trebuie sa se adapteze și sa supravietuiasca. Reușește sa facă acest lucru, deși trăiește dezamăgiri și este măcinat de fantasmele trecutului sau. Ba, în finalul romanului, reușește sa evadeze si constata "ca-i dispare teama" și, foarte posibil (întrucât autorul nu ne-o spune) încearcă sa se reintegreze unei existente normale.

2021-01-09 08:36:18

0

eBook Douazeci si patru de ore din viata unei femei - Stefan Zweig

Este o nuvela deosebit de interesanta, care explorează adancurile sufletești a doua personaje: o femeie matura de 40 de ani și un tânăr cam la jumătatea vârstei, obsedat de jocuri de noroc pe Riviera franceza. Femeia, urmand glasul inimii, se îndrăgostește furibund de tânăr, fiind - o spune chiar ea - in stare de orice pentru a rămâne cu el. Ii cere sa renunțe la jocuri, el promite solemn, dar nu se poate tine de cuvânt, lucru ce-i va aduce ruina sufleteasca, iar mai târziu moartea. Ca și in alte opere - Jucătorul de șah, Suflete zbuciumate - Ștefan Zweig se dovedește un maestru al prozei psihologice.

2020-12-07 01:44:48

0

eBook Vreme ciudata la Tokio - Hiromi Kawakami

Romanul scriitoarei japoneze este o "poveste de dragoste" atipica, între Tsukiko si un fost profesor al ei de la liceu, pe care protagonista îl supranumeste "sensei" (maestru). Relația lor "creste" de la zi la zi, de la o pagina la alta, chiar daca diferenta de varsta este mare, 30 de ani. Avem în fata o scriitura de calitate, uneori alerta, alteori lenta ca un anotimp care se instalează incet-incet. In concluzie, una din scrierile din literatura japoneza ce nu trebuie ratata!

2020-08-15 03:24:15

0

eBook Toti copiii libraresei - Veronica D. Niculescu

O carte extrem de realista, in ciuda faptului ca personajele sunt fictive. Cine a trăit în România anilor '80, printre care ma număr, își aduce aminte de privațiunile la care ii supunea regimul comunist pe romani, de teama, întunericul si lipsurile de tot felul din acele timpuri. Autoarea imbraca aceste evenimente intr-o haina literarara de excepție, rezultând un roman remarcabil pentru literatura romana la început de secol XXI.

2020-07-22 03:55:09

0

Ca din intamplare, femeie - Dario Fo

Ca din intamplare, femeie - Dario Fo

Laureat Nobel pentru literatură, Dario Fo a cochetat si cu cercetarea istorică, cel puțin în ultimii ani ai vieții, când a elaborat trei cărți cuprinzând momente interesante din istoria omenirii. În cartea de fata este minuțios reconstituită viața reginei Christina a Suediei, perioada ei de domnie (1632-1654) si, mai ales, se analizează controversele care nu au lipsit din viața si domnia reginei. O carte scrisă intr-un ritm alert, documentată istoric, deci o carte care trebuie citită!

2020-06-23 09:17:44

1

Cei opt munti - Paolo Cognetti

Cei opt munti - Paolo Cognetti

O carte deosebita, plina de descrieri frumoase ale munților, dar si cu o poveste de viață interesanta, palpitantă. Pietro, personajul principal, iubeste muntele, dar își dorește si viața de la oraș si sa călătorească în lume, de asemenea. Este o viata trăită alături de muntele pe care tatal lui i l-a făcut cunoscut, muntele unde își găsește cel mai bun prieten, Bruno, muntele care îi modelează caracterul si devenirea ca om. Un roman extraordinar de bine scris, de un autor tanar si care are perspective literare, consider eu, inaltatoare.

2020-06-09 09:00:06

0

Raftul cu ultimele suflari - Aglaja Veteranyi

Este a treia si, din pacate, ultima carte a autoarei, care a ales sa-si puna capat zilelor la nici 40 de ani... Provenita dintr-o familie de artisti de circ, autoarea, de origine romana, isi povesteste, intr-o maniera aparte, trairile si evenimentele din viața ei tumultoasa. O carte deosebita, scrisa cu o mare sensibilitate sufleteasca!

2020-05-25 11:46:41

0

Copilaria - Lev Tolstoi

Copilaria - Lev Tolstoi

O carte despre copii si copilarie, scrisa cu o mana de maestru... Sunt evocate intamplari din copilaria autorului, culminand cu stingerea din viata a mamei, eveniment nefericit care l-a marcat profund pe Tolstoi. Se recomanda a continua lectura acestei trilogii, cu volumele "Adolescenta" si "Tineretea".

2020-05-25 11:31:41

0

eBook Troica amintirilor. Sub patru regi - Gh. Jurgea-Negrilesti

Am citit cartea acum 4 ani si o voi reciti, atunci când voi avea timp! Merita! Bine documentată, cu numeroase amănunte de ordin istoric pe care nu le cunoșteam din alte lucrări, scrisa intr-un stil placut, cursiv, atrăgător. În concluzie, o carte de memorii remarcabilă pentru perioada primei jumătăți a secolului al XX- lea.

2020-05-25 11:16:41

0

Dracula - Bram Stoker

Dracula - Bram Stoker

Așteptările mele au fost depășite! "Dracula" este un roman exceptional, plin de suspans, foarte bine scris si merita sa fie considerat o capodopera a genului! Cine nu a avut încă răbdarea sa citească cele mai bine de 500 de pagini, facandu-si acum timp si citindu-le, consider că va avea satisfacții literare deosebite de la această carte!

2020-05-05 02:28:06

0

Murind cand vine primavara - Ralf Rothmann

O carte bazată pe adevăr istoric, bine scrisa, cu o intensitate sporită de la pagina la pagina. Autorul, consider eu, si-a gasit locul între cei mai buni romancieri germani contemporani. MERITA CITITA!

2020-05-05 12:00:01

0

eBook ...Sa ucizi o pasare cintatoare - Harper Lee