Maftei Grazziella-Myrtis

Membru din 24/12/2014

1

9

Versuri - Magda Isanos

Versuri - Magda Isanos

Carte foarte frumoasa si interesanta, a unei poete mari, cu o viata incercata si un destin tragic, putin cunoscuta si citita astazi, care merita cunoscuta de toti romanii. O recomand calduror tuturor iubitorilor de poezie.

2021-03-09 09:00:01

0

Nuvele si basme - Barbu Stefanescu Delavrancea

Carte cu continut celebru, care a incantat, de-a lungul timpului, generatii de cititori, in care autorul isi prezinta cu mare sensibilitate personajele din basme si, in nuvele, unele realitati ale epocii sale, realitati, de multe ori, dureroase si aspre, cand eroii trec prin profunde suferinte si incercari, din care noi, cei de astazi, avem foarte multe de invatat.Sa nu uitam ca in 2018 s-au implinit 100 de ani de la moartea celebrului scriitor si sa-i cinstim memoria prin citirea operei sale. Recomand calduros cartea cititorilor de toate varstele.

2020-12-19 07:15:55

0

Mistica rugaciunii si a revolverului - Tatiana Niculescu

Carte exceptionala,rara,a unui autor foarte documentat asupra personajului principal si asupra epocii tumultuoase in care a trait, incarcata de multe evenimente cu impact pe termen lung asupra tarii noastre si nu numai,o carte deosebita, scrisa intr-un limbaj apropiat, cald, care vorbeste mintii si inimii, care emotioneaza si lasa urme de nesters in sufletul cititorului. Recomand calduros cartea tuturor iubitorilor de istorie adevarata.

2020-11-13 12:47:45

0

Cele mai frumoase basme rusesti

Cele mai frumoase basme rusesti

Carte exceptionala, tiparita in conditii grafice deosebite, pe hartie foarte buna,carte plina de farmec, care poate fi citita la orice varsta si care contine exemple de omenie si intelepciune. foarte interesante si sensibile pentru tanara generatie, care ar trebui sa aprecieze experienta unui popor urias care a sufeit extrem de mult. Recomand cartea tuturor ibitorilor de frumos.

2020-11-04 08:14:22

1

Viata si minunile sfintilor Tari Mucenici Romanov

Carte frumoasa, sensibila si impresionanta, care ar trebui citita de orice crestin iubitor de istorie adevarata, prezinta urmarile spirituale ale destinului Romanovilor. Pentru intelegerea epocii in care a domnit Nicolae al II-lea, as sugera iubitorilor de carte sa citeasca si alte carti, ca;Greg King-Alexandra Feodorovna, ultima imparateasa, Henri Troyat-NicolasII, Edvard Radzinski-Ultimul tar, Dmitri Volkogonov-Lenin,Jean des Cars-Nicolas II et Alexandra de Russie, une tragedie imperiale,Robert Service-Ultimul tar, Helene Carrere d'Encausse-Les Romanov. Une dynastie sous le regne du sang,etc. Doresc tuturor iubitorilor de lectura spor la citit carti de valoare.

2020-05-29 08:00:06

0

Capra cu trei iezi - Ion Creanga

Capra cu trei iezi - Ion Creanga

Poveste celebra a scriitorului Ion Creanga, poveste care a incantat generatii de copii de aproape un secol si jumatate, poate fi citita si interpretata si,mai ales, inteleasa la diferite nivele, dupa varsta si nivel de instruire.Editia actuala este tiparita pe o hartie de exceptie si cuprinde ilustratii deosebite, o sarbatoare pentru minte si suflet. Recomand povestea, ca si celelalte povesti ale scriitorului, tuturor iubitorilor de carte.

2020-04-03 01:16:03

0

Domnul Goe. Momente si schite - Ion Luca Caragiale

Carte capitala-pacat ca prea subtire- mereu actuala, care ar trebui citita de toti romanii, general umana si universala, care infrunta timpul, fiind, de fapt, fara varsta, cu un pronuntat caracter moral, formativ- educativ pentru orice varsta, caci omul ar trebui sa invete toata viata,

2020-03-31 10:53:23

0

Baltagul - Mihail Sadoveanu

Baltagul - Mihail Sadoveanu

Romanul Baltagul de Mihail Sadoveanu,aparut acum 90 de ani se inscrie printre creatiile sale de varf, fiind de la inceput apreciat de critici. A starnit interes si emotie multor randuri de cititori de-a lungul atator ani de la aparitie si ramane actual si interesant si astazi. Scriitorul a cunoscut bine si a iubit profund natura patriei si pe taranul roman autentic.Povestea este simpla si tragica. Un oier de pe valea Tarcaului este ucis miseleste de doi asa-zisi prieteni, pentru a i se fura oile. Afost impins intr-o prapastie si, se parea ca era o crima perfecta. Dar sotia lui, Vitoria Lipan,care cunostea bine semnele naturii a stiut sa inteleaga si sa astepte o vreme pana a pornit in cautarea sotului sau.S-a expus multor primejdii, dar, cu credinta tare si cu o mare iubire inca din tinerete pentru cel disparut, a parcurs muntii din zona in toate directiile, pana ce semnele, Dumnezeu si oamenii au ajutat-o sa-si gaseasca sotul omorat si, cu o inteligenta, viclenie si rabdare deosebite i-a dovedit pe ucigasi. Scriitorul analizeaza cu mare finete, framantarile si suferintele Vitoriei Lipan , dar si ale altor personaje, creionand un univers inca putin cunoscut din muntii Moldovei, cu o viata grea, desfasurata dupa legi ancestrale, unde timpul pare sa se fi oprit in timpuri revolute.Naratiunea este condusa cu deosebita maestrie,observatiile asupra naturii sunt limpezi, portretele personajelor sunt bine reliefate.Dialogurile esentiale se impletesc cu crampeie de descriere din natura peisajelor de munte de la sfarsitul iernii. Drumul , cercetarile si observatiile Vitoriei Lipan sunt descrise cu maiestria si suspansul unui roman politist de mare clasa.Din relatarile apropiatilor scriitorului, se pare ca romanul se bazeaza pe fapte reala, ca si multe dintre povestirile lui Sadoveanu, majoritatea actiunilor petrecandu-se in Moldova, autorul tinand mult la radacinile sale, prin mama, din acest colt de tara.Putem sa consideram, ca si Tudor Vianu, ca, si prin acest roman foarte cunoscut, Sadoveanu imbogateste o universalitate romaneasca, caracteristica operei sale literare.

2020-02-26 09:06:23

0

Hanu Ancutei - Mihail Sadoveanu

Hanu Ancutei - Mihail Sadoveanu

Cartea Hanu Ancutei, aparuta in 1928,reprezinta una dintre operele literare capitale ale marelui scriitor Mihail Sadoveanu, pe care o recomand tuturor cititorilor de orice varsta, deoarece nu ar trebui sa existe vreun roman care sa nu o cunoasca si sa nu o indrageasca.Cartea cuprinde un numar de povestiri distincte, cu subiecte diferite, din epoci revolute ale istoriei noastre, istorie pe care scriitorul a cercetat-o cu atentie si a iubit-o cu patima, tot asa cum si-a iubit tara.Multe dintre personajele sale au existat candva cu adevarat, iar scriitorul le-a dat viata cu pana lui maiastra. Personajele sunt foarte diferite, bine conturate si vizualizate de scriitor, spre desfatatea cititorului. Iubind profund natura Romaniei, scriitorul a cunoscut-o foarte bine, a fost fermecat de frumusetile ei, care se reflecta in pagini incantatoare de sensibilitate, vraja si culoare, descrierile sale, din intreaga opera, desemnandu-l pe Sadoveanu ca pe cel mai mare poet in proza al literaturii noastre. Descrierile de natura, de intindere mai mare sau mai mica, sunt parte intrinseca din scrierile epice, intregind armonios faptele si caracterele personajelor.La fel se realizeaza si contureaza opera literara in discutie, pe care o recomand calduros tuturor romanilor, asa cum recomand intreaga opera literara a scriitorului, cu exceptia scrierilor conjuncturale din perioada realismului socialist.

2020-02-24 09:21:22

0