Madame Picasso - Anne Girard

Un roman citit cu drag si compasiune pentru un spirit aflat in lupta cu demonii proprii, cu lumea, cu Dumnezeu.

2021-04-14 12:00:02

0

Sa nu razi :(( - Raluca Feher

Sa nu razi :(( - Raluca Feher

Cei interesati trebuie sa fie pregatiti sufleteste pentru o intalnire dureroasa cu realitatea romaneasca comunista, tributara fatarniciei adanc inradacinate in fiinta umana. Sirul amintirilor narate tasnesc din fiecare gand, celula, ies la suprafata frustrari, minciuni, povesti ascunse care distrug casnicii, copii, comunitati. M-a surprins franchetea povestirii, nimic nu este cosmetizat, spus pe ocolite, parintii care se cearta de la o camasa nepotrivita, copii blamati pentruca au luat nota 9 si nu 10, ca ai lui X, calatorii stricate de o vorba spusa la intamplare. Cosmopolitismul mascat, cearta cu vecinii, peretii subtiri care transforma un bloc intreg intr-o mare scena de teatru. Lectura aceasta trezeste pe oricine la realitate, spune adevarul direct.

2020-05-11 05:43:07

0

Prizonierul cerului - Carlos Ruiz Zafon

Prizonierul cerului - Carlos Ruiz Zafon

Barcelona se descopera la pas alaturi de Daniel care te intristeaza pentru ca se zbuciuma pana in strafunduri, te emotioneaza pentru ca lupta cu incapatanare pentru idealurile sale. In el ne regasim cu totii prizonieri ai unei vieti care nu ne mai incape, prea mica, prea mare. Ne apasa cei din jur, ne sufoca dorinta de inalt. Cautam, ca si el, o scapare, un refugiu. Fiecare isi gaseste calea catre sine, mai usor, mai greu. O lectura emotionanta cu un mesaj pe placul pasionatilor de misticism.

2020-05-06 08:43:06

0

Jocul ingerului - Carlos Ruiz Zafon

Jocul ingerului - Carlos Ruiz Zafon

Zafon scufunda cititorul, fara menajamente in lumea supranaturaluilui, reamintind cat de firava este demarcarea dintre viata si moarte, vis si realitate, libertate si captivitate. Lectura este una captivanta ce te tine cu sufletul lagura, surprinzatoare, naturala si unica. Odata terminat volumul am dat fuga dupa celelalte roamne "Prizonierul erului", "Umbra vantului" care mi-au umplut sufletul.

2020-05-06 08:11:28

0

Hotul de carti - Markus Zusak

Hotul de carti - Markus Zusak

Am citit-o cu sufletul la gura si am recomandat-o tuturor pasionatilor de nou in literatura. Instanta narativa a fost una dintre revelatiile acestui roman. M-au bucurat delicatetea si fragilitatea imaginilor care ajung direct la tinta. Mi-a ramas in suflet puterea atractiei unui copil pentru actul cunoasterii, pentru viata infinita pe care ti-o dau lectura, educatia, cartile. Numai un suflet inocent putea pretui cuvantul dincolo de frigul mortii, doar el putea sa presare speranta in negura intunericului adus de bombardamente, oameni haituiti, fereste vopsite, amenintari si frica, si iar frica... Lectura placuta!

2020-05-05 02:28:06

0

Lamai, carti si prieteni - Jo Cotterill

Lamai, carti si prieteni - Jo Cotterill

Aceasta carte poate fi citita la orice varsta, conditia primordiala este de a o parcurge cu sufletul deschis, cu receptivitate si va sensibiliza. Ea propune o cale de a recupera distanta dintre parinti si copii. In ciuda diferentei de varsta dintre cele doua generatii suferinta, cand te loveste, este traita la fel de intens, chiar mai profund de catre un copil care nu stie ce sa faca in astfel de conditii si, pe langa toate acestea, se mai si acuza, spunand ca este vina lui. In clipa in care se intorc cu fata unul catre celalalt si se vad, in sensul real al cuvantului, incepe procesul vindecarii pentru ca se sprijina si se ajuta reciproc sa paraseasca zona tulbure a durerii si singuratatii. As reciti-o cu drag oricand!

2020-05-03 04:43:06

0

In Tara Norului Alb - Sarah Lark

In Tara Norului Alb - Sarah Lark

Naratiunea usor curgatoare poarta orice pasionat de lectura in necunoscut. In prim-plan se afla doua familii care parasesc continentul si se indrepta catre necunoscut pentru a coloniza un taram la fel de greu de patruns. Vointa civilizatiei se intalneste cu cea a bastinasilor care daca nu sunt tratati cu respectul cuvenit, se intorc impotriva invadatorilor. In ciuda locurilor noi si primitoare, naravurile aduse de pe continent se inmultesc si prind radacini si in acest colt de tara, minciuna, fatarnicia, abuzurile, nedreptatea nu sunt anihilate de verdele intens, de padurile nesfarsite, de pamantul roditor si de onestitatea oamenilor. Sufletele chinuite sufera in tacere, chiar si acolo, la capatul lumii. Cele doua femei, personaje principale ale romanului sunt modele de rabdare, de incapatanare si indatorire si va puteti identifica cu oricare dintre acestea. Calatorie placuta In Tara Norului Alb! Odata inceputa trilogia, nu o poti abandona, te roade curiozitatea, vrei sa afli ce se mai intampla.

2020-05-03 04:43:06

0

Pelerinul vrajit - Nikolai Leskov

Pelerinul vrajit - Nikolai Leskov

Pelerinul vrajit inca dupa primele pagini te duce cu gandul la mucalitul si nazdravanul Ion Creanga, cu intelepciunea lui ancestrala, cu fraza care curge si te prinde intr-o poveste cu mai multe povesti spuse pe nerasuflate. Cert este ca aceasta calatorie releva neprevazutul unei vieti traite in pamant, pe pamant, pentru pamant, dar cu ochii atintiti catre cer, intrucat destinul, fie ca ne place, fie ca nu este unul implacabil, nu-l putem returna sau refuza. Vraja pelerinului deriva din usurinta cu care tese povestea, precum si din jovialitatea varstei pe care o impartaseste oricui este deschis sa asculte.

2020-05-03 04:28:06

0

Zuleiha deschide ochii - Guzel Iahina

Zuleiha deschide ochii - Guzel Iahina

Romanul se citeste pe nerasuflate, nu-l poti uita pe noptiera, trebuie sa afli ce se va mai intampla cu tanara femeie, abuzata de sot, de soacra, a carei soarta atarna in fiecare clipa de un fir de ata. Ei nu i-a permis nici o clipa sa aiba o parere perorie,in locul ei gandeau, ba tiranul de sot care-i calca umanitatea in picioare, ba de catre soacra care o umilea si o incoltea din senin pentru a-i arata ca in casa exista o singura stapana. In fata destinului, cei doi mor, rapusi de incapatanarea si lacomia lor, iar fragila Zuleiha, un suflet neprihanit se salveaza, este protejata, in mod paradixal, de catre cel care i-a ucis cu sange rece sotul si pe care nu stie daca sa-l urasca sau nu. Acest personaj feminin este atat de statuar construit incat in ea se vede dragostea de viata, traita in circumstante crude si crunte, generozitatea nemarginita si vointa neinfranta. O recomand cu caldura! Lectura acestei carti nu va dezamagi!

2020-05-03 04:13:06

0

Orele indepartate - Kate Morton

Orele indepartate - Kate Morton

Romanul are o frazare lejera, ca apa unui rau care te poarta in trecut, prezent, printre oameni vii, oameni care traiesc cu intensitate emotii tulburatoare. Castelul cu numeroasele sale incaperi poarta mistere ce il tin pe cititor cu sufletul la gura. Este surprins cand prin magie cartile sunt date pe fata. Destinele inchise acolo de doua generatii se elibereaza in pragul senectutii, atunci cand oboseala si intelepciunea batranetii decid. Peretii, ferestrele, cutiile, mobilele, holurile soptesc povesti ce pot fi auzite doar daca ai sufletul deschis pe modul empatie, iubire de oameni si incredere. Lectura va impresiona orice pasionat care-si ofera ragazul unei calatorii imaginare.

2020-04-30 08:58:06

0

Intre cer si pamant - Jon Kalman Stefansson

Cartea ne translateaza intr-o lume aflata intre cer si pamant. Natura se manifesta in toata splendoarea ei, supunand omul, transformandu-l pe acesta intr-o fiinta supusa, nefericita, oportunista. Apropierea de civilizatie este minima, mancare (peste, pate, unt, cafea), caldura, pufoaica, incaltamintea prin care sa nu patrunda umezeala. In fata furtunilor, a zapezii infinite louitorii unui mic sat de pescari traiesc la limita dintre viata si moarte. Se cunosc unul pe celalalt, isi stiu prezentul si trecutul, sunt obisnuiti sa-i duca acasa familiilor lor pe cei care mor inghetati sau sa-le anunte ca au fost inghititi de adancurile intunecate. Contemplarea vietii dupa moartea cuiva apropiat aduce cititorul fata in fata cu deznadejdea, cu neputinta, cu durerea surda care imping un suflet fragil pe marginea prapastiei. Cele doua sute de pagini il indeamna pe cititor sa puna pentru o clipa stop agitatiei cotidiene si este indemnat sa se gandeasca la ceea ce este cel mai important in viata sa si sa dea la o parte tot ceea ce este de umplutura. Doar tingerea mortii ne face sa vedem frumosul si binele din noi. Naratiunea este una lejera, descrierile sunt expresive si cutremuratoare. O recomand cu caldura. Timpul petrecut pentru a parcurge aceste pagini nu va fi unul irosit.

2020-04-28 02:58:06

0

Eugenia - Lionel Duroy

Eugenia - Lionel Duroy

Pasionatii de romane cu tematica istorica vor avea satisfacuta acesta placere parcurgand paginile acestei carti care de la prima vedere m-a captivat. Iubire amplasata intr-un cadru veridic, un scriitor preocupat nu de siguranta proprie, ci de focul sau creator, vor prinde in mrejele lor imaginatia celor care isi vor acorda timp de lectura. Bucurestiul, Iasiul vor fi descoperite prin prisma protipendadei, a oamenilor de cultura care lupta sa supravietuiasca in plin masacru antisemit. Starea pe care volumul o transmite este de suflet plin, incarcat de emotii, tistete, interes, patriotism. O recomand cu caldura. Ma bucura aparitia ei pe piata romaneasca.

2020-04-28 02:43:06

0