Andrei Marian2

Membru din 06/04/2015

5

24

de review-uri

Cenaclul de Luni. Viata si opera - Cosmin Ciotlos

In "Cenaclul de luni",Cosmin Ciotlos aseaza pe hirtie framintarile literare ale generatiei optzeciste.Autorul evoca pentru generatia noastra dar si pentru generatia urmatoare tabloul acelei perioade cenusii,cu suisuri si coborisuri,constringeri,lipsuri,cenzura,obstructii ale autoritatilor totalitar comuniste ,interzicerea cenaclului,momentele de ardere si zbatere continua date de puterea virstei tinere.In mediul ostil al acelei perioade,Cosmin Ciotlos evidentiaza nume sonore azi in lumea poeziei si prozei contemporane dar si atmosfera de prietenie,solidaritate,arderea intensa a ideilor si framintarilor literare cu puterea tineretii.Volumul completeaza tabloul timpului parcurs dar se alatura cu certitudine efortului de a pastra peste generatii creatia bogata din acea perioada inchisa a Romaniei.

2023-05-17 04:56:30

1

Intre violenta si compasiune - Ion Vianu

Volumul"Intre violenta si compasiune"imbogateste opera intelectualului rafinat,sensibil,profund,Ion Vianu.Al urmaresc in diferitele aparitii si nu ma satur sa_l ascult si sa-l citesc.Ion Vianu aseaza in carte amintirile pe drumul vietii dar in centrul evocarii sale aseaza mereu omul,evocind comlexitatea fiintei umane in mod adinc,profund si clar.Medic psihiatru de profesie,Ion Vianu evoca in carte meditatiile sale despre starile fiintei umane pe care le-a studiat si analizat:umilinta,starile de caracter,demnitatea,personalitatea,suferinta,mindria ,bunatatea,modestia.Volumul este scris in stilul caraceristic autorului,captivant,incitant,cu amprenta rafinamentului litarar al lui Ion Vianu.

2023-05-17 04:31:30

0

Amintiri in dialog - Matei Calinescu, Ion Vianu

Volumul"Amintiri in dialog"aseaza pe pegina corespondenta dintre cei doi mari scriitori ai literaturii noastre,Matei Calinescu si Ion Vianu,lasind pentru noi inca o carte cu valoare deosebita din punct de vedere literar.Amindoi au parasit Romania dar in exilul lor au purtat in suflet nu numai copilaria si viata ci si dorul de tara.Poate drumul exilului i_a ajutat sa-si creatia literara,traind in lumea libera si fiind feriti de constringerile cortinei de fier.Volumul de fata este evident autobiografic,cu evocarea ideilor celor doua personalitati.Cei doi evoca in stilul propriu viata in societatea comunista din acea perioada prin care amindoi au trecut pina cind au parasit Romania.Pentru noi consider important sa nu uitam acea perioada iar pentru generatia urmatoare sa cunoasca tabloul acelor vremuri intunecate din istoria noastra.

2023-05-17 04:11:18

0

In cautarea Romaniei. O aventura personala din 65 pana azi - Dennis Deletant

Parca am simtit ca englezul- roman Dennis Deletant continua povestea romaneasca cu rabdarea si nobletea de o viata, care-l caracterizeaza.Nu poate sa oboseasca pentru ca doua generatii ai respecta si apreciaza atasamentul fata de Romania si poporul roman.Dennis Deletant descrie "In cautarea Romaniei"pe care a gasit-o si ales-o din tinerete intimplari,detalii despre evenimente si perioade pe care le-a traversat impreuna cu noi si care ne-au marcat si schimbat cursul vietii.Eruditia acestui om se simte in paginile cartii.Dennis Deletant vorbeste in volum despre figurile cu roluri importante in drumul parcurs de tara noastra de la totalitarism la tranzitie si zilele noastre,continuind sa dialogheze rafinat despre viata noastra ,raminind in continuare un adinc observator al Romaniei.

2023-05-17 03:52:48

0

Englezul din Gara de Nord - Tatiana Niculescu

Romanul este captivant pentru ca vorbeste despre evenimente care au marcat evolutia Romaniei in sensul ca au scos-o din democratia europeana si aceste decizii ale marilor puteri au aruncat-o afara cu repercursiuni si in zilele noastre si probabil si in viitor.Dar eu spun ca pentru noi adevarul este important sa fie spus continuu iar Tatiana Niculescu scrie admirabil,profund,cu substanta.Tabloul nu ar fi complet daca nu am vorbi si despre dl.Dennis Deletant.Acest englez care inca din anii '60 este un fin observator al vietii romanesti,a insotit cu rabdare toate transformarile in timp ale societatii noastre.Un roman admirabil,o echipa admirabila.Vreau sa-l felicit pe dl.Deletant pentru felul ardelenesc in care se exprima romaneste.

2023-04-09 03:30:45

1

Agentul nostru Victor - Stejarel Olaru

Agentul nostru Victor - Stejarel Olaru

Stejarel Olaru ne prezinta in "Agentul nostru Victor"povestea in detaliu a agentului Silviu Craciunas.Cartea am citit-o fara sa o las din mina dar ai rog pe iubitorii de istorie reala si interesanta sa citeasca si insemnarile din "jurnalul"lui Ion Ratiu pentru ca insemnarile d-lui Ratiu completeaza tabloul acestui personaj unic dupa parerea mea.Viata,activitatea de spionaj,povestea acestui Silviu Craciunas aproape ca nu sint de crezut dar sint adevarate in totalitate.El reuseste sa intre si sa iasa din tara,reuseste sa-l convinga pe Ion Ratiu de bunele lui intentii,acesta ajutindu-l sa ajunga in Anglia si oferindu-i ulterior protectie.Eu spun ca este cel mai controversat personaj al spionajului din anii '50,povestea lui oglindind si precaritatea serviciului romenesc de spionaj din acea perioada.

2023-04-09 03:05:42

0

Scena lumii - George Banu

Scena lumii - George Banu

Mai bine decit "Scena lumii"nu putea sa intituleze George Banu acest volum.Cartea reuneste gindurile,observatii,ideile acestui mare om de cultura din cele doua tari unde a trait,Romania si Franta.Dar George Banu ramine indiscutabil un profund si rafinat om de cultura al intregii Europe ba chiar al intregii lumii,prin schimburile de idei pe care le-a avut mereu cu greii culturii de peste ocean.In "Scena lumii",autorul observa in maniera proprie trairile teatrului si zbuciumul ideilor cu rafinamentul si profunzimea care l-au caracterizat o viata intreaga.Desi George Banu a parasit de curind scena vietii,opera lui va juca continuu pe scena lumii.

2023-04-09 02:34:10

1

Un altfel de jurnal - Matei Calinescu

Un altfel de jurnal - Matei Calinescu

Asemenea prietenului sau Mircea Ivanescu si Matei Calinescu lasa un gol in sufletele iubitorilor de literatura profunda si cu substanta cind in 2009 paraseste lumea noastra.Chiar daca a parcurs toate genurile literare bine cunoscute,autobiografic a scris intraga viata,atit in tara cit si dupa ce s-a stabilit in America."Un altfel de jurnal"este marcat inevitabil de moartea fiului sau in 2003,incepind volumul cu evocarile lui.Ce poate fi mai dureros pentru un parinte decit sa asiste neputincios la despartirea pentru totdeauna de fiul sau?Putem afirma ca "Un altfel de jurnal"inchide proiectul autobiografic al autorului dar eu consider important scrisul plin de miez al autorului si intreaga serie de volume jurnal ale lui Matei Calinescu.

2023-04-09 01:25:57

0

Gazeta Libris

Gazeta Libris

Ideea gazetei este foarte buna pentru ca orice forma de informare culturala este necesara in sociatatea noastra.Faptul ca aduceti in lumina pe linga scriitorii consacrati deja,cu opera bogata in spate si scriitorii mai tineri,la debut sau mai putin cunoscuti este benefic pentru noi si cred ca sinteti singurii care au avut ideea de a oferi noua,cititorilor si aceasta sursa de informare.Eu mereu cumpar printre alte carti si cite un volum cu autor pe care nu-l cunosc si de multe ori am surprize foarte frumoase,descoperind subiecte interesante. Pentru Libris aduc multumiri intrucit niciodata nu am avut probleme in livrarea comenzilor si obtinerea informatiilor care m-au interesat in aparitia cartilor pe care le urmaresc. Zi frumasa Libris!

2023-03-14 12:19:46

0

Jurnal Vol.5: Stradanii zadarnice pentru unitatea exilului (1974-1978) - Ion Ratiu

Aproape nu mai aveam rabdare sa apara si acest volum 5 din memoriile d-lui Ratiu.Chiar daca este mai stufos decit primele 4 ,continua in maniera unica lupta acestui om de o viata ,zbaterile personale ,generozitatea si verticalitatea de caracter care l-au insotit intraga viata.A ars pentru tara lui.A ajutat citi romani a putut,s-a obisnuit cu nerecunostinta si tradarea,dezbinarea diasporei romanesti,luptind continuu pentru pastrarea unita a ei.A fost cel mai urmarit,supravegheat roman de catre securitatea ceausista.In opinia mea ar trebui introdus in manualele de istorie ca model pentru conducatorii nostri dar si pentru generatiile urmatoare.A lasat stiloul din mina cu 10 zile inainte de a ne parasi ,scrisul usurindu_i dorul de tara,parinti,prieteni.Se cuvine sa multumim si d-lor Raileanu si Nicolae Ratiu care ordoneaza si scot la lumina acea debara plina pina la tavan cu insemnarile sufletului minunat ale d-lui Ion Ratiu.Continuati d-lor,dl.Ratiu este multumit iar noi recunoscatori.

2023-03-14 11:55:09

1

Tranzitia. Primii 25 de ani - Alina Mungiu-Pippidi, Vartan Arachelian

ALINA MUNGIU PIPPIDI SI VARTAN ARACHELIAN RAMIN DOI OBSERVATORI MEREU ATENTI LA SCHIMBARILE DI VIATA NOASTRA POST DECEMBRISTA.POATE UNEORI AU FACUT ANALIZE ACIDE,DAR INTOTDEAUNA AU FOST ADINCI SI CORECTE.

2020-04-25 11:13:03

0

Argila, ingerul pamantului - A. Goris, A. Liot, P. Goris

ESTE DESTUL DE CUNOSCUT ROLUL ARGILEI IN MULTE REMEDII PENTRU SANATATEA NOASTRA.AM OBSERVAT INSA CA ARGILA NE-A INSOTIT MEREU APROAPE FARA SA NE DAM SEAMA.O FOLOSIM DIRECT PENTRU SANATATEA NOASTRA DAR SI IN TREBURILE GOSPODARESTI.

2020-04-25 11:00:06

0

A doua carte de la Vama Veche - Cristian Pepino

NU PUTEAM RATA-A DOUA CARTE DE LA VAMA VECHE-CRISTIAN PEPINO SPUNE CA A SCRIS-O PRESAT DE PRIETENI,EU CRED CA BOEMA ACELEI GENERATII ESTE ORICIND O PILDA PENTRU GENERATIILE CARE AU URMAT.

2020-04-25 10:58:03

0

Despre farmece - Arh Nectarie Moulatsioti

ESTE PRIMA CARTE CU ASEMENEA TEME PE CARE O COMAND.N-AM CITIT ASA CEVA,N-AM CREZUT IN ASA CEVA SI AM GINDIT TOTUSI CA NU STRICA SA MA INFORMEZ,SI DUPA LECTURARE SA-MI POT FACE O PARERE.

2020-04-25 10:58:03

0

In definitiv... - Ioana Scorus in dialog cu Ion Vianu

DESPRE ION VIANU NU STIU DACA-MI POT PERMITE SA AFIRM CEVA.MA BUCUR CA AM AVUT SI AVEM STILPI AI CULTURII DATORITA CARORA AM PUTUT SI NOI TINE CAPUL SUS SI AM AVUT O IDENTITATE CULTURALA SOLIDA.

2020-04-25 10:58:03

0

Odicolonuri - Cornel Mihai Ungureanu

Odicolonuri - Cornel Mihai Ungureanu

NE INTOARCEM LA PARFUMUL UNIC AL PAGINII DE CARTE.SI DIN -PARFUMURILE-LUI CORNEL MIHAI UNGUREANU AVEM CE NUANTE SA ALEGEM PENTRU CA PREZINTA IN CARTEA SA MAI MULTE COMBINATII,NOTE,AROME.

2020-04-25 10:43:03

0

De Toate Din Vechiul Bucuresti - Emanuel Badescu

AM FOST FASCINAT DE ACEST ORAS INAINTE DE A-L CUNOASTE.NICI NU POATE FI CUNOSCUT BUCURESTIUL PENTRU CA MEREU SE REINVENTEAZA SI TREBUIE REDESCOPERIT,ESTE ORASUL CARE NU DOARME NICIODATA.

2020-04-25 10:43:03

0

Jurnal Vol. 3: Reorganizarea exilului (1963-1968) - Ion Ratiu

VOLUMUL MERITA CITIT PINA LA ULTIMA FRAZA CHIAR DACA ARE PESTE 800 PAGINI.EU DEJA NU MAI AM RABDARE SA APARA VOLUMUL 4.CONTINUA RELATAREA SIMPLA ,ADEVARATA,SINCERA A PERIOADEI EVOCATE IN CEL MAI CURAT MOD.

2020-04-25 10:43:03

0

Cele mai frumoase 100 de interviuri - George Arion

ESTE UNA DIN CARTILE UNDE CUNOSTI IDEI,PARERI,OAMENI NOI DAR SI MAI VECHI CU CARE TE INTILNESTI INTRE COPERTILE CARTII.TOTI AUTORII DE INTERVIU NE-AU PREZENTAT OAMENI DE LA CARE AM AVUT CE INVATA.

2020-04-25 10:43:03

0

Betoane, Sape, Mortare Si Gleturi. Lucrari De Zidarie, Armare Si Cofrare - Matei Florea

TOT TIMPUL E BINE VENITA UN PIC DE MUNCA FIZICA PRIN GOSPODARIE.PENTRU A MA INFORMA AM COMANDAT ACEASTA CARTE.SINT SIGUR CA MA VA AJUTA SA ADUC O NOTA PERSONALA IN AMENAJAREA CURTII DAR SI IN INTERIORUL LOCUINTEI.

2020-04-25 10:28:03

0

Jurnal vol.1: Inceputurile unui exil indelungat (1940-1945) - Ion Ratiu

DUPA 30 ANI DE ASA ZISA LIBERTATE ION RATIU INSEAMNA PENTU MINE LIBERTATEA ADEVARATA,COMPLETA.ACEST PRIM VOLUM DE MEMORII DESCHIDE INCEPUTUL DESTAINUIRILOR SINCERE ALE UNUI OM CARE A TRAIT O VIATA CU GINDUL LA TARA LUI NATALA.

2020-04-25 10:28:03

1

Ignoranta - Milan Kundera