Gazeta Libris

Multumesc, Libris, pentru fiecare revista pe care o primesc in coletele expediate! Gazeta Libris aduce mereu in prim-plan noutatile literare. Un format simplu, concret si foarte util.

2023-03-06 11:18:16

0

Un barbat pe nume Ove - Fredrik Backman

Un barbat pe nume Ove - Fredrik Backman

O carte care te cucereste inca de la primele pagini! Stilul umoristic, situatiile care apar pe parcursul intamplarilor, intoarcerile in timp, conduc cititorul spre sentimente de empatie, duiosie si apropiere fața de Ove. Acesta se dovedeste a fi nu un morocanos nesuferit, asa cum aparent il percepem initial, ci un om de o sensibilitate interioara ce nu se lasa dezvaluita decat pe parcurs, odata cu evenimentele la care fara voia sa este antrenat sa ia parte.

2023-03-06 11:15:08

0

Daca pisicile ar disparea din lume - Genki Kawamura

Mi-a placut mult ideea autorului. In esența, acesta conduce cititorul spre concluzia ca in viata sunt importante legaturile pe care oamenii le creeaza intre ei. Recomand aceasta carte!

2023-03-06 11:04:47

0

Hristos rastignit din nou - Nikos Kazantzakis

"- Cum trebuie să iubim pe Dumnezeu, părinte? întrebă el. - Iubind oamenii, fiul meu. - Și cum trebuie să iubim oamenii? - Căznindu-ne să-i aducem pe drumul drept. - Și care este drumul drept? - Urcușul." N. Kazantzakis Un roman tulburător despre iubirea de oameni, speranță, jertfă și renaștere. Un mesaj puternic și zguduitor al marelui scriitor grec.

2022-12-17 03:00:11

2

Raport catre El Greco - Nikos Kazantzakis

"I-am spus migdalului:<<Frate, vorbește-mi despre Dumnezeu>>Și migdalul a înflorit." Nikos KazantzakisUltimul roman scris de Kazantzakis se dorește a fi mai mult decât o autobiografie. Este de fapt o reflectare a perpetuei căutări al sensului vieții, un bilanț filosofic făcut spre finalul existenței sale pământești.Autorul meditează la legătura profundă pe care o are cu strămoșii, iar continuul său periplu prin lume m-a dus cu gândul la marea dorință a sa de a găsi răspunsuri la teme esențiale. Mărturisesc că l-am descoperit doar de puțin timp pe Kazantzakis ca scriitor, citind până acum doar "Ultima ispită " și cartea de față.Am avut o revelație!

2022-12-05 06:00:11

0

Dovada lumii de dincolo - Eben Alexander

O lectura interesanta, ce deschide multe porti si intrebari asupra lumii "de dincolo" . Posibile dovezi si lamuriri ?.... acest lucru cu siguranta nu poate fi dezvaluit de nici o lucrare/marturie a celor ce au fost la granita dintre viata si moarte. Insa cele relatate lasa loc unor profunde reflectari din partea cititorului si - as adauga eu- un indemn spre o apropiere mai intensa de spiritualitate .

2022-11-26 03:00:06

1

Ultima ispita a lui Hristos - Nikos Kazantzakis

Este un roman care copleseste prin realismul cu care autorul a alcatuit cele 33 de capitole. O lucrare inedita si curajos inchegata, care nu poate lăsa indiferent cititorul; dramatismul creatiei lui Kazantzakis face ca lectura aceasta sa nasca ecouri adanci si profunde , indemnand transpunerea in vremurile in care evenimentele evanghelice s-au intamplat. Viziunea dramaturgului este deosebita, nu e de mirare ca a nascut atat de multe controverse in mediul bisericii catolice, in momentul aparitiei romanului. Cu toate acestea, ceea ce a dorit autorul sa transmita, a fost inteles si acceptat ulterior de lumea bisericeasca. Iubirea pentru om si omenire a invins.

2022-11-26 03:00:06

0

Amina si Maestrul - Thomass J. Eliot

Amina si Maestrul - Thomass J. Eliot

O carte foarte slaba! Dezamagitoare. Un subiect mai mult decat naiv, o naratiune puerila, in care sunt amestecate notiuni despre credinta intr-un mod total eronat. Daca un calugar budist este regasit de unul din personajele cartii intr-o catedrala ortodoxa (!!!) din Ierusalim, daca acelasi calugar isi intalneste un amic cu care iese la un bar stand la un pahar de vorba, inseamna ca am spus cam tot despre aceasta scriere extrem de slaba. Nici nu merita comentat restul povestirii. Nu recomand!

2022-10-28 06:00:11

0

20 de ani in Siberia. Amintiri din viata. Editie de lux - Anita Nandris-Cudla

Sunt marturii cutremuratoare; citindu-le , ai senzatia ca vizualizezi pe un mare ecran drama acestor oameni greu incercati de tragicele evenimente ale istoriei Bucovinei de Nord. O carte ce nu ar trebui sa lipseasca din nici o biblioteca a românilor. Un avertisment indirect la care cu totii suntem datori sa ne gandim: ororile pe care bolsevismul le-a comis , se pot repeta atata vreme cat adeptilor totalitarismului li se va permite sa-si puna in aplicare planurile de a stapani lumea.

2022-10-10 12:00:06

1

Foc aprins - Julianne MacLean

Foc aprins - Julianne MacLean

Mă așteptam la un alt gen de lectură. Am găsit în schimb acel tip de roman "ușurel" , cu fraze formulate banal și cu o temă previzibilă, forțată de a sugera finalul de tip happy end. Cu indulgență acord 2*

2022-10-09 03:00:11

0

Umbra vintului - Carlos Ruiz Zafon

Umbra vintului - Carlos Ruiz Zafon

Este primul volum dintr-o tetralogie cu tenta gotica; prin acest roman l-am descoperit pe scriitorul contemporan spaniol Carlos Ruiz Zafon , al carui stil m-a fascinat si m-a acaparat pe deplin. Recomand cititorilor sa afle continuarea minunatei povesti din acest volum, cu urmatoarele trei, care vor mentine suspansul si aventura la cote maxime: Jocul ingerului, Prizonierul cerului si Labirintul spiritelor.

2021-11-11 12:00:11

0

Cele patru oglinzi ale adevarului - Ana-Maria Negrila

Un roman istoric, o poveste de viata care m-a captivat ! Autoarea a abordat un fir narativ usor de parcurs, in care cititorul se cufunda instantaneu ; povestirea il poarta parca aievea si il transpune in vremurile medievale alaturi de personajul principal , facandu-l sa participe fara de voie la actiune. Titlul foarte sugestiv, isi dezvaluie valentele odata cu parcurgerea celor patru parti, asa incat incarcatura psihologica este impartasita si, in acelasi timp, simtita din plin .O carte pe care nu am lasat-o din maini pe parcursul a doua zile .

2021-10-28 12:00:06

0

Fiica Reichului - Louise Fein

Fiica Reichului - Louise Fein

O poveste care reflecta consecintele dramatice ale eugeniei , pe care nazistii au promovat-o in perioada anilor '30 . Destine frânte si lupta pentru normalitate. O lectie de istorie...

2021-06-05 01:00:02

0

Gala-Dali - Carmen Domingo

Gala-Dali - Carmen Domingo

Este o carte ce reuseste sa dezvaluie cititorului aspecte inedite din viata lui Dali . Despre curentul suprarealist si promovarea pe care controversata sa partenera a realizat-o de-a lungul vietii sale. Despre pasiuni si nonconformism . Despre un geniu prea putin inteles.

2021-05-18 09:00:01

0

Giacomo Casanova. Sonata inimilor frante - Matteo Strukul

O lectura captivanta , o imbinare inspirata intre fictiune si evenimentele reale ale epocii in care Giacomo Casanova si-a pus amprenta .

2021-05-18 09:00:01

0

Zmeie de hartie - Romain Gary

Zmeie de hartie - Romain Gary

O nostalgica poveste de iubire pe fondul razboiului din Normandia. O paralela subtila intre zborul zmeielor confectionate de Ambroise Fleury si sperantele lui Ludo . Umanismul este cel care triumfa. Recomand !

2020-10-19 04:09:04

0

Drumul catre libertate - Yeonmi Park

Drumul catre libertate - Yeonmi Park

Impresionant! Yeonmi Park a avut curajul de a dezvalui lumii o mica parte din realitatea Coreei de Nord. Gasiti in aceasta carte relatari la care nici macar cei care au trait in Europa comunista nu s-ar fi gandit ca se pot intampla . O carte cutremuratoare, un destin care isi gaseste in mod anevoios calea . Ramane nerostita insa o intrebare: pana cand va mai indura acest popor?

2020-10-19 03:54:04

0

Toata lumina pe care nu o putem vedea - Anthony Doerr

O tulburatoare si fascinanta poveste din al doilea razboi mondial, de pe coasta Normandiei, ce are ca personaje principale o adolescenta oarba frantuzoaica si un soldat german . Este un roman despre cautarea de sine, despre intrebari existentiale , cu excelente paralele pe care autorul le puncteaza perfect. O carte pe care nu o poti lasa din maini pana la finalul lecturii.

2020-10-01 11:00:09

0

Ai toata viata inainte - Romain Gary (Emile Ajar)

Este o poveste de viata relatata prin modalitati simple, cu accente naiv-hilare , de catre un copil crescut intr-un cartier al emigrantilor si prostituatelor din Parisul anilor '70. Momo, un baietel cu origini arabe , desluseste mult prea repede pentru varsta sa, tristele povesti de viata ale celor din jurul sau.

2020-10-01 10:44:57

0

Sonata Gustav - Rose Tremain

Sonata Gustav - Rose Tremain

O poveste despre doi copii provenind din medii diferite, care se desfasoara pe fondul celui de-al doilea razboi mondial. Despre discriminari dar si despre altruism. Prima parte a romanului mi-a lasat o impresie deosebita, a doua insa pare a se desfasura intr-o maniera mai putin atractiva. Un final neasteptat, poate un pic prea fortat de catre autoare.

2020-10-01 10:44:57

0

Brisbane - Evgheni Vodolazkin

Brisbane - Evgheni Vodolazkin

Romanele Laur, Aviatorul și Brisbane sunt o trilogie pe care cititorul pasionat de literatura contemporană rusă mertă să nu o rateze. Vodolazkin expune în stilul caracteristic , în acest roman, povestirea dramatică a unui chitarist ucrainean ajuns celebru , prin tehnica întoarcerii în timp și a revenirii în prezent. M-a cucerit stilul acestui scriitor.

2020-09-10 10:42:35

0

Eugenia - Lionel Duroy

Eugenia - Lionel Duroy

Un roman cu o puternică amprentă a evenimentelor din România celui de-al doilea război mondial: prigonirea evreilor, pogromul de la Iași, contextele politice ce au făcut ca țara să fie aruncată intr-un ping-pong al marilor puteri. Un roman ce se dorește o continuare a jurnalului scriitorului Mihail Sebastian, dispărut mult prea repede, la doar 38 de ani; o ficțiune a unei povești de iubire neîmplinite , povestită de personajul principal, Eugenia. Recomand! Mi-a lăsat o puternică impresie emoțională această carte.

2020-09-10 10:42:35

0

Soloviov si Larionov - Evgheni Vodolazkin

Abordare istorica ( un pic alambicata) si un fir narativ mai putin incitant comparativ cu Laur si Aviatorul.

2020-08-20 11:24:15

0

Aviatorul - Evgheni Vodolazkin

Aviatorul - Evgheni Vodolazkin

Scris in acelasi stil caracteristic autorului, romanul se parcurge cu nevoia de a nu lasa cartea din mana pana la deznodamant. Mi-a placut mult, recomand!

2020-08-20 11:24:15

0

Laur - Evgheni Vodolazkin

Laur - Evgheni Vodolazkin

De romanul acesta iti vine greu sa te desparti... Impresionant, captivant, creand de multe ori senzatia de atemporalitate; actiunile "curg in spirala", astfel incat finalul si inceputul par a se contopi , se suprapun firesc certificand ca doar iubirea suprema dainuie si invinge barierele a ceea ce, conventional, numim "timp" . Despre om si Divinitate; despre "atunci" si "acum" , intr-o congruență perfecta.

2020-07-28 11:42:30

1

Darul iubirii - Kahlil Gibran

Darul iubirii - Kahlil Gibran

Recomand! O carte plina de sensibilitate, in care sensul existentei este oglindit in stilul inconfundabil al autoruluo

2020-07-28 11:00:00

0

Calugarul si Alexandra - Mihaela Ion

Calugarul si Alexandra - Mihaela Ion

Un roman scris intr-o nota naiv-adolescentina, in care firul narator e incarcat cu scene repetitive ( lacrimi inghetate, declaratii de iubire de-a lungul multor randuri si pagini, plansete , vânt, fulgi de zapada etc.) ; autoarea a folosit excesiv expresii arhaice de tip teologic ( ascultare, blagoslovire etc.) chiar daca actiunea se petrece in cadrul unei manastiri. Dialogurile sunt , din pacate, sarace in expresie, avand o nota fortata, artificiala, nicidecum una naturala-fireasca. Lectura nu convinge cititorul cu privire la veridicitatea intamplarilor.

2020-07-01 03:00:06

3

Sarutul pictat - Elizabeth Hickey

Sarutul pictat - Elizabeth Hickey

O incursiune armonios inchegata de catre autoare in viata non-conformistului Klimt. O lectura placuta, care transpune fara dificultate cititorul la sfarsitul veacului XIX si inceputul celui de-al XX-lea in Viena , in tumultul schimbarilor ce se petrec atat pe plan artistic , cat si , spre finalul volumului, pe plan socio-politic.

2020-06-30 08:02:45

1

Trenul orfanilor - Christina Baker Kline

O carte pentru toate vârstele, de la adolescenți până la bunici; o lectură fluentă, care stimulează cititorul să o parcurgă ușor. Un subiect emoționant, sensibil, cu întoarceri în timp și reveniri în prezent , evocând două situații de copii rămași fără familie ce sunt în căutarea iubirii și dorinței de atașament . Un alt fel de " Singur pe lume" !

2020-05-21 10:41:28

0