Brătescu Robert3

Membru din 01/02/2020

1

3

Cei invinsi - Robert Gerwarth

Cei invinsi - Robert Gerwarth

O carte extrem de bine documentată care oferă o viziune de ansamblu asupra felului în care sfârşitul Primului Război Mondial pe frontul de vest la 11 noiembrie 1918 nu a însemnat şi sfârşitul tensiunilor şi conflictelor şi în alte părţi, ci abia începutul. Cartea ajută foarte mult la înţelegerea situaţiei şi a problemelor create de război, a căror rezolvare a fost căutată la Versailles, dar care nu a fost găsită acolo, din păcate, de cele mai multe ori. Umilinţa ţărilor învinse s-a transformat în violenţă îndreptată înpotriva celor care erau consideraţi vinovaţi. Ordinea existentă în perioada antebelică nu mai exista, iar în haosul postbelic, se chinuia să apară alta nouă. Este o carte caută să-i prezinte şi pe cei învinşi ca pe nişte oameni, nu ca pe un rău care a fost pedepsit. O recomand cu căldură!

2020-09-28 03:59:12

0

Hanul lui Manuc - Simona Antonescu

Hanul lui Manuc - Simona Antonescu

Este prima carte pe care o citesc de la doamna Simona Antonescu, dar pot să spun că este o bijuterie a literaturii române contemporane. Scriitura este atât de bună şi atât de bine şlefuită, iar cuvintele parcă sunt alese pe sprânceană, pe principiul măsurăm de două ori şi tăiem o dată. Povestea este una foarte bună, care se ridică la nivelul talentului scriitoricesc al autoarei. Istoria din spatele romanului este foarte bine documentată şi studiată, am verificat ulterior anumite lucruri şi am fost plăcut surprins de felul în care au fost culese şi redate apoi în carte. Descrieri bogate, extrem de colorate şi foarte vii, ca într-un film la cinematograf în care se investeşte foarte mult în editare, imaginile îţi dansează în faţa ochilor. Adesea sunt sceptic în ceea ce priveşte exprimările de tipul "nu am putut lăsa cartea din mână", dar în situaţia aceasta chiar aşa s-a întâmplat, nu m-am lăsat până nu am sorbit şi ultima pagină. Am citit-o pe îndelete, aşa cum consider că ar trebui citită o astfel de poveste, revenind de mai multe ori la anumite pasaje nu pentru că nu înţelegeam, ci pentru că erau atât de bine scrise. Personajele sunt foarte vii, destul de realiste, de fapt, atât de realiste pe cât ne-am putea imagina situaţii şi oameni de la începutul secolului al XIX-lea. Epoca aleasă este şi ea foarte interesantă, o epocă în care se prevesteau mari schimbări în spaţiul românesc, atât geografice sau politice, din cauza frecventelor războaie care brăzdau această regiune, cât şi sociale, datorită influenţelor exercitate de către marile imperii care înconjurau ţările române. La sfârşitul zilei, acest roman rămâne o capodoperă, cu o poveste extrem de vie care te ia şi te ţine captiv în lumea colorată a anilor 1800. Îşi merită din plin cele 5 stele!

2020-07-24 07:00:06

1

Numele trandafirului - Umberto Eco

Numele trandafirului - Umberto Eco

O carte de 5 stele într-adevăr deoarece îmbină foarte meticulos şi rafinat romanul istoric, romanul thriller şi romanul poliţist. Se vede foarte clar pasiunea pentru semiotică a lui Umberto Eco, expert în acest domeniu, un adevărat cunoscător al simbolurilor şi al puzzelurilor mentale. O carte senzaţională, a fost prima pe care am citit-o din colecţia sa de opere, dar a meritat cu desăvârşire.

2020-05-31 06:46:45

0