Alege CADOUL cel mai coconas!

Milara29

Membru din 31/10/2016

2

11

The Vicar of Wakefield - Oliver Goldsmith

Un roman al timpului sau - secolul XVIII - tema principala fiind virtutea versus viciu. O carte care desi are dimensiuni reduse face referire la o multitudine de subiecte, universal valabile sau specifice epocii respective; o satira la adresa societatii, politicii, atinge in acelasi timp si nevoia de reformare a legii penale si teme teologice. O cartulie incantatoare - umor, aventura si idei care iti dau de gandit.

2021-05-04 03:00:01

0

Negationismul de stanga - Thierry Wolton

O carte pe care am citit-o aproape pe nerasuflate. O analiza foarte pertinenta si necesara a de ce si cum, in numele unui ideal/ideologii, unii dintre noi inca spera la realizarea utopiei comuniste, in ciuda faptului ca si-a demonstrat ineficienta - si mai mult de atat caracterul criminal - de nenumarate ori. Asa cum spune si autorul, denuntarea actiunilor criminale comise de regimuri totalitare, atat de stanga si de dreapta, nu e o chestiune politica, ci una de morala.

2021-04-23 03:00:01

0

The Fallout: How a guilty liberal lost his innocence - Andrew Anthony

Foarte echilibrata, ceea ce si lipseste din peisajul politic actual. Autorul se concentreaza in special pe UK si un pic pe SUA - lucru destul de evident- dar tarile vestice sunt in ultimul timp locul unde se observa cea mai mare prapastie dintre stanga si dreapta si cea mai mica disponibilitate catre dialog. A fost publicata acum mai bine de un deceniu, unele lucruri nu mai sunt de actualitate, dar mesajul ramane actual: este nevoie de moderatie in politica.

2021-02-04 12:20:56

1

Rousseau's Dog: A Tale of Two Philosophers - David Edmonds, John Eidinow

Foarte interesanta. Cred ca autorii au facut o treaba foarte buna cu descrierea personalitatii celor 2, Rousseau si Hume. Mi-a placut ca pe langa atentia acordata biografiei si personalitatii actorilor principali, autorii reusesc sa surprinda spiritului secolului 18, cu saloanele pariziene, lupta dintre ratiune si credinta si disputele intelectuale care aveau loc in ziare, publicatii si in scrisori.

2020-12-04 11:11:16

0

Stalinismul de fiecare zi - Sheila Fitzpatrick

O carte bine scrisa, care prezinta realitatile de zi cu zi ale cetatenilor sovietici: problemele cu gasirea unei locuinte, ale bunurilor de consum si efectiv ale oricaror mijloace de a-si face viata mai confortabila. Avem de-a face cu o lume gri - in locuinte improprii, supraaglomerate, poate fara caldura si apa curenta, cu strazi neasfaltate si intunecate noaptea - lume care pentru unii dintre noi nu e chiar asa indepartata. Iar cetatenii sovietici care traiau in aceste conditii erau unii dintre norocosi; macar nu erau trimisi in gulag pentru origini nesanatoase. De ce este o carte care trateaza un astfel de subiect importanta intr-o tara in care si cel mai tanar poate sa afle aceste lucruri de la bunicii lui? Poate nu e, dar e importanta intr-o lume care ar fi bine sa nu uite niciodata grozaviile "binecuvantarii" socialiste.

2020-11-03 12:59:11

0

Wilson - A. Scott Berg

Wilson - A. Scott Berg

O carte mamut - la peste 700 de pagini atinge fiecare aspect al vietii lui Woodrow Wilson, de la nastere pana la moarte. Foarte interesanta, am aflat o multime de lucruri noi, atat despre Wilson, cat si despre America. Desi Wilson are o importanta destul de ridicata pentru istoria Europei, datorita implicarii Americii in Primul razboi mondial cat si a creatiei sale Liga Natiunilor, nu cred ca europenii stiu foarte multe lucruri despre el in afara de acestea. Cartea prezinta parcursul sau intelectual, cat si importanta credintei pentru el; ambele punandu-si amprenta asupra viitoarei lui cariere politice. Bineinteles, perioada in care a fost presedinte este tratata cel mai in detaliu. Singurul lucru care nu mi-a placut in mod deosebit la aceasta carte este ca autorul nu pare foarte nepartinitor, admiratia sa pentru Wilson reiese din fiecare pagina, si prin urmare anumite defecte ale presedintelui sunt trecute cu vederea sau scuzate de autor.

2020-11-03 12:44:11

0

Mussolini si Hitler - Christian Goeschel

Pune in perspectiva anumite hotarari luate de hitler in principal in prima parte a razboiului. Este analizata in detaliu relatia dintre cei doi, incepand de la admiratie din partea lui hitler si indiferenta din partea lui mussolini pana la invidie din partea lui mussolini si dezamagire pentru hitler. Foarte interesanta relatarea deteriorarii relatiei si mentinerea ei numai pentru aparente si propaganda folosita in acest scop.

2020-07-18 01:33:55

0

Casa Umbrelor Vol.1+2 - Charles Dickens

Casa Umbrelor Vol.1+2 - Charles Dickens

Unul dintre cele mai mari romane ale lui Dickens. Incredibil de complex, atat ca numar de personaje, legaturile dintre ele si din punct de vedere al actiunii. Romanele lui Dickens sunt in general o lume intreaga, nu datorita numai numarului de personaje, cat si varietatii de personalitati zugravite; de la cei mai buni la cei mai rai si tot ce exista intre. Pe langa actiunea centrala a romanului, mi-a placut in mod special satira la adresa organizatiilor filantropice din secolul al 19-lea.

2020-06-12 12:17:34

0

Oliver Twist - Charles Dickens

Oliver Twist - Charles Dickens

O carte care nu mai are nevoie de recenzii sau de prezentare. Un adevarat clasic. Unul dintre cele mai cunoscute romane ale lui Dickens, povestea unui orfan care traieste in sumbra si dezolanta Anglie victoriana. Personajele lui Dickens sunt intotdeauna memorabile, de la numele lor umoristice si neconventionale, la idiosincraziile fizice, pana la doza mai mare sau mai mica de ridicol ale personalitatilor lor. Personajele feminine tind sa fie zugravite nerealist, pentru a corespunde idealului victorian al feminitatii, ingerul din casa. Rose este zugravita de asa natura, incat devine un personaj foatte searbad. Nancy compenseaza intr-o masura, prin transformarea sa, chiar daca are parte de un sfariit tragic.

2020-06-12 12:00:07

0

Berlin 1961 - Frederick Kempe

Berlin 1961 - Frederick Kempe

Cartea suprinde foarte bine atmosfera plina de tensiune din perioada razboiului rece; manevrele politicienilor pentru a pastra aparentele, jocurile de culise, incalcarea doctrinelor la care aderau pentru un anume castig. Totul este prezentat foarte pe larg, inclusiv personalitatile celor implicati. Desi un lucru foarte bun pentru intelegerea in detaliu a problemei, uneori anumite aspecte se repeta, iar unele mici parti sunt anoste. Foarte interesant de observat evolutia unui presedinte nou si tanar, cat si capacitatea de bluf a lui Hrusciov.

2020-06-12 11:47:34

0

Epoca intunecarii - Catherine Nixey

Epoca intunecarii - Catherine Nixey

Cei care nu cunosc istoria sunt blestemati sa o repete. Citind aceasta carte nu ai cum sa nu fii socat de lucrurile ce s-au intamplat in urma cu secole, sau de faptul ca unele dintre evenimentele descrise sunt foarte similare unor evenimente din perioada contemporana. Natura umana se pare ca nu se schimba, iar cand adaugi unui lucru deja volatil si fanatismul lucrurile pot degenera rapid. O carte foarte interesanta, care dovedeste ca lucrurile nu sujt mereu asa cum am crezut sau cum ne-au spus altii ca sunt. Pana la urma, istoria e scrisa de invingatori. Aceasta carte de prezinta povestea invinsilor.

2020-06-12 11:32:35

0