“Trebuie sa exploram fara incetare, iar la capatul explorarilor noastre vom ajunge in punctul de unde am pornit si vom cunoaste locul pentru intaia oara.” T. S. Eliot
"Bine ati venit in"calatoria" in lumea plantelor!
Orice pas spre a cunoaste,
Tot ce tine de a sti
Asigura pentru fiecare dintre
Noi sansa de a deveni ceea ce suntem.
Iata de ce,
Cu drag,
Acum, sa pornim la drum."
Fragment:
“EXERCITIU DE EVALUARE
PUZZLE-UL DIVERSITatII
Activitatea se va desfasura pe grupe alcatuite din 4 elevi.
Componenta grupelor va fi stabilita in functie de ordinea numelor din catalog.
Materiale necesare:
- flipchart/tabla;
- cartoane 10/10 cm cu imagini ale diferitelor specii studiate
- fise de lucru „Recunoasteti imaginea?";
- markere, pixuri cu mina albastra si pixuri cu mina rosie/creta;
- lipici/scoci/gumfix;
Timp de lucru:
- formarea grupelor, extragerea imaginilor, distribuirea fiselor de lucru - 10 minute;
- rezolvarea sarcinii de lucru - 20 de minute;
- corectarea reciproca - 20 de minute.
Instructiuni:
- grupele isi vor alege un purtator de cuvant si un secretar;
- fiecare elev din grupa va extrage cate o imagine din bol;
- grupele vor primi apoi din partea profesorului fisa de lucru (1 fisa pentru fiecare grupa). Aceasta fisa de lucru va fi rezolvata folosind imaginile primite;
- membrii grupei rezolva sarcinile din fisa de lucru, respectand regulile lucrului in echipa;
- secretarul noteaza pe fisa de lucru solutiile;
- grupele se vor evalua intre ele, in ordine numerica (ex: a 2-a grupa evalueaza prima grupa, a 3-a grupa pe cea de-a doua, ultima grupa fiind evaluata de prima), dupa expirarea timpului de lucru;
- corectarea se va face cu rosu si punctajul obtinut va fi trecut pe fisa de lucru;
- apoi secretarul grupei afiseaza pe flipchart, in spatiile corespunzatoare, imaginile extrase si analizate;
- profesorul indruma si supervizeaza elevii in timpul exercitiului si scrie pe flipchart/tabla nota acordata fiecarei grupe de catre evaluatori;
- daca vor exista grupe cu aceeasi nota, departajarea se va realiza prin raspunsul la intrebarile adresate de catre profesor.”