Commedia dell' arte, O istorie a spectacolului in imagini
„Amestecul permanent de negot cotidian, proclamatii politice, arderi pe rug, procesiuni bisericesti si carnavalesti, de spectacole oferite descamatori sau de comedianti facea din piata un creuzet in care se contopeau realitati brutale si reprezentarea lor simbolica si-i conferea Commediei... o ancorare atat de solida in omenesc si in real, incat, impreuna cu publicul ei simplu, necioplit, reusea sa faca saltul uluitor pana la cea mai inalta maiestrie.“ - David Esrig
Fragment din carte:
"Odata cu desfasurarea post-italiana a Commediei, fie ea in Franta, Germania sau Anglia, incepe, spre jumatatea secolului XVII, si decadenta ei discreta, la inceput abia sesizabila.
Mai inainte, spectacolele din strainatate, de pilda cele ale unor Gelosi in Franta ori ale lui Orlando di Lasso si Massimo Troiano la Munchen, inca aveau caracter de turneu si erau in totalitate a l'italienne.
In Franta, incepand cu sfarsitul secolului al XVI-lea, Commedia isi afla a doua ei patrie, iar marele succes pe care-1 inregistreaza acolo aduce noi culori si sunete in tabloul acestei forme teatrale traditionale. Costumele capata de multe ori croiala frantuzeasca, rolurile feminine devin mai numeroase si mai importante. Grosolania si vitalitatea se estompeaza, iar in locul lor se fac simtite aerul de salon si manierismul. Numai personajele de baza, batranii si servitorii, pastreaza elemente ale simbolicii initiale si continua sa transmita, in primul rand prin atitudinile corporale pregnante, impresia de arhetipal. Iau nastere noi personaje care vin si imbogatesc scena. Spiritul carnavalesc, insa, devine din ce in ce mai strain pentru toti. "
PRP: 119.99 Lei
Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
95.99Lei
95.99Lei
119.99 LeiIndisponibil
Descrierea produsului
„Amestecul permanent de negot cotidian, proclamatii politice, arderi pe rug, procesiuni bisericesti si carnavalesti, de spectacole oferite descamatori sau de comedianti facea din piata un creuzet in care se contopeau realitati brutale si reprezentarea lor simbolica si-i conferea Commediei... o ancorare atat de solida in omenesc si in real, incat, impreuna cu publicul ei simplu, necioplit, reusea sa faca saltul uluitor pana la cea mai inalta maiestrie.“ - David Esrig
Fragment din carte:
"Odata cu desfasurarea post-italiana a Commediei, fie ea in Franta, Germania sau Anglia, incepe, spre jumatatea secolului XVII, si decadenta ei discreta, la inceput abia sesizabila.
Mai inainte, spectacolele din strainatate, de pilda cele ale unor Gelosi in Franta ori ale lui Orlando di Lasso si Massimo Troiano la Munchen, inca aveau caracter de turneu si erau in totalitate a l'italienne.
In Franta, incepand cu sfarsitul secolului al XVI-lea, Commedia isi afla a doua ei patrie, iar marele succes pe care-1 inregistreaza acolo aduce noi culori si sunete in tabloul acestei forme teatrale traditionale. Costumele capata de multe ori croiala frantuzeasca, rolurile feminine devin mai numeroase si mai importante. Grosolania si vitalitatea se estompeaza, iar in locul lor se fac simtite aerul de salon si manierismul. Numai personajele de baza, batranii si servitorii, pastreaza elemente ale simbolicii initiale si continua sa transmita, in primul rand prin atitudinile corporale pregnante, impresia de arhetipal. Iau nastere noi personaje care vin si imbogatesc scena. Spiritul carnavalesc, insa, devine din ce in ce mai strain pentru toti. "
Detaliile produsului