Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Despre Libertate La Antici Si La Moderni

De (autor): Benjamin Constant

0
(0 review-uri)
Despre Libertate La Antici Si La Moderni - Benjamin Constant

Despre Libertate La Antici Si La Moderni

De (autor): Benjamin Constant

0
(0 review-uri)
Primii mari teoreticieni ai liberalismului francez Germaine de Stal, Benjamin Constant au inteles ca experienta revolutionara reclama o reevaluare critica a mostenirii secolului al XVIII-lea. Formati in spiritul Luminilor, amindoi insista asupra importantei incheierii Revolutiei si instituirii unui stat democratic bine fondat constitutional. Or nu se fondeaza decit pe principii. Pe ele si pe aplicarea lor este importanta proiectarea torentelor de lumina.
Problema pentru Benjamin Constant , autorul cartii , era aceea de a legitima mostenirea liberala a Revolutiei (regimul reprezentativ, egalitatea civila, noile posibilitati oferite clasei mijlocii), disociind-o de excesele Terorii sau de Imperiu. Pentru a realiza acest lucru, ginditorul francez a extras ideea libertatii modernilor printr-o reconstructie sistematica a teoriei politice. Dupa excesele revolutionare ale exercitarii libertatii politice, problema liberalismului initiat sub Restauratie era aceea de a recupera axiologic libertatea prin intemeierea acesteia pe principiile legalitatii constitutionale si demnitatii morale. Trecuta prin febra zguduirilor sociale si drama bulversarilor revolutionare, libertatea individului avea sa capete acum legitimitatea necesara prin recunoasterea libertatilor individuale ca drepturi legale garantate prin constiaitie si respectate de statul de drept. Recunoasterea si respectarea libertatilor individuale de catre puterea etatica presupunea insa, rediscutarea raporturilor esentiale dintre actorii, partile si domeniile care participa la organizarea politica a societatii. Raporturile dintre stat si societatea civila, guvernanti si guvernati, public si privat, autoritatea colectiva si drepturile individuale, suveranitatea poporului si libertatea persoanei articuleaza, din punct de vedere politic, o societate. Fiind componentele esentiale si resorturile functionale ale organizarii politice a societatii, raporturile sus-amintite dau continut si sens teoriei si practicii politice, forma si valoare artei politice. Fondarea libertatii individuale moderne pe principiile constitutiei si ordinii de drept presupunea, deci, reconstructia sistematica a teoriei si practicii politice prin expunerea, argumentarea si aplicarea principiilor democratiei reprezentative, forma de organizare politica capabila sa realizeze mereu, prin incercari succesive, compromisul dintre constringerea sociala si libertatea personala, autoritatea colectiva si drepturile individuale. Este tocmai ceea ce a realizat Benjamin Constant in zorii liberalismului!
Citeste mai mult

24.09Lei

24.09Lei

Primesti 24 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Primii mari teoreticieni ai liberalismului francez Germaine de Stal, Benjamin Constant au inteles ca experienta revolutionara reclama o reevaluare critica a mostenirii secolului al XVIII-lea. Formati in spiritul Luminilor, amindoi insista asupra importantei incheierii Revolutiei si instituirii unui stat democratic bine fondat constitutional. Or nu se fondeaza decit pe principii. Pe ele si pe aplicarea lor este importanta proiectarea torentelor de lumina.
Problema pentru Benjamin Constant , autorul cartii , era aceea de a legitima mostenirea liberala a Revolutiei (regimul reprezentativ, egalitatea civila, noile posibilitati oferite clasei mijlocii), disociind-o de excesele Terorii sau de Imperiu. Pentru a realiza acest lucru, ginditorul francez a extras ideea libertatii modernilor printr-o reconstructie sistematica a teoriei politice. Dupa excesele revolutionare ale exercitarii libertatii politice, problema liberalismului initiat sub Restauratie era aceea de a recupera axiologic libertatea prin intemeierea acesteia pe principiile legalitatii constitutionale si demnitatii morale. Trecuta prin febra zguduirilor sociale si drama bulversarilor revolutionare, libertatea individului avea sa capete acum legitimitatea necesara prin recunoasterea libertatilor individuale ca drepturi legale garantate prin constiaitie si respectate de statul de drept. Recunoasterea si respectarea libertatilor individuale de catre puterea etatica presupunea insa, rediscutarea raporturilor esentiale dintre actorii, partile si domeniile care participa la organizarea politica a societatii. Raporturile dintre stat si societatea civila, guvernanti si guvernati, public si privat, autoritatea colectiva si drepturile individuale, suveranitatea poporului si libertatea persoanei articuleaza, din punct de vedere politic, o societate. Fiind componentele esentiale si resorturile functionale ale organizarii politice a societatii, raporturile sus-amintite dau continut si sens teoriei si practicii politice, forma si valoare artei politice. Fondarea libertatii individuale moderne pe principiile constitutiei si ordinii de drept presupunea, deci, reconstructia sistematica a teoriei si practicii politice prin expunerea, argumentarea si aplicarea principiilor democratiei reprezentative, forma de organizare politica capabila sa realizeze mereu, prin incercari succesive, compromisul dintre constringerea sociala si libertatea personala, autoritatea colectiva si drepturile individuale. Este tocmai ceea ce a realizat Benjamin Constant in zorii liberalismului!
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one