Prezenta lucrare este elaborata conform programei M.E.N. aprobate prin Ordinul de Ministru nr. 3418/19.03.2013 si acopera toate domeniile propuse pentru disciplina Dezvoltare personala: autocunoasterea si stilul de viata sanatos, dezvoltarea emotionala si sociala, dar si aspectele de organizare a invatarii si pregatire pentru viata.
Activitatile si jocurile cuprinse in acest caiet ajuta copilul sa se descopere pe sine, sa exploreze si sa experimenteze noi situatii de viata, educa exprimarea emotionala si comunicarea interpersonala, antrenand abilitati empatice si activand resurse creative necesare afirmarii de sine.
Lectiile sunt completate de sugestii referitoare la continutul informational pe care trebuie sa se centreze cadrul didactic in comunicarea cu scolarii, dar si de ilustratii relevante si amuzante.
Autori: Madalina Radu, Ioana A. Ciocalteu, Robert F. Florea, Aurelia Stanculescu
Fragment din volum:
“CUPRINS
1.1. Stabilirea asemanarilor si deosebirilor intre sine si ceilalti, dupa criterii simple
Lectia 1 - Spun despre mine [1]
Lectia 2 - Spun despre mine [2]
Lectia 3 - Aflu despre tine!
Lectia 4 - Jocul asemanarilor si al deosebirilor
Lectia 5 - Scoala tuturor!
1.2. Respectarea unor reguli de igiena personala
Lectia 1 - Locul meu din casa
Lectia 2 - Clasa mea!
Lectia 3 - Sanitarii responsabili
2.1. Exprimarea emotiilor de baza in situatii variate
Lectia 1 - Personaje din povesti
Lectia 2 - Detectivul emotiilor
Lectia 3 - In pauza
Lectia 4 - Semaforul emotiilor
2.2. Utilizarea unor elemente de ascultare activa
Lectia 1 - Cum comunicam?
Lectia 2 - Atentia in comunicare
Lectia 3 - Interviul
Lectia 4 - Comunicam in viitor
Lectia 5 - Scrisoarea prieteniei
Lectia 6 - Reguli de comportament
Lectia 7 - Drepturile mele, drepturile celorlalti
Lectia 8 - Copacul prieteniei
3.1. Realizarea unui program zilnic de activitati, cu sprijinul adultilor
Lectia 1 - Programul meu de astazi [1]
Lectia 2 - Programul meu de astazi [2]
Lectia 3 - Cand mi-e usor, cand mi-e greu?
Lectia 4 - Programul familiei mele
Lectia 5 - Timpul este pretios
3.2. Prezentarea conditiilor (instrumente, persoane, contexte) care fac invatarea usoara sau dificila
Lectia 1 - Ce/cine ma ajuta sa invat?
Lectia 2 - Ce imi place?
Lectia 3 - Lucru in echipa
Lectia 4 - Bibliotecile vii
Lectia 5 - Invatarea de-a lungul timpului
Lectia 6 - Cum invat?
3.3. Prezentarea utilitatii unor meserii/profesii cunoscute
Lectia 1 - Micul antreprenor
Lectia 2 - Meserii de-a lungul timpului
Lectia 3 - Curriculum Vitae
Lectia 4 - Targul meseriilor”