Echipamente si sisteme hidropneumatice de comanda pentru aeronave
Desi nu apare in mod explicit, indrumarul de laborator se structureaza in doua parti. Prima parte este dedicata studiului sistemelor hidraulice si pneumatice de la bordul aeronavelor MIG 21, AN 24, IAR 93 si ATR 42. Sunt descrise in detaliu sistemele hidraulice si pneumatice de la bordul acestor aeronave si pentru aeronavele MIG 21 si AN 24, studentii pot urmari in laborator functionarea acestor sisteme.
Partea a doua, este dedicata studiului experimental al servovalvelor si servoactuatoarelor hidraulice, utilizand bancuri de testare realizate prin autodotare in laboratorul de Echipamente si Sisteme Hidropneumatice de Bord al Facultatii de Inginerie Electrica. Este abordata aceasta ordine, pentru a permite studentilor sa dobandeasca mai intai la curs cunostintele legate de aceste echipamente si apoi sa le utilizeze in laborator. Efectuarea lucrarilor de laborator din aceasta a doua parte presupune utilizarea de echipamente moderne de achizitie si prelucrare a datelor. In acest fel se ofera o noua perspectiva studentilor asupra sistemelor si echipamentelor hidropneumatice, aceea a interactiunii dintre aceste sisteme si sistemele moderne de calcul. Consideram ca aceasta perspectiva este foarte utila studentilor intrucat la bordul aeronavelor moderne sistemele hidropneumatice de actionare sunt comandate de catre computerele de bord.
In scopul asimilarii cunostintelor de catre studenti, modul de prezentare s-a vrut a fi cat mai clar si concis, utilizand experienta stiin didactica a autorilor.
Consideram lucrarea de fata ca fiind un sprijin important in pregatirea de specialitate a studentilor specializarii Echipamente si Instalatii de aviatie.
Autorii tin sa multumeasca domnilor prof. dr. ing. Eugen BOBASU, decanul Facultatii de Automatica, Calculatoare si Electronica, prof. dr. ing. Adrian Mihail STOICA de la Facultatea de Inginerie Aerospatiala a Universitatii "Politehnica " Bucuresti precum si conf. dr. ing. Alexandru Nicolae TUDOSIE de la Facultatea de Inginerie Electrica, pentru aprecierile si sugestiile exprimate in legatura cu modul de redactare si continutul acestui indrumar de laborator. - Autorii
Descrierea produsului
Desi nu apare in mod explicit, indrumarul de laborator se structureaza in doua parti. Prima parte este dedicata studiului sistemelor hidraulice si pneumatice de la bordul aeronavelor MIG 21, AN 24, IAR 93 si ATR 42. Sunt descrise in detaliu sistemele hidraulice si pneumatice de la bordul acestor aeronave si pentru aeronavele MIG 21 si AN 24, studentii pot urmari in laborator functionarea acestor sisteme.
Partea a doua, este dedicata studiului experimental al servovalvelor si servoactuatoarelor hidraulice, utilizand bancuri de testare realizate prin autodotare in laboratorul de Echipamente si Sisteme Hidropneumatice de Bord al Facultatii de Inginerie Electrica. Este abordata aceasta ordine, pentru a permite studentilor sa dobandeasca mai intai la curs cunostintele legate de aceste echipamente si apoi sa le utilizeze in laborator. Efectuarea lucrarilor de laborator din aceasta a doua parte presupune utilizarea de echipamente moderne de achizitie si prelucrare a datelor. In acest fel se ofera o noua perspectiva studentilor asupra sistemelor si echipamentelor hidropneumatice, aceea a interactiunii dintre aceste sisteme si sistemele moderne de calcul. Consideram ca aceasta perspectiva este foarte utila studentilor intrucat la bordul aeronavelor moderne sistemele hidropneumatice de actionare sunt comandate de catre computerele de bord.
In scopul asimilarii cunostintelor de catre studenti, modul de prezentare s-a vrut a fi cat mai clar si concis, utilizand experienta stiin didactica a autorilor.
Consideram lucrarea de fata ca fiind un sprijin important in pregatirea de specialitate a studentilor specializarii Echipamente si Instalatii de aviatie.
Autorii tin sa multumeasca domnilor prof. dr. ing. Eugen BOBASU, decanul Facultatii de Automatica, Calculatoare si Electronica, prof. dr. ing. Adrian Mihail STOICA de la Facultatea de Inginerie Aerospatiala a Universitatii "Politehnica " Bucuresti precum si conf. dr. ing. Alexandru Nicolae TUDOSIE de la Facultatea de Inginerie Electrica, pentru aprecierile si sugestiile exprimate in legatura cu modul de redactare si continutul acestui indrumar de laborator. - Autorii
Detaliile produsului