Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-50% la 1000 de titluri

siii TRANSPORT GRATUIT

la orice comanda peste 50 lei

Ne vedem printre rafturi!

Educatia. Concept si analiza

De (autor): Sorin Cristea

0
(0 review-uri)
Educatia. Concept si analiza - Sorin Cristea

Educatia. Concept si analiza

De (autor): Sorin Cristea

0
(0 review-uri)
    Colectia "Concepte fundamentale in pedagogie" propune o abordare sintetica a celor mai importante probleme ale educatiei, ale instruirii, ale proiectarii curriculare a educatiei si a instruirii la toate nivelurile sistemului si ale procesului de invatamant.
    Scopul general urmareste evidentierea statutului epistemologic al pedagogiei, de stiinta socio-umana specializata in studiul educatiei pe baza unor concepte pedagogice fundamentale, definite si analizate in cadrul teoriilor generale ale domeniului:
 • teoria generala a educatiei (fundamentele pedagogiei)
 • teoria generala a instruirii (didactica generala)
 • teoria generala a curriculumului (proiectarea curriculara a educatiei)

    Volumul 2 din Colectia „Concepte fundamentale in pedagogie", cu titlul “Educatia. Concept si analiza”, este structurat la nivelul a patru capitole, care au ca obiective specifice: a) definirea si analiza conceptului pedagogic de educatie; b) construirea unui model-ideal al structurii de functionare a educatiei; c) fixarea caracteristicilor generale ale educatiei; d) evidentierea directiilor principale de evolutie a educatiei: educatia permanenta, auto-educatia, valorificarea deplina a educabilitatii. Cele patru obiective specifice sunt abordate din perspectiva paradigmei curriculumului, afirmata istoric ca paradigma a pedagogiei postmoderne in societatea postmoderna - postindustriala/ informationala/bazata pe cunoastere.
     Fragment din volum:
 
    „Caracterul universal al educatiei este sustinut teoretic si ideologic prin lansarea a doua concepte pedagogice operationale: a) globalizarea educatiei; b) dimensiunea europeana a educatiei.
    Globalizarea educatiei defineste capacitatea sistemelor post-moderne de invatamant de adaptare la schimbarile sistemului social, acumulate in plan mondial la nivel: a) economic, prin modelul conducerii manageriale, bazata pe valorificarea deplina a resurselor existente, cu accent prioritar pe resursele informationale; b) politic, prin modelul democratiei sociale, propus ca strategie de valorificare a tuturor resurselor umane si de egalizare a sanselor de reusita ale tuturor „actorilor sociali"; c) cultural, prin modelul informatizarii, afirmat in zona produselor superioare (stiinta, arta, tehnologie a comunicarii etc.), a organizatiilor/institutiilor sociale (responsabile de crearea, difuzarea si valorificarea informatiei) si a conduitei fiecarei personalitati umane. Educatia devine astfel activitatea psihosociala universala cu functie de formare-dezvoltare a personalitatii educatului conform finalitatilor sistemului de invatamant care urmaresc selectarea si procesarea calitativa a informatillor de baza necesare pentru adaptarea continua, la scara mondiala, la cerintele unei noi civilizatii globale.
    Dimensiunea europeana a educatiei defineste un cadru mai restrans al globalizarii, dar esential pentru realizarea calitativa a acesteia prin „formarea cetatenilor europeni inzestrati cu informatii si competente europene, in spiritul valorilor europene, care au o cultura, constiinta si identitate europeana" (Dan Potolea, Ioan Neacsu, Romita B. Iucu, Ion-Ovidiu Panisoara, coordonatori, 2008, p. 14, subl. ns.). 
 
    3.3.4. Caracterul national al educatiei
    Reflecta specific capacitatea educatiei de organizare: a) macro-structurala, in raport de valorile culturii nationale, dezvoltate in contextul culturii universale tema abordata de antropologia culturala; b) microstructurala, in context teritorial si local, in cadrul concret al scolii si al clasei de elevi - tema abordata in cercetarile de etnometodologie (vezi Marie-Odile Uraud; Olivier Leservoisier, Richard Pottier, 2001, pp. 65-76; 89-113; 144-150; Tim O'Sullivan; John Hartley; Danny Saunders; Martin Montgomery; John Fiske, 2001, pag.128-129; Alain Coulon, 1993, pp. 14-23)."
Citeste mai mult

-5%

PRP: 18.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

17.10Lei

17.10Lei

18.00 Lei

Primesti 17 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

    Colectia "Concepte fundamentale in pedagogie" propune o abordare sintetica a celor mai importante probleme ale educatiei, ale instruirii, ale proiectarii curriculare a educatiei si a instruirii la toate nivelurile sistemului si ale procesului de invatamant.
    Scopul general urmareste evidentierea statutului epistemologic al pedagogiei, de stiinta socio-umana specializata in studiul educatiei pe baza unor concepte pedagogice fundamentale, definite si analizate in cadrul teoriilor generale ale domeniului:
 • teoria generala a educatiei (fundamentele pedagogiei)
 • teoria generala a instruirii (didactica generala)
 • teoria generala a curriculumului (proiectarea curriculara a educatiei)

    Volumul 2 din Colectia „Concepte fundamentale in pedagogie", cu titlul “Educatia. Concept si analiza”, este structurat la nivelul a patru capitole, care au ca obiective specifice: a) definirea si analiza conceptului pedagogic de educatie; b) construirea unui model-ideal al structurii de functionare a educatiei; c) fixarea caracteristicilor generale ale educatiei; d) evidentierea directiilor principale de evolutie a educatiei: educatia permanenta, auto-educatia, valorificarea deplina a educabilitatii. Cele patru obiective specifice sunt abordate din perspectiva paradigmei curriculumului, afirmata istoric ca paradigma a pedagogiei postmoderne in societatea postmoderna - postindustriala/ informationala/bazata pe cunoastere.
     Fragment din volum:
 
    „Caracterul universal al educatiei este sustinut teoretic si ideologic prin lansarea a doua concepte pedagogice operationale: a) globalizarea educatiei; b) dimensiunea europeana a educatiei.
    Globalizarea educatiei defineste capacitatea sistemelor post-moderne de invatamant de adaptare la schimbarile sistemului social, acumulate in plan mondial la nivel: a) economic, prin modelul conducerii manageriale, bazata pe valorificarea deplina a resurselor existente, cu accent prioritar pe resursele informationale; b) politic, prin modelul democratiei sociale, propus ca strategie de valorificare a tuturor resurselor umane si de egalizare a sanselor de reusita ale tuturor „actorilor sociali"; c) cultural, prin modelul informatizarii, afirmat in zona produselor superioare (stiinta, arta, tehnologie a comunicarii etc.), a organizatiilor/institutiilor sociale (responsabile de crearea, difuzarea si valorificarea informatiei) si a conduitei fiecarei personalitati umane. Educatia devine astfel activitatea psihosociala universala cu functie de formare-dezvoltare a personalitatii educatului conform finalitatilor sistemului de invatamant care urmaresc selectarea si procesarea calitativa a informatillor de baza necesare pentru adaptarea continua, la scara mondiala, la cerintele unei noi civilizatii globale.
    Dimensiunea europeana a educatiei defineste un cadru mai restrans al globalizarii, dar esential pentru realizarea calitativa a acesteia prin „formarea cetatenilor europeni inzestrati cu informatii si competente europene, in spiritul valorilor europene, care au o cultura, constiinta si identitate europeana" (Dan Potolea, Ioan Neacsu, Romita B. Iucu, Ion-Ovidiu Panisoara, coordonatori, 2008, p. 14, subl. ns.). 
 
    3.3.4. Caracterul national al educatiei
    Reflecta specific capacitatea educatiei de organizare: a) macro-structurala, in raport de valorile culturii nationale, dezvoltate in contextul culturii universale tema abordata de antropologia culturala; b) microstructurala, in context teritorial si local, in cadrul concret al scolii si al clasei de elevi - tema abordata in cercetarile de etnometodologie (vezi Marie-Odile Uraud; Olivier Leservoisier, Richard Pottier, 2001, pp. 65-76; 89-113; 144-150; Tim O'Sullivan; John Hartley; Danny Saunders; Martin Montgomery; John Fiske, 2001, pag.128-129; Alain Coulon, 1993, pp. 14-23)."
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one