Format: 13x20 cm

Nr. pagini: 400

Traducator: Alexandru Anghel

Transport Gratuit peste 50 de lei
Puncte de fidelitate
30 de Zile Drept de Retur

Cum functioneaza stiinta? Ne poate spune aceasta care este alcatuirea reala a lumii? Ce o diferentiaza de alte moduri de a intelege natura? In Filosofia stiintei, Peter Godfrey-Smith raspunde la aceste intrebari purtand cititorul printr-o calatorie de o suta de ani plini de dezbateri despre stiinta. Rezultatul este o introducere complet accesibila in principalele teme ale filosofiei stiintei.

Conceputa pentru studenti si pentru publicul larg fara o pregatire anterioara in domeniul filosofiei, cartea lui Godfrey-Smith acopera pozitivismul logic; problemele inductiei si confirmarii; teoria stiintei din filosofia lui Popper; Thomas Kuhn si „revolutiile stiintifice“; conceptiile lui Imre Lakatos, Larry Laudan si Paul Feyerabend; si provocarile lansate in acest domeniu de sociologia stiintei, feminism si studiul stiintelor. Cartea apoi studiaza in detaliu unele probleme si teorii, printre care realismul stiintific, incarcarea teoretica a observatiei, explicatia stiintifica si bayesianismul. In final, Godfrey-Smith apara o forma de naturalism filosofic ca fiind cea mai buna cale de rezolvare a principalelor probleme din domeniu.

Pe tot parcursul textului, autorul indica diferitele legaturi dintre controversele filosofice si discutiile mai largi despre stiinta din ultimele decenii, precum controversatul „razboi al stiintelor“. Exemplele si digresiunile il antreneaza pe studentul din anii incepatori; glosarul de termeni explica concepte cheie; iar fiecare capitol are la finalul sau lecturi suplimentare. Totusi, acesta este un manual care nu iti da senzatia de manual fiindca surprinde drama istorica a schimbarilor modului de a concepe stiinta din ultimii o suta de ani.

Spre deosebire de celelalte texte din acest domeniu, Filosofia stiintei combina o trecere in revista a istoriei recente a filosofiei stiintei cu principalele dezbateri actuale referitoare la limbaj pe care orice om de stiinta aflat la inceputul carierei sau orice cititor critic o poate urmari.

Cartea Filosofia stiintei. O introducere critica in teoriile moderne - Peter Godfrey-Smith face parte din categoria Filosofie Universala a librariei online Libris.ro si este scrisa de Peter Godfrey-Smith. Cartea a fost publicata in 2012 la editura HERALD.
Livrarea se face din stoc din depozitul de carte Libris in 24-48 ore, in zilele lucratoare. Transportul este gratuit prin curier rapid, oriunde in Romania, pentru orice comanda de minimum 50 de lei. Pentru orice solicitare apelati call center-ul Libris de luni pana vineri intre orele 8-20.

Altii au comandat si...