Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului

De (autor): Musata Bocos , Dana Jucan

0
(0 review-uri)
Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului - Musata Bocos, Dana Jucan
Rasfoieste

Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului

De (autor): Musata Bocos , Dana Jucan

0
(0 review-uri)
Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului - Musata Bocos, Dana Jucan - Editia a III-a

Puteti descarca modele de planificari anuale, dupa logarea in contul dvs. personal QEDU, facand click aici.

Adresandu-se tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, precum si celor care doresc sa se perfectioneze/autoperfectioneze, lucrarea de fata propune suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica referitoare la problematicile specifice fundamentelor pedagogiei si teoriei si metodologiei curriculumului.

In prezentarea didactica a temelor pedagogice selectate s-a optat pentru o structura algoritmica alcatuita din urmatoarele componente:

•  obiective/competente vizate prin studiul temei
•  termeni si sintagme-cheie
•  suport teoretic
•  organizatori cognitivi/scheme prin care sunt esentializate si explicitate continuturile
•  sarcini de reflectie si exercitii aplicative
•  sugestii pentru luarea notitelor
•  recomandari bibliografice pentru studiul individual.
Fragment din cartea "Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului " de Musata Bocos, Dana Jucan

"1. Educatia – conceptualizare
Cuvantul „educatie" provine din latinescul educo, educare (a alimenta, a creste, a ingriji) si din latinescul educe, educere (a duce, a conduce, a scoate). Educatia reprezinta o componenta a existentei socioumane, o intalnire intre individ, societate si intreaga viata sociala. in timp, s-au dat diferite definitii ale educatiei, care difera nu numai prin nuante, ci chiar prin esenta. Explicatia o constituie complexitatea fenomenului educational si existenta unor perspective multiple de abordare a acestuia. Cele mai raspandite perspective sunt perspectiva societatii si cea a copilului, respectiv perspectiva sociocentrica si cea antropocentrica.
 
Conceptia antropocentrica porneste de la premisa existentei unei naturi umane universale si invariabile, educatia urmand sa dezvolte calitatile generale ale speciei umane atat cat permit potentialitatile cu care este inzestrata de natura. Oamenii educati urmeaza sa isi desfasoare activitatea in societate, de aceea educatia trebuie sa fie racordata la social, iar societatea trebuie sa valorizeze educatia.
Conceptia sociocentrica defineste educatia prin prisma pregatirii omului pentru exercitarea diferitelor roluri sociale. De la natura umana, accentul se deplaseaza la „natura" sociala; fireste ca trebuie sa se respecte esenta educatiei, respectiv sa se asigure dezvoltarea diferentiata, individualizata si specifica a naturii umane, in conformitate cu particularitatile individuale.
Plecand de la cele doua perspective, prezentam cateva dintre definitiile formulate pentru educatie in literatura de specialitate: - „Educatia este, in esenta sa, o actiune umana si sociala de transformare si modelare a naturii umane, actiune ce se desfasoara in directia facilitarii si impulsionarii evolutiei individului spre stadiul de personalitate formata, autonoma, responsabila, conforma cu valorile promovate la un anumit moment in societate" (C. Stan, 2001, p. 83);"
Citeste mai mult

-5%

PRP: 25.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

23.75Lei

23.75Lei

25.00 Lei

Primesti 23 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului - Musata Bocos, Dana Jucan - Editia a III-a

Puteti descarca modele de planificari anuale, dupa logarea in contul dvs. personal QEDU, facand click aici.

Adresandu-se tuturor celor care urmeaza programe didactice de formare initiala si continua, precum si celor care doresc sa se perfectioneze/autoperfectioneze, lucrarea de fata propune suporturi practic-actionale, metodologice si, deopotriva, elemente de fundamentare teoretica referitoare la problematicile specifice fundamentelor pedagogiei si teoriei si metodologiei curriculumului.

In prezentarea didactica a temelor pedagogice selectate s-a optat pentru o structura algoritmica alcatuita din urmatoarele componente:

•  obiective/competente vizate prin studiul temei
•  termeni si sintagme-cheie
•  suport teoretic
•  organizatori cognitivi/scheme prin care sunt esentializate si explicitate continuturile
•  sarcini de reflectie si exercitii aplicative
•  sugestii pentru luarea notitelor
•  recomandari bibliografice pentru studiul individual.
Fragment din cartea "Fundamentele pedagogiei. Teoria si metodologia curriculumului " de Musata Bocos, Dana Jucan

"1. Educatia – conceptualizare
Cuvantul „educatie" provine din latinescul educo, educare (a alimenta, a creste, a ingriji) si din latinescul educe, educere (a duce, a conduce, a scoate). Educatia reprezinta o componenta a existentei socioumane, o intalnire intre individ, societate si intreaga viata sociala. in timp, s-au dat diferite definitii ale educatiei, care difera nu numai prin nuante, ci chiar prin esenta. Explicatia o constituie complexitatea fenomenului educational si existenta unor perspective multiple de abordare a acestuia. Cele mai raspandite perspective sunt perspectiva societatii si cea a copilului, respectiv perspectiva sociocentrica si cea antropocentrica.
 
Conceptia antropocentrica porneste de la premisa existentei unei naturi umane universale si invariabile, educatia urmand sa dezvolte calitatile generale ale speciei umane atat cat permit potentialitatile cu care este inzestrata de natura. Oamenii educati urmeaza sa isi desfasoare activitatea in societate, de aceea educatia trebuie sa fie racordata la social, iar societatea trebuie sa valorizeze educatia.
Conceptia sociocentrica defineste educatia prin prisma pregatirii omului pentru exercitarea diferitelor roluri sociale. De la natura umana, accentul se deplaseaza la „natura" sociala; fireste ca trebuie sa se respecte esenta educatiei, respectiv sa se asigure dezvoltarea diferentiata, individualizata si specifica a naturii umane, in conformitate cu particularitatile individuale.
Plecand de la cele doua perspective, prezentam cateva dintre definitiile formulate pentru educatie in literatura de specialitate: - „Educatia este, in esenta sa, o actiune umana si sociala de transformare si modelare a naturii umane, actiune ce se desfasoara in directia facilitarii si impulsionarii evolutiei individului spre stadiul de personalitate formata, autonoma, responsabila, conforma cu valorile promovate la un anumit moment in societate" (C. Stan, 2001, p. 83);"
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one