headerdesktop ziuacartii23apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile ziuacartii23apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

CARTE CADOU la

toate comenzile peste 50 lei!

Alege-ti preferatele si

bucura-te de cadou.

Istoria popoarelor arabe

De (autor): Albert Houranu

0
(0 review-uri)
Istoria popoarelor arabe - Albert Houranu
Rasfoieste

Istoria popoarelor arabe

De (autor): Albert Houranu

0
(0 review-uri)
Rezultat al cercetarilor sistematice si al unei profunde intelegeri a unor regiuni framintate de razboaie, lucrarea lui Albert Hourani expune istoria popoarelor arabe incepind din secolul al VII-lea, cind nou aparuta religie islamica a inceput sa se extinda spre vest din Peninsula Arabica, pina astazi. Adresata studentilor, profesorilor si specialistilor in domeniu, dar si tuturor celor interesati de subiect, Istoria popoarelor arabe valorifica lucrarile anterioare, sintetizindu-le intr-o perspectiva ce dovedeste ca intre diferitele regiuni analizate exista o unitate a experientei istorice care face posibile conceperea si studierea lor intr-un cadru unitar.


Cuprins:
O noua putere intr-o lume veche
• Formarea unui imperiu
• Cristalizarea islamului
• Lumea arabo-musulmana
• Orasele si conducatorii lor
• Cai ale islamului
‘Ulama si cultura lor
• Cultura de la palat si cultura populara
• Imperiul Otoman
• Puterea europeana si guvernele reformiste
• Apogeul arabismului

Fragment:

" invalatura iudaica si crestina

Ping la inceputul perioadei moderne, principalele centre ale populatiei si culturii religioase iudaice se aflau in tari dominate de musulmani. Majoritatea evreilor tineau tendintei iudaice principale, care accepta autoritatea Talmudului, corpusul de opinii si comentarii privind legea iudaica culese in Babilonia sau Irak ; existau comunitati mai mici : caraitii - care considerau ca Tora, invatatura revelata de  Dumnezeu si cuprinsa in scriptura, constituia singura sursa a legii, iar fiecare carturar trebuia sa o studieze singur - si samaritenii, separati de grupul principal al iudaismului inca din Antichitate.
La inceputul perioadei islamice, Irakul a continuat sa fie principalul centru ire invataturg religioasa iudaica. In cele doug mari academii de aici iii desfg*urau icier vitatea carturari care erau priviti ca pastratori ai Indelungatei traditii orale a religiei iudaice si carora li se trimiteau din intreaga lume iudaica intrebari privind mutat interpretari. Insa, ulterior, cind Imperiul 'Abbasid s-a dezintegrat, o autoritate idependenta era exercitata de catre „colegiile" (yeshivot) create in principalele centre cu populatie evreiasca, Cairo, Qayrawan si orasele din Spania musulmana.
Chiar dintr-o perioada timpurie a islamului, evreii care trgiau in tari unde araba devenise principala limbg a administratiei si a populatiei musulmane au adoptat araba pentru viata seculara, insa foloseau in continuare ca limba de cult ebraica. Influenta conceptiilor iudaice religioase juridice asupra articulgrii islamului intr-un sister de gindire s-a reflectat ulterior in iudaism, prin dezvoltarea unei teologii *i a ume filosofii iudaice marcate puternic de kalam §i de filosofia islamicg. De asemenea. poezia ebraicg, atit religioasg, cit secularg, a inflorit stimulatg de convetiile s stilurile poeticii arabe. °data cu ascensiunea almohazilor, in secolul al XII-lea, dc-voltarea culturii *i vietii iudaice din Andaluzia s-a incheiat. Cea mai mare persoslitate a iudaismului medieval, Musa ibn Maymun (Maimonide, 1135-1204) a gash sr mediu mai liber la Cairo, sub ayyubizi, decit in Andaluzia natalg. Lucrarea sa Calks ratacifilor, scrisa in arabg, oferg o interpretare filosoficg a religiei iudaice, iar alt scrieri, in araba ebraica, interpreteaza legea iudaica. El a fost medicul de curte lui Salah al-Din si al fiului acestuia, iar viata filosofia lui au stat marturie relatiile bune dintre musulmanii si evreii educati din Egiptul acelei perioade. In secolele urmatoare insa, distanta s-a marit si, chiar daca, unii evrei au continuat sa prospere ca negustori si sa detina putere ca demnitari la Cairo ori in alte orase mai mari, perioada creatoare a culturii iudaice in lumea islamului s-a sfirsit. "

Citeste mai mult

59.95Lei

59.95Lei

Primesti 59 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Rezultat al cercetarilor sistematice si al unei profunde intelegeri a unor regiuni framintate de razboaie, lucrarea lui Albert Hourani expune istoria popoarelor arabe incepind din secolul al VII-lea, cind nou aparuta religie islamica a inceput sa se extinda spre vest din Peninsula Arabica, pina astazi. Adresata studentilor, profesorilor si specialistilor in domeniu, dar si tuturor celor interesati de subiect, Istoria popoarelor arabe valorifica lucrarile anterioare, sintetizindu-le intr-o perspectiva ce dovedeste ca intre diferitele regiuni analizate exista o unitate a experientei istorice care face posibile conceperea si studierea lor intr-un cadru unitar.


Cuprins:
O noua putere intr-o lume veche
• Formarea unui imperiu
• Cristalizarea islamului
• Lumea arabo-musulmana
• Orasele si conducatorii lor
• Cai ale islamului
‘Ulama si cultura lor
• Cultura de la palat si cultura populara
• Imperiul Otoman
• Puterea europeana si guvernele reformiste
• Apogeul arabismului

Fragment:

" invalatura iudaica si crestina

Ping la inceputul perioadei moderne, principalele centre ale populatiei si culturii religioase iudaice se aflau in tari dominate de musulmani. Majoritatea evreilor tineau tendintei iudaice principale, care accepta autoritatea Talmudului, corpusul de opinii si comentarii privind legea iudaica culese in Babilonia sau Irak ; existau comunitati mai mici : caraitii - care considerau ca Tora, invatatura revelata de  Dumnezeu si cuprinsa in scriptura, constituia singura sursa a legii, iar fiecare carturar trebuia sa o studieze singur - si samaritenii, separati de grupul principal al iudaismului inca din Antichitate.
La inceputul perioadei islamice, Irakul a continuat sa fie principalul centru ire invataturg religioasa iudaica. In cele doug mari academii de aici iii desfg*urau icier vitatea carturari care erau priviti ca pastratori ai Indelungatei traditii orale a religiei iudaice si carora li se trimiteau din intreaga lume iudaica intrebari privind mutat interpretari. Insa, ulterior, cind Imperiul 'Abbasid s-a dezintegrat, o autoritate idependenta era exercitata de catre „colegiile" (yeshivot) create in principalele centre cu populatie evreiasca, Cairo, Qayrawan si orasele din Spania musulmana.
Chiar dintr-o perioada timpurie a islamului, evreii care trgiau in tari unde araba devenise principala limbg a administratiei si a populatiei musulmane au adoptat araba pentru viata seculara, insa foloseau in continuare ca limba de cult ebraica. Influenta conceptiilor iudaice religioase juridice asupra articulgrii islamului intr-un sister de gindire s-a reflectat ulterior in iudaism, prin dezvoltarea unei teologii *i a ume filosofii iudaice marcate puternic de kalam §i de filosofia islamicg. De asemenea. poezia ebraicg, atit religioasg, cit secularg, a inflorit stimulatg de convetiile s stilurile poeticii arabe. °data cu ascensiunea almohazilor, in secolul al XII-lea, dc-voltarea culturii *i vietii iudaice din Andaluzia s-a incheiat. Cea mai mare persoslitate a iudaismului medieval, Musa ibn Maymun (Maimonide, 1135-1204) a gash sr mediu mai liber la Cairo, sub ayyubizi, decit in Andaluzia natalg. Lucrarea sa Calks ratacifilor, scrisa in arabg, oferg o interpretare filosoficg a religiei iudaice, iar alt scrieri, in araba ebraica, interpreteaza legea iudaica. El a fost medicul de curte lui Salah al-Din si al fiului acestuia, iar viata filosofia lui au stat marturie relatiile bune dintre musulmanii si evreii educati din Egiptul acelei perioade. In secolele urmatoare insa, distanta s-a marit si, chiar daca, unii evrei au continuat sa prospere ca negustori si sa detina putere ca demnitari la Cairo ori in alte orase mai mari, perioada creatoare a culturii iudaice in lumea islamului s-a sfirsit. "

Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one