Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Istoria teatrului universal (editie ilustrata)

De (autor): Anonim

0
(0 review-uri)
Istoria teatrului universal (editie ilustrata) - John Russell Brown
Rasfoieste

Istoria teatrului universal (editie ilustrata)

De (autor): Anonim

0
(0 review-uri)
    Cum s-a dezvoltat teatrul intr-o istorie de peste 4 500 de ani, de la reprezentatiile din Egiptul antic la formele multiculturale din zilele noastre? Ce sensuri si expresii a avut el intr-un parcurs de milenii, strans legat de istoria lumii?
    Instrument indispensabil pentru oricine studiaza azi artele spectacolului, Istoria teatrului universal este o incursiune fascinanta in istoria, stiuta si mai putin stiuta, a artei teatrale. Dramaturgi, actori, regizori, compozitori, spectacole, miscari artistice si teatre importante isi arata diferitele lor fete, dezvaluite intr-un parcurs care are inca multe enigme. Muzica si scenografia ies, si ele, la lumina. Expertii au cercetat inca o data arhivele din Europa, America si Asia si ne invita pe scena si in culise, scriind cuprinzator povestea teatrului, spectacol fara sfarsit.
     Fragment din volum:
 
   „Desi a castigat patru premii Pulitzer, iar in1936 i s-a decernat Premiul Nobel, O'Neill si-a retras piesele de pe scena dupa asaltul criticilor la Zile fara sfarsit (Days without End) din 1934. Marea Criza cuprinsese deja Statele Unite, iar abordarea realista, incisiv politizata, pusa in practica de Group Theatre era mai la unison cu vremurile. Prima trupa adevarata din America (cu tonurile ei socialiste cu tot), Group Theatre a jucat un rol crucial in infiintarea unui teatru al constiintei politice, care si-a gasit expresia in piesele lui Clifford Odets. Odata cu punerea in scena a primei lui piese, Asteptandu-l pe Lefty (Waiting for Lefty), in 1935, Group Theatre a dobandit o pozitie de putere. Desi scrierile lui de mai tarziu aveau sa fie tot vadit naturaliste si comparate cu textele lui O'Casey, Asteptandu-l pe Lefty a fost o urmare a miscarii agitprop, Odets numind-o mai tarziu „o mitraliera" cu care se poate trage in orice adunare de grevisti si in orice demonstranti. Pe o platforma goala, inchipuind o sala de sindicat, suita de scene scurte arata nedreptatea si saracia care i-au indemnat pe muncitori sa intre in greva si sa-si spuna pasul. Dialogul colocvial, fidel exprimarii urbane de zi cu zi, si emotiile intense declansate in asemenea episoade au cucerit publicul din New York, spectatorii ridicandu-se in sala si strigand si ei „Greva! Greva!", ceea ce avea sa devina, cum remarca Lee Strasberg, „strigatul prin care s-au nascut anii 1930".
    Cel mai puternic indiciu al acestei noi politizari a fost Federal Theatre Project, parte a unui program ce-si propunea sa le dea de lucru somerilor, care din 1935 pana in 1939 a finantat peste 800 de spectacole diferite. Multe erau documentare „living newspaper", despre starea deplorabila in care se aflau fermierii americani (Triple-A Plowed Under) si oamenii fara adapost (One Third of a Nation) si ofereau scene relevante cu oameni „marunti" afectati de aceasta problema, alternand cu secvente de film si citate din reportaje informative sau studii guvernamentale, ducand la indemnul de a lua atitudine."
Citeste mai mult

-20%

PRP: 69.99 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

55.99Lei

55.99Lei

69.99 Lei

Primesti 55 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

    Cum s-a dezvoltat teatrul intr-o istorie de peste 4 500 de ani, de la reprezentatiile din Egiptul antic la formele multiculturale din zilele noastre? Ce sensuri si expresii a avut el intr-un parcurs de milenii, strans legat de istoria lumii?
    Instrument indispensabil pentru oricine studiaza azi artele spectacolului, Istoria teatrului universal este o incursiune fascinanta in istoria, stiuta si mai putin stiuta, a artei teatrale. Dramaturgi, actori, regizori, compozitori, spectacole, miscari artistice si teatre importante isi arata diferitele lor fete, dezvaluite intr-un parcurs care are inca multe enigme. Muzica si scenografia ies, si ele, la lumina. Expertii au cercetat inca o data arhivele din Europa, America si Asia si ne invita pe scena si in culise, scriind cuprinzator povestea teatrului, spectacol fara sfarsit.
     Fragment din volum:
 
   „Desi a castigat patru premii Pulitzer, iar in1936 i s-a decernat Premiul Nobel, O'Neill si-a retras piesele de pe scena dupa asaltul criticilor la Zile fara sfarsit (Days without End) din 1934. Marea Criza cuprinsese deja Statele Unite, iar abordarea realista, incisiv politizata, pusa in practica de Group Theatre era mai la unison cu vremurile. Prima trupa adevarata din America (cu tonurile ei socialiste cu tot), Group Theatre a jucat un rol crucial in infiintarea unui teatru al constiintei politice, care si-a gasit expresia in piesele lui Clifford Odets. Odata cu punerea in scena a primei lui piese, Asteptandu-l pe Lefty (Waiting for Lefty), in 1935, Group Theatre a dobandit o pozitie de putere. Desi scrierile lui de mai tarziu aveau sa fie tot vadit naturaliste si comparate cu textele lui O'Casey, Asteptandu-l pe Lefty a fost o urmare a miscarii agitprop, Odets numind-o mai tarziu „o mitraliera" cu care se poate trage in orice adunare de grevisti si in orice demonstranti. Pe o platforma goala, inchipuind o sala de sindicat, suita de scene scurte arata nedreptatea si saracia care i-au indemnat pe muncitori sa intre in greva si sa-si spuna pasul. Dialogul colocvial, fidel exprimarii urbane de zi cu zi, si emotiile intense declansate in asemenea episoade au cucerit publicul din New York, spectatorii ridicandu-se in sala si strigand si ei „Greva! Greva!", ceea ce avea sa devina, cum remarca Lee Strasberg, „strigatul prin care s-au nascut anii 1930".
    Cel mai puternic indiciu al acestei noi politizari a fost Federal Theatre Project, parte a unui program ce-si propunea sa le dea de lucru somerilor, care din 1935 pana in 1939 a finantat peste 800 de spectacole diferite. Multe erau documentare „living newspaper", despre starea deplorabila in care se aflau fermierii americani (Triple-A Plowed Under) si oamenii fara adapost (One Third of a Nation) si ofereau scene relevante cu oameni „marunti" afectati de aceasta problema, alternand cu secvente de film si citate din reportaje informative sau studii guvernamentale, ducand la indemnul de a lua atitudine."
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one