Jurnalul unei calatorii in Principatele Dunarene in toamna si iarna anului 1853
Interesat sa cunoasca si sa inteleaga mai bine aceasta complicata ecuatie politica, O’Brien a redactat un veritabil eseu de filozofie politica din care reiese ca actorii, principiile aparate si modurile de operare (Rusia, puterile occidentale, autocratia, democratia, ocupatiile militare, provocarile, loviturile de stat, propaganda etc.) par sa se fi schimbat prea putin la mai bine de un secol si jumatate de la finalul Razboiului Crimeii.“ (Constantin ARDELEANU)
Mai sus de Harsova este orasul Cernavoda, unde se gasea, ca si mai inainte, o puternica unitate turca. Cateva mori sunt construite pe fluviu, dar curentul nu este foarte puternic prin partile acestea si rotile se invarteau foarte incet. Pe mal, niste pescari isi reparau plasele si barcile lungi ca niste canoe, iar langa ei se jucau copiii lor, pe jumatate despuiati. Am zarit femei carand poveri pe cap si tarani lucrand din greu pe camp, in mormaitul vlaguit al rotilor de moara. Toate acestea contrastau in chip ciudat cu sumbrele pregatiri de razboi. In apropierea pescarilor, tantosi si inarmati pana-n dinti, se plimbau neinfricatii albanezi; in spatele zidului cu santuri de aparare langa care taranul isi lucra pamantul se vedea temuta artilerie. Soarele zambea stralucitor deasupra tuturor – deasupra copilasilor ce se jucau langa parintele lor si deasupra arnautului a carui meserie e lupta, deasupra linistitei vieti rurale si deasupra varfurilor ascutite ale baionetelor din tabara.
capitolul i
Plecarea din Constantinopol – Varna – Sulina subcontrol rus – Comerţul britanic pe Dunăre
În septembrie anul trecut, am plecat din Constantinopol la bordul vaporului austriac Ferdinando I spre gurile Dunării. Vântul sufla aspru dinspre nord pe
canalul Bosfor şi valurile se spărgeau furioase de promontoriul Sarayburnu. Pe drumul de la Tophane către vapor, caicul în care mă aflam a fost cât pe ce să se răstoarne în câteva rânduri şi de-abia am reuşit să mă îmbarc. După-amiază târziu am ajuns în golful Büyükdere, unde ne-am oprit câteva minute ca să luăm la bord corespondenţa internunţiului austriac.
PRP: 24.00 Lei
Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
9.00Lei
9.00Lei
24.00 LeiIndisponibil
Descrierea produsului
Interesat sa cunoasca si sa inteleaga mai bine aceasta complicata ecuatie politica, O’Brien a redactat un veritabil eseu de filozofie politica din care reiese ca actorii, principiile aparate si modurile de operare (Rusia, puterile occidentale, autocratia, democratia, ocupatiile militare, provocarile, loviturile de stat, propaganda etc.) par sa se fi schimbat prea putin la mai bine de un secol si jumatate de la finalul Razboiului Crimeii.“ (Constantin ARDELEANU)
Mai sus de Harsova este orasul Cernavoda, unde se gasea, ca si mai inainte, o puternica unitate turca. Cateva mori sunt construite pe fluviu, dar curentul nu este foarte puternic prin partile acestea si rotile se invarteau foarte incet. Pe mal, niste pescari isi reparau plasele si barcile lungi ca niste canoe, iar langa ei se jucau copiii lor, pe jumatate despuiati. Am zarit femei carand poveri pe cap si tarani lucrand din greu pe camp, in mormaitul vlaguit al rotilor de moara. Toate acestea contrastau in chip ciudat cu sumbrele pregatiri de razboi. In apropierea pescarilor, tantosi si inarmati pana-n dinti, se plimbau neinfricatii albanezi; in spatele zidului cu santuri de aparare langa care taranul isi lucra pamantul se vedea temuta artilerie. Soarele zambea stralucitor deasupra tuturor – deasupra copilasilor ce se jucau langa parintele lor si deasupra arnautului a carui meserie e lupta, deasupra linistitei vieti rurale si deasupra varfurilor ascutite ale baionetelor din tabara.
capitolul i
Plecarea din Constantinopol – Varna – Sulina subcontrol rus – Comerţul britanic pe Dunăre
În septembrie anul trecut, am plecat din Constantinopol la bordul vaporului austriac Ferdinando I spre gurile Dunării. Vântul sufla aspru dinspre nord pe
canalul Bosfor şi valurile se spărgeau furioase de promontoriul Sarayburnu. Pe drumul de la Tophane către vapor, caicul în care mă aflam a fost cât pe ce să se răstoarne în câteva rânduri şi de-abia am reuşit să mă îmbarc. După-amiază târziu am ajuns în golful Büyükdere, unde ne-am oprit câteva minute ca să luăm la bord corespondenţa internunţiului austriac.
Detaliile produsului