headerdesktop pastitarg15apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile pastitarg15apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Targul Cadourilor de Pasti

-86%, -30%, -50%, -79%

TRANSPORT GRATUIT la peste 75 lei

Comanda acum!

Mai uman

De (autor): Steve Hillton

0
(0 review-uri)
Mai uman - Steve Hilton
Rasfoieste

Mai uman

De (autor): Steve Hillton

0
(0 review-uri)
     Guvernul, firmele, vietile pe care le traim, alimentele pe care le mancam s-au dezvoltat prea mult, s-au indepartat prea tare de realitate si au devenit prea industrializate. Este timpul, asadar, sa facem ceva in aceasta privinta. 
    Steve Hilton, profesor la Universitatea Stanford si fost consilier al prim-ministrului David Cameron, crede ca frustrarile pe care oamenii le au in privinta guvernelor, a politicii, a conditiilor economice si a vietilor lor de zi cu zi sunt cauzate de problemele structurale profunde din sistemele care domina lumea moderna. Prin intermediul ultimelor studii din industrie, politica, societate, educatie si design, autorul ne demonstreaza ca schimbarea este posibila. 
    „Mai uman” este un manifest si o chemare la actiune pentru un mod de viata mai responsabil si mai uman, care ne va face mai productivi, mai impliniti si, in cele din urma, mai fericiti. 
    Fragment din volum:
 
    “„Scoli-fabrica" nu este doar un termen peiorativ aparut din senin. Sistemul nostru educational de astazi este in inradacinat in revolutia industriala. Charles Dickens a surprins esenta mentalitatii educatiei industrializate prin persoana lui Thomas Gradgrind, directorul de scoala din romanul Timpuri grele. Gradgrind este hotarat sa suprime imaginatia elevilor cu fapte, vazand transformarea copiilor in masini ca pe virtutea educationala suprema. Williams T. Harris, comisarul pentru educatie al Statelor Unite de la finele secolului al XIX-lea, a elogiat directia in care se indreptau scolile in perioada aceea. Calitatea care dovedea valoarea unei scoli „moderne" era „aparenta de masina". „Scolile-masina", a descoperit el, stimulau „punctualitatea, tacerea si respectarea ordinii". Poate ca Harris poate fi scuzat de contextul perioadei sale: era mare nevoie de muncitori obedienti, intrucat cei cu „virtuti semi-mecanice" (cuvintele sale) erau atat mai productivi, cat si mai putin predispusi la accidente. Dar, cum lumea si forta ei de munca au evoluat, de ce nu au evoluat si scolile noastre? Desi este greu de spus care este pe primul loc, „scolile-fabrica" sunt perfect interconectate cu centralizarea pe care am discutat-o in capitolul anterior. Centralizarea, la urma urmei, este trasatura distinctiva a unei fabrici industriale. Productia de masa s-a extins la oamenii care faceau produsele: o forta de munca standardizata avea nevoie de scoli care sa lucreze la unison, fiecare producand acelasi tip de elev. Un sistem educational divers ar fi o adevarata anatema.
    Dar, cum producerea muncitorilor uniformi nu mai este obiectivul societatii, trebuie sa avansam. Exact asa cum am vazut ca s-a intamplat cu birocratia in capitolul anterior, centralizarea denatureaza si deformeaza, costa o avere in timp ce furnizeaza putere inutila celor de la varf, dar neconferind aproape niciun avantaj celor care ar trebui sa ocupe primul loc - copiilor nostri. Nu exista absolut niciun motiv pentru care educatia ar trebui sa fie centralizata. Scolarizarea, prin natura ei, poate fi un proces local, familiar."
Citeste mai mult

-5%

PRP: 55.00 Lei

!

Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.

52.25Lei

52.25Lei

55.00 Lei

Primesti 52 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Plaseaza rapid comanda

Important icon msg

Completeaza mai jos numarul tau de telefon

Poti comanda acest produs introducand numarul tau de telefon. Vei fi apelat de un operator Libris.ro in cele mai scurt timp pentru prealuarea datelor necesare.

Descrierea produsului

     Guvernul, firmele, vietile pe care le traim, alimentele pe care le mancam s-au dezvoltat prea mult, s-au indepartat prea tare de realitate si au devenit prea industrializate. Este timpul, asadar, sa facem ceva in aceasta privinta. 
    Steve Hilton, profesor la Universitatea Stanford si fost consilier al prim-ministrului David Cameron, crede ca frustrarile pe care oamenii le au in privinta guvernelor, a politicii, a conditiilor economice si a vietilor lor de zi cu zi sunt cauzate de problemele structurale profunde din sistemele care domina lumea moderna. Prin intermediul ultimelor studii din industrie, politica, societate, educatie si design, autorul ne demonstreaza ca schimbarea este posibila. 
    „Mai uman” este un manifest si o chemare la actiune pentru un mod de viata mai responsabil si mai uman, care ne va face mai productivi, mai impliniti si, in cele din urma, mai fericiti. 
    Fragment din volum:
 
    “„Scoli-fabrica" nu este doar un termen peiorativ aparut din senin. Sistemul nostru educational de astazi este in inradacinat in revolutia industriala. Charles Dickens a surprins esenta mentalitatii educatiei industrializate prin persoana lui Thomas Gradgrind, directorul de scoala din romanul Timpuri grele. Gradgrind este hotarat sa suprime imaginatia elevilor cu fapte, vazand transformarea copiilor in masini ca pe virtutea educationala suprema. Williams T. Harris, comisarul pentru educatie al Statelor Unite de la finele secolului al XIX-lea, a elogiat directia in care se indreptau scolile in perioada aceea. Calitatea care dovedea valoarea unei scoli „moderne" era „aparenta de masina". „Scolile-masina", a descoperit el, stimulau „punctualitatea, tacerea si respectarea ordinii". Poate ca Harris poate fi scuzat de contextul perioadei sale: era mare nevoie de muncitori obedienti, intrucat cei cu „virtuti semi-mecanice" (cuvintele sale) erau atat mai productivi, cat si mai putin predispusi la accidente. Dar, cum lumea si forta ei de munca au evoluat, de ce nu au evoluat si scolile noastre? Desi este greu de spus care este pe primul loc, „scolile-fabrica" sunt perfect interconectate cu centralizarea pe care am discutat-o in capitolul anterior. Centralizarea, la urma urmei, este trasatura distinctiva a unei fabrici industriale. Productia de masa s-a extins la oamenii care faceau produsele: o forta de munca standardizata avea nevoie de scoli care sa lucreze la unison, fiecare producand acelasi tip de elev. Un sistem educational divers ar fi o adevarata anatema.
    Dar, cum producerea muncitorilor uniformi nu mai este obiectivul societatii, trebuie sa avansam. Exact asa cum am vazut ca s-a intamplat cu birocratia in capitolul anterior, centralizarea denatureaza si deformeaza, costa o avere in timp ce furnizeaza putere inutila celor de la varf, dar neconferind aproape niciun avantaj celor care ar trebui sa ocupe primul loc - copiilor nostri. Nu exista absolut niciun motiv pentru care educatia ar trebui sa fie centralizata. Scolarizarea, prin natura ei, poate fi un proces local, familiar."
Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one