headerdesktop ziuacartii23apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile ziuacartii23apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

CARTE CADOU la

toate comenzile peste 50 lei!

Alege-ti preferatele si

bucura-te de cadou.

Nimfa nestatornica

De (autor): Anonim

0
(0 review-uri)
Nimfa nestatornica - Guilermo Cabrera Infante

Nimfa nestatornica

De (autor): Anonim

0
(0 review-uri)

Nimfa nestatornica este ultima carte pe care Guillermo Cabrera Infante a avut ragazul sa o incheie inainte sa paraseasca aceasta lume, in 2005. Trei ani mai tarziu, sotia sa, Miriam, s-a ocupat personal de pregatirea pentru publicare a manuscrisului, caruia marturiseste ca nu i-a adus nicio modificare: „Inainte sa moara, mi-a zis: «Romanul e gata, dar trebuie ordonat. Incearca sa o faci tu, dar nu acum, cand esti prinsa cu ingrijirea mea, ci mai incolo, cand se va sfarsi totul. Daca nu-ti place sau nu te simti in stare, distruge-l, pentru ca nu vreau sa ajunga sa fie publicat de oameni care nu ma cunosc si sa iasa un dezastru. si nu uita: trebuie sa aiba intensitatea unui bolero. Sau a unui vis scris.»“ (La Vanguardia)
Mai mult decat un bolero sau un vis asternut pe hartie, Nimfa nestatornica este un joc autofictional, motivat de literatura, muzica si cinema. „Masina timpului“, memoria personajului-narator, transporta cititorul in Havana anilor ’50, pe ecranul careia se proiecteaza o poveste de dragoste ca oricare alta. El, G., ziarist/scriitor „insurat si cat se poate de nefericit“, o intalneste pe ea, Estela, o orfelina de (aproape) saisprezece ani, aflata in cautarea unui refugiu. Romanul insa depaseste spectacolul amoros si dramatismul tradarii/despartirii/ideilor criminale niciodata puse in practica, pentru a urmari modul in care individul isi construieste identitatea. „Realitatea sunt mereu ceilalti“, conchide naratorul, iar arheologia identitatii, adevarata cobo-rare in infern, nu este posibila in absenta memoriei.

Nimfa nestatornica e o carte in care continua sa traiasca cel mai pur Cabrera Infante, impreuna cu acrobatiile sale lingvistice, stilistice si literare. O potentare a arhitecturii inchipuite a Havanei . O carte pe al carei fundal rasuna cele mai frumoase bolerouri. Un bolero care, asa cum stie toata lumea, nu e nimic altceva decat o balada cu o farfurie de fasole neagra alaturi.

El Mundo
Romanul contine tot universul lui Cabrera Infante, diseminat cu un farmec aparte: muzica, poante, cuvinte care se asociaza in jocuri – si calambururi – fonetice si o eruditie halucinanta. Astfel, romanul se dovedete a fi un dictionar pasionant, erotic si constant ironic, transformat intr-un manual despre cum ar trebui sa se scrie in secolul XXI. O carte deliranta, insa totodata trista, melancolica.

El Periodico

Astazi pare extraordinar ca oricine poate scrie excelent proza in mai multe limbi; ramanem muti de uimire in fata unui Nabokov,
a unui Beckett, a unui Cabrera Infante.

Susan Sontag

Guillermo Cabrera Infante (1929 – 2005) s-a nascut in Gibara, in provincia Oriente din Cuba. Dupa ce a renuntat la o viitoare cariera de medic, a debutat literar in 1947, devenind mai apoi cofondator al revistei Nueva Generacion, opozanta a politicii lui Fulgencio Batista, iar in 1950 s-a inscris la scoala de jurnalism din Havana. Doi ani mai tarziu a fost inchis pentru ca a folosit anglicisme defaimatoare intr-o povestire aparuta in revista Bohemia, iar in 1954 a inceput sa publice critica de film in revista Carteles, sub pseudonimul G. Cain. Cazand in dizgratie din cauza contestarii deciziei regimului de a cenzura un documentar realizat de fratele sau despre viata de noapte din Havana, i s-a interzis sa publice in Cuba si a fost numit atasat cultural la Bruxelles. In 1965 a renuntat la diplomatie si s-a intors in Europa. „M-am nascut in Cuba si sper sa mor in Anglia“, scria Cabrera Infante in 1983, lucru care avea sa se si intample: in 2005 s-a stins din viata la Londra, lasand in urma proza scurta, proza ampla, pe care editorii si criticii au plasat-o adesea, in ciuda dezaprobarii autorului, in categoria „romanului“ (Vista del amanecer en el tropico; Trei tigri tristi, Curtea Veche Publishing, 2010), proza memorialistica (La Habana para un Infante difunto; Cuerpos divinos, in curs de aparitie la Curtea Veche Publishing), eseuri, scenarii de film (Vanishing Point, The Lost City s.a.). Desi mai discreta decat a altor membri ai Boomului hispanoamerican, de care a incercat sa se detaseze, cariera lui s-a bucurat de apreciere din partea lumii literare, autorul fiind distins cu Premiul Biblioteca Breve si Premiul Miguel de Cervantes pentru intreaga activitate.

Citeste mai mult

23.12Lei

23.12Lei

Primesti 23 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Nimfa nestatornica este ultima carte pe care Guillermo Cabrera Infante a avut ragazul sa o incheie inainte sa paraseasca aceasta lume, in 2005. Trei ani mai tarziu, sotia sa, Miriam, s-a ocupat personal de pregatirea pentru publicare a manuscrisului, caruia marturiseste ca nu i-a adus nicio modificare: „Inainte sa moara, mi-a zis: «Romanul e gata, dar trebuie ordonat. Incearca sa o faci tu, dar nu acum, cand esti prinsa cu ingrijirea mea, ci mai incolo, cand se va sfarsi totul. Daca nu-ti place sau nu te simti in stare, distruge-l, pentru ca nu vreau sa ajunga sa fie publicat de oameni care nu ma cunosc si sa iasa un dezastru. si nu uita: trebuie sa aiba intensitatea unui bolero. Sau a unui vis scris.»“ (La Vanguardia)
Mai mult decat un bolero sau un vis asternut pe hartie, Nimfa nestatornica este un joc autofictional, motivat de literatura, muzica si cinema. „Masina timpului“, memoria personajului-narator, transporta cititorul in Havana anilor ’50, pe ecranul careia se proiecteaza o poveste de dragoste ca oricare alta. El, G., ziarist/scriitor „insurat si cat se poate de nefericit“, o intalneste pe ea, Estela, o orfelina de (aproape) saisprezece ani, aflata in cautarea unui refugiu. Romanul insa depaseste spectacolul amoros si dramatismul tradarii/despartirii/ideilor criminale niciodata puse in practica, pentru a urmari modul in care individul isi construieste identitatea. „Realitatea sunt mereu ceilalti“, conchide naratorul, iar arheologia identitatii, adevarata cobo-rare in infern, nu este posibila in absenta memoriei.

Nimfa nestatornica e o carte in care continua sa traiasca cel mai pur Cabrera Infante, impreuna cu acrobatiile sale lingvistice, stilistice si literare. O potentare a arhitecturii inchipuite a Havanei . O carte pe al carei fundal rasuna cele mai frumoase bolerouri. Un bolero care, asa cum stie toata lumea, nu e nimic altceva decat o balada cu o farfurie de fasole neagra alaturi.

El Mundo
Romanul contine tot universul lui Cabrera Infante, diseminat cu un farmec aparte: muzica, poante, cuvinte care se asociaza in jocuri – si calambururi – fonetice si o eruditie halucinanta. Astfel, romanul se dovedete a fi un dictionar pasionant, erotic si constant ironic, transformat intr-un manual despre cum ar trebui sa se scrie in secolul XXI. O carte deliranta, insa totodata trista, melancolica.

El Periodico

Astazi pare extraordinar ca oricine poate scrie excelent proza in mai multe limbi; ramanem muti de uimire in fata unui Nabokov,
a unui Beckett, a unui Cabrera Infante.

Susan Sontag

Guillermo Cabrera Infante (1929 – 2005) s-a nascut in Gibara, in provincia Oriente din Cuba. Dupa ce a renuntat la o viitoare cariera de medic, a debutat literar in 1947, devenind mai apoi cofondator al revistei Nueva Generacion, opozanta a politicii lui Fulgencio Batista, iar in 1950 s-a inscris la scoala de jurnalism din Havana. Doi ani mai tarziu a fost inchis pentru ca a folosit anglicisme defaimatoare intr-o povestire aparuta in revista Bohemia, iar in 1954 a inceput sa publice critica de film in revista Carteles, sub pseudonimul G. Cain. Cazand in dizgratie din cauza contestarii deciziei regimului de a cenzura un documentar realizat de fratele sau despre viata de noapte din Havana, i s-a interzis sa publice in Cuba si a fost numit atasat cultural la Bruxelles. In 1965 a renuntat la diplomatie si s-a intors in Europa. „M-am nascut in Cuba si sper sa mor in Anglia“, scria Cabrera Infante in 1983, lucru care avea sa se si intample: in 2005 s-a stins din viata la Londra, lasand in urma proza scurta, proza ampla, pe care editorii si criticii au plasat-o adesea, in ciuda dezaprobarii autorului, in categoria „romanului“ (Vista del amanecer en el tropico; Trei tigri tristi, Curtea Veche Publishing, 2010), proza memorialistica (La Habana para un Infante difunto; Cuerpos divinos, in curs de aparitie la Curtea Veche Publishing), eseuri, scenarii de film (Vanishing Point, The Lost City s.a.). Desi mai discreta decat a altor membri ai Boomului hispanoamerican, de care a incercat sa se detaseze, cariera lui s-a bucurat de apreciere din partea lumii literare, autorul fiind distins cu Premiul Biblioteca Breve si Premiul Miguel de Cervantes pentru intreaga activitate.

Citeste mai mult

Detaliile produsului

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one