O lume intreaga din farame Vol.2

De (autor): Liana Tugearu

0
(0 review-uri)
O lume intreaga din farame Vol.2 - Liana Tugearu
Rasfoieste

O lume intreaga din farame Vol.2

De (autor): Liana Tugearu

0
(0 review-uri)
    „Intr-o Romanie amnezica si intr-un domeniu artistic supus prin excelenta efemerului, publicarea acestei carti insemna mai mult decat o simpla aparitie editoriala. Este uimitoare constanta si calitatea atentiei cu care autoarea Liana Tugearu a urmarit, timp de 40 de ani, aproape fara exceptie, coregrafi si dansatori, aparitii si evolutii ale companiilor de dans, plasandu-le in contextul vremii si valorizand spectacolul de dans, indiferent de stil, intre celelalte arte. O lume intreaga din farame - cronici de dans 1972-2012 - o culegere de articole publicate in mare majoritate la revista Romania Literara - este echivalentul unui dictionar de arta coregraficã sau unei istorii a dansului a ultimilor patruzeci de ani. Autoarea Liana Tugearu face parte din acea categorie speciala de oameni care misca lumea. Ne ofera tuturor, specialisti sau nu, o carte rara in adevaratul sens al cuvantului: o carte document al carei continut consistent si inedit intregeste peisajul cultural al Romaniei de azi.” - Vava Stefanescu
    Fragment din volum:

   “Teatrul Bolsoi - peste 200 de ani de traditie
 
    Anul 1776 este considerat drept anul inceputului companiei de balet a Teatrului Mare (Bolsoi) din Moscova, desi prima clasa de balet se deschisese, lucru neobisnuit, la orfelinatul din Moscova, inca din 1773. De fapt, anul 1776 este cel in care printul Urusov obtine privilegiul de a construi un teatru la Moscova, care-si va deschide portile in 1780, sub numele de Teatrul „Petrovski", pe locul de astazi al Teatrului Bolsoi. Acest prim teatru va arde in doua randuri si va fi de fiecare data reconstruit, actuala sala cu peste 2.000 de locuri si o scena imensa, propice unor montari grandioase, fiind inaugurata la 20 august 1856.
    Teatrul Bolsoi a mostenit de la Teatrul „Petrovski” o trupa de balet al carei prim profes Dr. Filippo Beccari, venise de la Teatrul Imperial din Sankt Petersburg, unde era prim dansator. Succesorul sau, Leopold Paradis, a montat cu aceasta trupa primul balet, L'ecole magique, pe scena teatrului moscovit.
    Intre cele doua companii de balet, din Sankt Petersburg si din Moscova, s-a nascut, inca din primele decenii ale secolului XIX, un fel de rivalitate, fiecare conturandu-si un profil propriu. Daca Sankt Petersburgul (sau Leningradul, cum s-a numit in toata perioada puterii sovietice) a cultivat si cultiva cu precadere un stil distins, elegant, avand precumpanitor cultul formei clasice, Moscova a pus de la inceput accentul pe ardoarea inimii, pe naturalete si pe libertatea de expresie si a adus in prim-plan creatori rusi. Astfel, inca de la inceputul secolului XIX, baletul moscovit a fost condus de elevul lui Didelot, Adam Glukovski, care a compus coregrafia primelor balete inspirate din opera lui Puskin, iar in timp ce petersburghezii o purtau in triumf pe celebra Maria Toglioni, moscovitii o declarau egala acesteia pe Ecaterina Sankovskaia."
Citeste mai mult

transport gratuit

55.00Lei

55.00Lei

Primesti 55 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

    „Intr-o Romanie amnezica si intr-un domeniu artistic supus prin excelenta efemerului, publicarea acestei carti insemna mai mult decat o simpla aparitie editoriala. Este uimitoare constanta si calitatea atentiei cu care autoarea Liana Tugearu a urmarit, timp de 40 de ani, aproape fara exceptie, coregrafi si dansatori, aparitii si evolutii ale companiilor de dans, plasandu-le in contextul vremii si valorizand spectacolul de dans, indiferent de stil, intre celelalte arte. O lume intreaga din farame - cronici de dans 1972-2012 - o culegere de articole publicate in mare majoritate la revista Romania Literara - este echivalentul unui dictionar de arta coregraficã sau unei istorii a dansului a ultimilor patruzeci de ani. Autoarea Liana Tugearu face parte din acea categorie speciala de oameni care misca lumea. Ne ofera tuturor, specialisti sau nu, o carte rara in adevaratul sens al cuvantului: o carte document al carei continut consistent si inedit intregeste peisajul cultural al Romaniei de azi.” - Vava Stefanescu
    Fragment din volum:

   “Teatrul Bolsoi - peste 200 de ani de traditie
 
    Anul 1776 este considerat drept anul inceputului companiei de balet a Teatrului Mare (Bolsoi) din Moscova, desi prima clasa de balet se deschisese, lucru neobisnuit, la orfelinatul din Moscova, inca din 1773. De fapt, anul 1776 este cel in care printul Urusov obtine privilegiul de a construi un teatru la Moscova, care-si va deschide portile in 1780, sub numele de Teatrul „Petrovski", pe locul de astazi al Teatrului Bolsoi. Acest prim teatru va arde in doua randuri si va fi de fiecare data reconstruit, actuala sala cu peste 2.000 de locuri si o scena imensa, propice unor montari grandioase, fiind inaugurata la 20 august 1856.
    Teatrul Bolsoi a mostenit de la Teatrul „Petrovski” o trupa de balet al carei prim profes Dr. Filippo Beccari, venise de la Teatrul Imperial din Sankt Petersburg, unde era prim dansator. Succesorul sau, Leopold Paradis, a montat cu aceasta trupa primul balet, L'ecole magique, pe scena teatrului moscovit.
    Intre cele doua companii de balet, din Sankt Petersburg si din Moscova, s-a nascut, inca din primele decenii ale secolului XIX, un fel de rivalitate, fiecare conturandu-si un profil propriu. Daca Sankt Petersburgul (sau Leningradul, cum s-a numit in toata perioada puterii sovietice) a cultivat si cultiva cu precadere un stil distins, elegant, avand precumpanitor cultul formei clasice, Moscova a pus de la inceput accentul pe ardoarea inimii, pe naturalete si pe libertatea de expresie si a adus in prim-plan creatori rusi. Astfel, inca de la inceputul secolului XIX, baletul moscovit a fost condus de elevul lui Didelot, Adam Glukovski, care a compus coregrafia primelor balete inspirate din opera lui Puskin, iar in timp ce petersburghezii o purtau in triumf pe celebra Maria Toglioni, moscovitii o declarau egala acesteia pe Ecaterina Sankovskaia."
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one