Originile crestinismului
Fragment din lucrarea "Originile crestinismului" de Julien Ries
"La inceput, gandirea crestina, cu credinta ei intr-un singur Dumnezeu, care-l trimite pe Iisus printre oameni cu un mesaj de iubire universala si de mantuire, a parut oamenilor de cultura greco-romana drept „nebuna" si absurda. Dar lucrurile s-au schimbat cand ganditorii crestini, pentru a dezvolta continutul credintei lor, au preluat idei si termeni utilizati de filosofii greci, inspirandu-se mai ales din filosofia idealista a lui Platon, potrivit careia sufletul cauta sa paraseasca temnita sa pamanteasca (trupul) pentru a ajunge din nou in cerul etern.
Scoala „din Alexandria" a jucat un rol important 1n aceasta evolutie. La sfarsitul secolului al II-lea, marele oras Alexandria, din Delta Nilului, era un focar activ al culturii grecesti, celebru prin calitatea vietii intelectuale si prin bogatia bibliotecii. Mari ganditori crestini, gasind aici o atmosfera favorabila reflectiei, au infiintat un didaskaleion, un soi de centru de studii superioare de crestinism. Acesta va juca, de-a lungul multor secole, un rol de prim-plan in dezvoltarea teologiei crestine.
Clement din Alexandria
Printre marile nume ale Scolii din Alexandria figureaza si Clement. Convertit la crestinism, mare calator si stralucit filosof crestin, Clement vine la Alexandria ca sa studieze la didaskaleion. Preia conducerea scolii in anul 200 si elaboreaza o vasta sinteza a predarii Evangheliei si filosofiei grecesti. El pune filosofia in slujba intelegerii Scripturii in vederea unei cunoasteri stiintifice si a unei transformari a opiniei 1n certitudine, ceea ce el considera a fi adevarata gnoza (cunoastere). Adevarul este iluminarea omului si a lumii prin lucrarea logosului divin care 1nnoieste intregul cosmos. Pentru el, filosofia este un dar magnific facut de Dumnezeu grecilor, pentru a deschide calea catre revelarea misterelor divine. Filosofia greaca ar fi prima etapa. in initierea crestina. Clement a insistat pe aceasta complementaritate, demonstrand ca religia crestina raspunde perfect aspiratiilor fundamentale ale societatii si culturii greco-romane a epocii sale.
Clement si, in general, Scoala din Alexandria au jucat un rol considerabil, favorizand intalnirea dintre crestinismul ivit din cultura iudaica si cultura greaca. Mostenirea retoricii si a filosofiei antice este preluata fecund in opera lui Clement si a succesorilor sai. Aceasta apropiere decisiva va marca mult timp crestinismul. Simptomatic e faptul ca iconografia crestina il va pune pe Orfeu intre simbolurile care vestesc pe Hristos si „noul sau cantec". "
PRP: 27.90 Lei
Acesta este Pretul Recomandat de Producator. Pretul de vanzare al produsului este afisat mai jos.
18.01Lei
18.01Lei
27.90 LeiIndisponibil
Descrierea produsului
Fragment din lucrarea "Originile crestinismului" de Julien Ries
"La inceput, gandirea crestina, cu credinta ei intr-un singur Dumnezeu, care-l trimite pe Iisus printre oameni cu un mesaj de iubire universala si de mantuire, a parut oamenilor de cultura greco-romana drept „nebuna" si absurda. Dar lucrurile s-au schimbat cand ganditorii crestini, pentru a dezvolta continutul credintei lor, au preluat idei si termeni utilizati de filosofii greci, inspirandu-se mai ales din filosofia idealista a lui Platon, potrivit careia sufletul cauta sa paraseasca temnita sa pamanteasca (trupul) pentru a ajunge din nou in cerul etern.
Scoala „din Alexandria" a jucat un rol important 1n aceasta evolutie. La sfarsitul secolului al II-lea, marele oras Alexandria, din Delta Nilului, era un focar activ al culturii grecesti, celebru prin calitatea vietii intelectuale si prin bogatia bibliotecii. Mari ganditori crestini, gasind aici o atmosfera favorabila reflectiei, au infiintat un didaskaleion, un soi de centru de studii superioare de crestinism. Acesta va juca, de-a lungul multor secole, un rol de prim-plan in dezvoltarea teologiei crestine.
Clement din Alexandria
Printre marile nume ale Scolii din Alexandria figureaza si Clement. Convertit la crestinism, mare calator si stralucit filosof crestin, Clement vine la Alexandria ca sa studieze la didaskaleion. Preia conducerea scolii in anul 200 si elaboreaza o vasta sinteza a predarii Evangheliei si filosofiei grecesti. El pune filosofia in slujba intelegerii Scripturii in vederea unei cunoasteri stiintifice si a unei transformari a opiniei 1n certitudine, ceea ce el considera a fi adevarata gnoza (cunoastere). Adevarul este iluminarea omului si a lumii prin lucrarea logosului divin care 1nnoieste intregul cosmos. Pentru el, filosofia este un dar magnific facut de Dumnezeu grecilor, pentru a deschide calea catre revelarea misterelor divine. Filosofia greaca ar fi prima etapa. in initierea crestina. Clement a insistat pe aceasta complementaritate, demonstrand ca religia crestina raspunde perfect aspiratiilor fundamentale ale societatii si culturii greco-romane a epocii sale.
Clement si, in general, Scoala din Alexandria au jucat un rol considerabil, favorizand intalnirea dintre crestinismul ivit din cultura iudaica si cultura greaca. Mostenirea retoricii si a filosofiei antice este preluata fecund in opera lui Clement si a succesorilor sai. Aceasta apropiere decisiva va marca mult timp crestinismul. Simptomatic e faptul ca iconografia crestina il va pune pe Orfeu intre simbolurile care vestesc pe Hristos si „noul sau cantec". "
Detaliile produsului