Countdown header img desk

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Countdown header img  mob

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

-50% la 1000 de titluri

siii TRANSPORT GRATUIT

la orice comanda peste 50 lei

Ne vedem printre rafturi!

Performanta la olimpiade si concursuri scolare. Limba si literatura romana. Clasele V-VI

De (autor): Ana Coman , Marilena Lascar , Liliana Paicu

0
(0 review-uri)
Performanta la olimpiade si concursuri scolare. Limba si literatura romana. Clasele V-VI - Ana Coman, Marilena Lascar, Liliana Paicu
Rasfoieste

Performanta la olimpiade si concursuri scolare. Limba si literatura romana. Clasele V-VI

De (autor): Ana Coman , Marilena Lascar , Liliana Paicu

0
(0 review-uri)
      Lucrarea de fata este realizata in concordanta cu tipologia subiectelor specifice concursurilor scolare pentru gimnaziu la limba si literatura romana, din clasele V-VI.
    Primul capitol cuprinde un "decalog" al candidatului si o propunere de abordare modulara a aceluiasi grupaj de texte literare, cu urmarirea gradarii dificultatii de la o clasa la alta, folosind instrumentarul tipic anului de studiu.
    Urmatoarele capitole cuprind 24 de variante propuse, cate 12 pentru fiecare clasa, si 12 variante rezolvate. Testele respecta modelul oficial al subiectelor date la Olimpiada de limba, comunicare si literatura romana si ofera variate contexte de exersare a continuturilor si competentelor specifice. Ordonarea testelor pe fiecare clasa evidentiaza continuturile dificile ale programei si favorizeaza exersarea competentelor specifice in diferite situatii de comunicare.
    Sugestiile de rezolvare constituie aspecte didactice de abordare a cerintelor propuse si sunt ordonate, conform metodei moderne Stiu-Descopar-Aplic, in trei pasi numiti de noi: 
  - Ne reamintim - care vizeaza actualizarea conceptuala; 
  - Regasim in text - formula referitoare la identificarea, in textele-suport, a elementelor impuse prin cerinta; 
  - Tehnica formularii raspunsului - recomandare privind optiunea de redactare a raspunsului.
    Al patrulea capitol ordoneaza logic, coerent, notiunile de teoria literaturii aplicate in rezolvari. 
     Fragment din culegere:
 
    “b. Scrierea despre textul literar - 25 de puncte
    Scrie o compunere de 20-25 de randuri, in care sa prezinti trasaturi ale basmului, existente in cele doua texte-suport. 
 
► Ne reamintim:
    Definitie: Basmul a aparut in epica populara, ulterior patrunzand si in literatura culta. Este o specie epica, o naratiune ampla, cu intamplari supranaturale/fabuloase, in care se confrunta personaje (oameni, dar si fiinte imaginare) care simbolizeaza binele si raul. Conflictul dintre bine si rau se incheie, de obicei, prin victoria fortelor binelui. 
    Trasaturi:
  - Eroul (protagonistul) este ajutat de fiinte supranaturale, animale fabuloase sau obiecte magice si se confrunta cu un adversar (antagonistul).
  - Eroul poate avea trasaturi omenesti, dar si puteri supranaturale (de ex. capacitatea de a se metamorfoza sau de a-i metamorfoza pe altii cu ajutorul unor obiecte magice).
  - Eroul intruchipeaza idealul de bine, adevar si frumos in conceptie populara.
  - Clasificarea/functiile personajelor, prin raportare la erou: raufacatori (produc o dauna care trebuie corectata de erou), ajutoare (se pun la dispozitia eroului care duce la bun sfarsit o sarcina, cu sprijinul lor), donatori/furnizori (personaje intalnite intamplator de erou, care ii daruiesc un obiect miraculos ce-l va ajuta la nevoie pe erou).
  - Parcurgerea drumului maturizarii de catre erou presupune o succesiune de actiuni conventionale/ momentele subiectului: a. situatia initiala de echilibru, b. evenimentul care deregleaza echilibrul initial (intriga), c. actiunea reparatorie, care presupune calatoria protagonistului si trecerea probelor, d. refacerea echilibrului si rasplatirea eroului (deznodamantul ).
  - Formule tipice: initiale - de intrare in lumea fabuloasa (A fost odata ca niciodata); mediane - de mentinere a atentiei cititorului asupra actiunii; finale - de iesire din lumea fabuloasa (si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa).
  - Situatii specifice basmului: disparitia/furtul unui obiect sau al unei persoane, calatoria. probele, confruntarea, demascarea si pedepsirea raufacatorului, victoria personajului pozitiv, casatoria si rasplata eroului etc.
  - Timpul si spatiul sunt vagi: timpul fabulos, iar spatiul actiunii este taramul acesta si taramul ceralalt.
  - Numere magice, simbolice: trei, sapte, noua, doisprezece.
  - Procedee artistice specifice basmului: antiteza, personificarea, repetitia, comparatia.
  - Limbajul basmului este accesibil si se caracterizeaza prin oralitate (proverbe si zicatori, expresii populare, interjectii etc.)"
Citeste mai mult

20.00Lei

20.00Lei

Primesti 20 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

      Lucrarea de fata este realizata in concordanta cu tipologia subiectelor specifice concursurilor scolare pentru gimnaziu la limba si literatura romana, din clasele V-VI.
    Primul capitol cuprinde un "decalog" al candidatului si o propunere de abordare modulara a aceluiasi grupaj de texte literare, cu urmarirea gradarii dificultatii de la o clasa la alta, folosind instrumentarul tipic anului de studiu.
    Urmatoarele capitole cuprind 24 de variante propuse, cate 12 pentru fiecare clasa, si 12 variante rezolvate. Testele respecta modelul oficial al subiectelor date la Olimpiada de limba, comunicare si literatura romana si ofera variate contexte de exersare a continuturilor si competentelor specifice. Ordonarea testelor pe fiecare clasa evidentiaza continuturile dificile ale programei si favorizeaza exersarea competentelor specifice in diferite situatii de comunicare.
    Sugestiile de rezolvare constituie aspecte didactice de abordare a cerintelor propuse si sunt ordonate, conform metodei moderne Stiu-Descopar-Aplic, in trei pasi numiti de noi: 
  - Ne reamintim - care vizeaza actualizarea conceptuala; 
  - Regasim in text - formula referitoare la identificarea, in textele-suport, a elementelor impuse prin cerinta; 
  - Tehnica formularii raspunsului - recomandare privind optiunea de redactare a raspunsului.
    Al patrulea capitol ordoneaza logic, coerent, notiunile de teoria literaturii aplicate in rezolvari. 
     Fragment din culegere:
 
    “b. Scrierea despre textul literar - 25 de puncte
    Scrie o compunere de 20-25 de randuri, in care sa prezinti trasaturi ale basmului, existente in cele doua texte-suport. 
 
► Ne reamintim:
    Definitie: Basmul a aparut in epica populara, ulterior patrunzand si in literatura culta. Este o specie epica, o naratiune ampla, cu intamplari supranaturale/fabuloase, in care se confrunta personaje (oameni, dar si fiinte imaginare) care simbolizeaza binele si raul. Conflictul dintre bine si rau se incheie, de obicei, prin victoria fortelor binelui. 
    Trasaturi:
  - Eroul (protagonistul) este ajutat de fiinte supranaturale, animale fabuloase sau obiecte magice si se confrunta cu un adversar (antagonistul).
  - Eroul poate avea trasaturi omenesti, dar si puteri supranaturale (de ex. capacitatea de a se metamorfoza sau de a-i metamorfoza pe altii cu ajutorul unor obiecte magice).
  - Eroul intruchipeaza idealul de bine, adevar si frumos in conceptie populara.
  - Clasificarea/functiile personajelor, prin raportare la erou: raufacatori (produc o dauna care trebuie corectata de erou), ajutoare (se pun la dispozitia eroului care duce la bun sfarsit o sarcina, cu sprijinul lor), donatori/furnizori (personaje intalnite intamplator de erou, care ii daruiesc un obiect miraculos ce-l va ajuta la nevoie pe erou).
  - Parcurgerea drumului maturizarii de catre erou presupune o succesiune de actiuni conventionale/ momentele subiectului: a. situatia initiala de echilibru, b. evenimentul care deregleaza echilibrul initial (intriga), c. actiunea reparatorie, care presupune calatoria protagonistului si trecerea probelor, d. refacerea echilibrului si rasplatirea eroului (deznodamantul ).
  - Formule tipice: initiale - de intrare in lumea fabuloasa (A fost odata ca niciodata); mediane - de mentinere a atentiei cititorului asupra actiunii; finale - de iesire din lumea fabuloasa (si-am incalecat pe-o sa si v-am spus povestea asa).
  - Situatii specifice basmului: disparitia/furtul unui obiect sau al unei persoane, calatoria. probele, confruntarea, demascarea si pedepsirea raufacatorului, victoria personajului pozitiv, casatoria si rasplata eroului etc.
  - Timpul si spatiul sunt vagi: timpul fabulos, iar spatiul actiunii este taramul acesta si taramul ceralalt.
  - Numere magice, simbolice: trei, sapte, noua, doisprezece.
  - Procedee artistice specifice basmului: antiteza, personificarea, repetitia, comparatia.
  - Limbajul basmului este accesibil si se caracterizeaza prin oralitate (proverbe si zicatori, expresii populare, interjectii etc.)"
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one