4.615 (13 review-uri)

O carte care ma atrage.

evaancuta 05/25/2017
"Ingeri rataciti" este o carte pe care ar trebui sa o citeasca oricine se declara cititor. M-a captivat cu totul, este o carte extraordinara. O recomand cu toata increderea.

oanamano 06/10/2020
O carte extraordinara! Merita sa fie citita și sa stea la loc de cinste în biblioteca!

lole bole 01/13/2020
O carte pe care nu o lasi din mana si care iti starneste toate emotiile posibile. Incredibil de bine construita, ajungi sa nu mai stii cat e fictiune si cat e realitate. O lectie pentru cei tineri, o aducere aminte pentru generatia care a prins "epoca de aur". O recomand calduros, nu va lasati speriati de cele 500 si ceva de pagini, o sa va para rau cand o veti termina.

O carte , pe care vreau sa o citesc neaparat!

Bianca Craiasu 05/18/2019
Marius Albert Negut este unul dintre preferații mei. I-aș da 10 stelute, nu doar 5. Am toate romanele sale și de abia aștept pe următorul, iar acest roman te cucerește iremediabil.

tany_ro 05/18/2019
Minunată carte!

Calea Mirela 05/18/2019
Recomand cu mare drag toate cărțile autorului și le aștept cu nerăbdare pe următoarele! Mă bucur că am descoperit un autor așa talentat iar romanul "Îngeri rătăciți " a fost peste așteptările mele!
Felicitări și mult succes!

Crisuletzia 05/17/2019
Nu ar trebui sa lipseasca din nici o biblioteca!
Este o carte plina de emotie, care combina povesti de viata cu o pagina din istoria noastra recenta. Garantat, nu o poti lasa din mana dupa primele pagini.

Citind despre carte, mi-o doresc foarte mult

Moșulică 04/11/2019
Un roman antrenant și educativ, cum se scriau odată...

Necunoscut 01/18/2017
De la început, vreau să-l contrazic pe autor, pe Marius-Albert Neguț… ROMANUL „ÎNGERI RĂTĂCIȚI” - este și pentru copii, pentru adolescenți, care trebuie să cunoască realitatea, istoria, oricât de dure ar fi, chiar și prin ochii naratorului, a cărui viziune, când obiectivă, narator omniscient și omniprezent, când subiectivă, te trezește din letargia cotidiană. Sigur, puteți să-mi reproșați, că totuși, există pasaje cu limbaj licențios, dar oare este el străin copiilor de peste 12 ani? Sunt mult mai evoluați decât credem noi, în toate! Și bune și rele!Iar dacă Marius-Albert Neguț susține că nu e pentru copii, trebuie să-i amintesc de fructul oprit, care e cel mai savuros! Dacă nu l-aș fi cunoscut cât de cât pe autor, nu din viața reală, ci din Biblioraft, de pe Facebook, dar și în urma unor conversații îndelungi, aș fi zis că volumul e o diversiune, o manipulare politică, în sensul că “poate fi și mai rău”, după cum ni se inoculase ideea înainte de ’89. Nu e! E o realitate frustră/dură/brutală, uneori înspăimântătoare, care te face să citești fără pauze, dar să și empatizezi cu unele personaje - victime sau să te revolți contra caracterului altora, torționarii. Chiar dacă e un roman de debut, nu pot să nu remarc sensibilitatea descrierii, a unor gesturi și narațiunea amplă, alternanța planurilor, dar si duritatea vieții trăite și la lumina zilei, dar și în subteran, Toate te obligă să revii, să meditezi, să te întrebi… Nu mi-am imaginat niciodată câte labirinturi poate avea viața…, că de Casa Poporului și subteranele Capitalei, de mult hulitele subterane ale unei metropole ce se vrea europeană auzisem, citisem… Ineditul, originalitatea, sinceritatea sunt punctele forte ale romanului care poate părea eclectic, pe alocuri – cred eu. Având în vedere vârsta lui Marius-Albert Neguț, m-am întrebat și l-am întrebat: - Cât din "Îngeri..." e din viața/ experiență proprie? - De unde atâtea informații? Iată ce răspunsuri am primit: - 75% experiență, 25% documentare; despre revoluție - 90% documentare; despre mineriade - 50% documentare. Un roman cu o arhitectură originală care reconstruiește o întreagă epocă, nu doar prin imaginație, ci și printr-o serioasă documentare care ne obligă să retrăim acele perioade tulburi ale evoluției noastre postdecembriste. Are încă de la început forța uluitoare de a recrea viața din cele mai neașteptate detalii, de ingeniozitate tehnică, dar și de finețe sufletească, de aceea vi-l recomand din tot sufletul. Cred că ar fi un bun scenariu de film, pentru că - după cum afirma Andrei Șerban -”inteligența în artă” înseamnă meșteșug și suflet - să transmiți emoții, să pătrunzi în mintea și în sufletul cititorului… ” Să ai răbdare cu tine și cu ceilalți, să scrii, să-ți protejezi sensibilitatea în fața acestei lumi, pe care o descifrezi cu precizie de laser!” scria pe Facebook doamna Mioara Vergu, pe care îmi permit să o citez, considerând potrivită considerația dumneaei si în cazul acestui roman al lui Marius-Albert Neguț. Stârnește curiozitatea, incită la lectura continuă, creează dependență, chiar dacă finalul te face să mai cauți câteva pagini, să găsești o eroare tipografică..., de legătorie…sau poate rămâi în așteptarea volumului al II-lea, pentru Radu și Lia… Concluzia? TALENT, DAR ȘI MUNCĂ DE CERCETARE, DOCUMENTARE! – acțiuni la care, din păcate, puțini tineri mai sunt dispuși astăzi…CITIȚI-L că merită! FELICITĂRI, MARIUS-ALBERT NEGUȚ!

Simona66 08/27/2020
Puterea cuvantului m-a fascinat de cand ma stiu, si mereu am fost convins ca de multe ori, cartile pot schimba vieti. Cand am auzit, intamplator, despre romanul lui Marius-Albert Negut, Ingeri rataciti, am fost intrigat de coperta si de cele cateva pagini previzualizate pe site-ul Libris. Afland de initiativa autorului de a dona banii din drepturile de autor copiilor defavorizati, mi-am spus ca romanul trebuie sa aiba un loc si pe raftul meu. Si credeti-ma pe cuvant cand va spun ca-s cat se poate de mandru ca a scris cineva o carte ca asta. De multe ori, avem tendinta de-a privi de sus cate-un copil sau om al strazii. Ei bine, Ingeri rataciti mi-a scos tendinta asta din cap pe viata. Povestea lui Ursu, protagonistul masiv, "larger-than-life", cum ar spune anglofonii, e rupta din realitatea gri pe care am trait-o cu totii, si din care inca incercam sa iesim. Ingeri rataciti este cronica unor copilarii. Dar sa nu va asteptati la copilarii cu strazi scaldate-n soare si fluturi zburdand printre flori. Copilariile descrise in acest roman au ca si coloana sonora tipete de furie, urlete de durere si injuraturi. Sunt copilarii cu gratii, cu sobolani, cu maidanezi, cu mirosuri cumplite de urina si aurolac. Scenele care descriu ororile din orfelinate ar ridica parul oricui. Desi nu un roman istoric in sine, Ingeri rataciti este si o cronica foarte subiectiva a Revolutiei Romane, care cred cu sinceritate ca ar trebui citita de cat mai multi dintre cei care cauta sa afle punctele de pornire ale mentalitatii care ne baga-n ceata pe noi si pe ceilalti. Faceti, va rog, din romanul asta, unul pe care-l veti citi. Pentru mine a fost unul pe care l-am trait din plin, cu sufletul la gura. M-am bucurat de fiecare data cand Ursu, Lia, fata de senator pe care acesta o salveaza dintr-o cumpana a vietii, si Gargamel, simpaticul pusti ce stie canalele ca-n palma, reuseau sa scape de primejdiile reprezentate de Scatoalca, politistul cu o ura viscerala fata de copiii strazii, si senatorul Iordache, care nu se da in laturi de la absolut nimic pentru a-si recupera fiica. Cine, ce si cum reuseste in roman nu va voi detalia, pentru ca vreau sa va las placerea de-a descoperi singuri. Oricum, e clar ca aceasta carte va ramane una din cartile mele de suflet, lucru pentru care nu pot decat sa-i multumesc lui Marius-Albert Negut!
Necunoscut
08/28/2020
În primul rând, review-ul postat nu vă aparține! Cum vă permiteți să vă însușiți o opinie și să notați cu 2 stele o carte pe care nu ați citit-o?!

Maria Stefania 08/25/2020
Realitatea istorică este rezultatul unei fructuoase meditații asupra acțiunilor concrete ale oamenilor și, bineînțeles, al prelucrărilor inerente specificității fibrei umane. Pornind de la înțelesul pe care îl oferă istoricii, precum „oscilația comentării trecutului pentru re-construirea viitorului” – Eugenio Garin, scriitorul Marius Albert Neguț imprimă romanului său Îngeri rătăciți propriile accepții privitoare la derularea parcă cinematografică a omului pe scena lumii:

Lau34 06/25/2020
Ingeri rataciti este despre lupta continua- lupta sociala, familiala, sentimentala. Lupta pentru supravietuire. Lupta celor mici in razboiul celor mari. Trecut- prezent, copil-adult, pace- razboi, speranta- deziluzie. Ce mai ramane in picioare dupa dezastru? Oscilam intre prezent si trecut. Pe de o parte urmarim intalnirea dintre Lia si Ursu. O intalnire nu tocmai conventionala avand in vedere ca Lia incearca sa se sinucida aruncandu-se in apele inghetate ale unui rau, iar Ursu incearca sa se sinucida social, traind ascuns in canale. Pe de alta parte, urmarim o Romanie comunista ce se indreapta cu pasi repezi spre o revolutie menita sa schimbe destine si sa distruga familii sau, cel putin, sa distruga si putina idee de familie existenta, in mijlocul carora il descoperim pe Raducu.

//