4.9 (10 review-uri)
(1)
(0)
(0)
(0)

cuceu lia 11/21/2020
O bucățică de istorie românească înrămată literar de un scriitor francez. Mi-a plăcut !

Un roman cu o puternică amprentă a evenimentelor din România celui de-al doilea război mondial: prigonirea evreilor, pogromul de la Iași, contextele politice ce au făcut ca țara să fie aruncată intr-un ping-pong al marilor puteri. Un roman ce se dorește o continuare a jurnalului scriitorului Mihail Sebastian, dispărut mult prea repede, la doar 38 de ani; o ficțiune a unei povești de iubire neîmplinite , povestită de personajul principal, Eugenia.
Recomand! Mi-a lăsat o puternică impresie emoțională această carte.

Pasionatii de romane cu tematica istorica vor avea satisfacuta acesta placere parcurgand paginile acestei carti care de la prima vedere m-a captivat. Iubire amplasata intr-un cadru veridic, un scriitor preocupat nu de siguranta proprie, ci de focul sau creator, vor prinde in mrejele lor imaginatia celor care isi vor acorda timp de lectura. Bucurestiul, Iasiul vor fi descoperite prin prisma protipendadei, a oamenilor de cultura care lupta sa supravietuiasca in plin masacru antisemit. Starea pe care volumul o transmite este de suflet plin, incarcat de emotii, tistete, interes, patriotism. O recomand cu caldura. Ma bucura aparitia ei pe piata romaneasca.

rusu ioana20 03/27/2020
Cartea este superba daca vorbim de povestea in sine, am citit-o pe nerasuflate doar ca nu sunt de acord cu punctul de vedere al autorului care- i prezinta pe legionari intr- o lumina proasta mai ales ca e un autor strain.

doarEU 10/22/2019
O carte care te poarta in timpul celui de al doilea razboi mondial si nu te poti opri pana o termini. E minunat scrisa!

George.P. 01/05/2021
Un roman ravasitor despre Romania anilor 1930–1940, inspirat de Jurnalul lui Mihail Sebastian
O ambitioasa fresca a Romaniei anilor 1930–1940, Eugenia este un roman vibrant, scris pe mai multe niveluri, in care fictiunea si realitatea se impletesc pentru a pune sub lupa originea urii si a violentei si, nu in ultimul rand, uimitoarea rezistenta a celui mai fragil dintre sentimente – dragostea. Articulandu-se in jurul Jurnalului lui Mihail Sebastian, povestea de iubire imaginata de Lionel Duroy ocoleste judecatile definitive, dar nu si intrebarile dureroase. In 2019, cartii i-a fost acordat Premiul Anais Nin.
In ultimele pagini ale Jurnalului sau, Mihail Sebastian nota ca si-ar fi dorit sa scrie o carte despre cel de-al Doilea Razboi Mondial, asa cum il traise el. A murit inainte de a putea face acest lucru, strivit de un camion sovietic. [...] Prin aparitia frumosului roman Eugenia, Lionel Duroy pare sa fi dat propria versiune a cartii nescrise, tocmai ca sa repare o nedreptate, sa umple un gol, sa-i implineasca visul celui disparut la 38 de ani. Cu aceasta carte, peste decenii, Duroy ii ofera un dar fratern lui Mihail Sebastian, pe care singuratatea l-a facut sa sufere atat. - Raphaelle Leyris, Le Mondes des Livres.

enemara 01/04/2021
Un artist nu își termină cu adevărat niciodată lucrarea, el doar o abandonează. Paul Valery
Imaginația guvernează lumea. Napoleon
Fiecare artă, în parte, exprimă epoca ei. Dar vai și amar dacă exprimă numai epoca respectivă. Adevărata arta exprimă toate epocile, pentru că îl exprimă pe om. Konstantinos Tsatsos

Optimismul este nebunia de a insista că totul este bine atunci când ești nefericit. Voltaire
Bucură-te de lucrurile mărunte căci, într-o zi, ai putea să-ți dai seama că acestea au fost cu adevărat mărețe. Robert Brault

Dmd7 05/13/2020
"O ambitioasa fresca a Romaniei anilor 1930–1940, Eugenia este un roman vibrant, scris pe mai multe niveluri, in care fictiunea si realitatea se impletesc pentru a pune sub lupa originea urii si a violentei"

AnaMP 04/24/2020
Un roman si o poveste foarte interesante. O carte bazata pe istoria Romaniei in timpul celui de-al doilea razboi mondial si pe jurnalul lui Mihai Sebastian. Interesante vremuri. Interesanta si povestea de viata. Se poate simti insa faptul ca acest roman a fost scris de un autor strain. Cu toate acestea, este o carte de neratat si o calatorie interesanta in Romania acelor vremuri.

//