4.5 (6 review-uri)
(0)

enemara 01/08/2021
La omul necinstit, ca și la câinele tăcut, nu vocea e de temut, ci tăcerea. Aristotel
Să-i înveți -pe copii- a vorbi, dar și a tăcea, atunci când este de trebuință. Komensky
De copacul tăcerii atârnă fructul său, pacea. Arthur Schopenhauer
Tăcerea este virtutea proştilor. Francis Bacon

Soarele strălucește, ne încălzește și ne luminează, iar noi nu suntem deloc curioși de ce se întâmpla asta; cu toate acestea, încercam să găsim explicația răului, durerii, foamei, țânțarilor și a oamenilor proști.” Ralph Waldo Emerson

Florina56 08/28/2020
"Dupa moarte viata se transforma in destin, firele ei incalcite in desen limpede, iar din puzderia ei de intamplari haotice se aleg evenimentele importante. Dupa moarte unii devin uitare, altii devin statui, ceea ce e un alt fel de uitare. Dar cum sa intelegi bine destinul, desenul, evenimentul si statuia, daca uiti viata trecatoare care le-au dat la iveala? Poate ca nimeni nu s-a agatat cu atata forta de sansa de a scoate la iveala durabilul si continuitatea care exista in orice viata efemera ca oamenii secolului 19. De aceea vietile lor par mai incantatoare decat ale altora si veacul lor mai lung si mai solid decat alte veacuri. Si rasul lor care umple secolul dincolo de marginile lui pare mai vesel si mai plin....Viata, cu nenumaratele ei greutati, e traita cu participare si rost."

mari07 05/25/2020
L-as vedea apoi pe neobositul Carol Davila scotand iar la lumina medicina de astazi.
Le-as vedea in secolul 21 si pe doamnele din secolul 19, dedicandu-se deplin unor cauze altruiste,

VeraMaxfield 05/18/2020
Autoarea reuseste sa iti creeze impresia ca esti exact in vremurile despre care vorbeste. Are un stil aparte, fascinant, care te prinde in lectura si nu iti mai da drumul. Afli despre secolul 19 tot ce vrei.

Citind ,,În intimitatea secolului 19”, ai impresia că ai în fața ta un roman, însă scrierea Ioanei Pârvulescu are și valoarea unui document, uitându-se spre roman ,,cu jind”, aspect pe care îl confirmă și scriitoarea. Eseul acesta pare să fie un puzzle, ale cărui piese, Ioana Pârvulescu știe să le pună la locul lor, fără a ne indica existența unei dificultăți în aranjarea acestora, reușind în felul acesta ,,să pună lucrurile cap la cap”. Ioana Pârvulescu anunță încă din primele pagini intenția de a trezi ,,la viață un fel de eroi, cunoscuți sau anonimi și, odată cu ei, să vă aducă, cititori din secolul 21, în intimitatea uimitorului secol 19.” (p. 13).

//