4.333 (6 review-uri)
(3)
(2)
(1)
(0)
(0)

Simona66 08/29/2020
Tot ce-am putut reciti ieri si in dimineata asta a fost, bineinteles, Abatorul cinci. Asa merg lucrurile. Romanul s-a publicat mai intii in 1969 la Delacorte Press (Dell Publishing). A fost laudat. Inclusiv in The New York Times din 31 martie 1969. Nominalizat la doua premii importante: Nebula Award si Hugo Award. N-a luat, fireste, nici unul. Asa merg lucrurile. Ursula K. Le Guin a fost socotita de critici o prozatoare mai interesanta decit Vonnegut. In sintagme ce s-au banalizat de mult, romanul reprezinta o satira, o comedie neagra, ceea ce si este. Doua voci (a Naratorului si a lui Billy Pilgrim) spun una si aceeasi poveste: bombardarea de catre armatele aliate a Dresdei si consecintele ei (terestre si mintale).Un pasaj vestit:Billy agatase pe unul din peretii cabinetului sau textul inramat al unei rugaciuni, care exprima metoda sa de supravietuire, in ciuda faptului ca el unul nu punea mare pret pe viata... Si iata ce scria acolo: Sa-mi dea Domnul puterea de-a accepta ce nu pot schimba, curajul de-a schimba ce pot si intelepciunea de-a pricepe ce pot si ce nu pot. Printre lucrurile pe care Billy Pilgrim nu le putea schimba se numarau trecutul, prezentul si viitorul.

RAM 08/04/2020
Cine ar fi crezut ca amuzantul si tragicul se pot imbina atat de bine. Iata un personaj absurd, Billy Pilgrim, stangaci, cu corpul in forma de sticla, luptand contra nemtilor. Realitatii care pare sa il refuze Billy ii spune un singur lucru: Asa merg lucrurile. Asa merg lucrurile. Asa merg lucrurile. idem idem idem ...

Cartea dezvoltă tema postmodernă a reflecției noastre (adică a naratorului) asupra realității. Romanul poate fi tradus ca o satiră științico-fantastică în care ne este prezentată ideea că întreaga noastră realitate este o ficțiune, fiind un construct al minții noastre, la fel cum i se întâmplă și personajului, Billy Pilgrim, al cărui nume reflectă conceptul (în traducere) al peregrinului, al călătorului.

Radu_Andrei 06/28/2020
Nu am mai citit ceva asa de amuzant si sumbru in acelasi timp. Billy este printre cele mai triste personaje pe care le-am vazut deoarece razboiul l-a transformat intr-o leguma care viseaza extraterestrii. Evenimentele sunt prezentate foarte absurd si la un moment dat, nu mai sti ce este adevarat si ce este doar imaginatia bogata a lui Billy.

VeraMaxfield 04/27/2020
Am fost oarecum obligata sa citesc aceasta carte fiinca mi-a trebuit la facultate. Nu ii pot da mai mult de 4 stelute. Este un SF tare ciudat, aproape absurd. Aproape toata cartea este scrisa intr-o nota ironica, fapt pentru care am adorat-o, insa nu pot zice ca nu au fost suficiente momente cand sa ma plictiseasca.

dianaliana 03/27/2020
Mi-a placut enorm paralela intre razboi, extraterestri si calatoriile in timp. Face ororile razboiului sa para cu atat mai absurde, fara sens.

//