4.846 (13 review-uri)
(12)
(0)
(1)
(0)
(0)

galway_girl 02/21/2020
O carte incredibil de amuzanta si, totodata, extrem de emotionanta. Personajul principal, Don Tillman este usor de indragit, chiar daca uneori te exaspereaza cu modul lui de gandire. Fireste ca nu o face intentionat, avand in vedere ca sufera de sindromul Asperger.

Mie mi-a plăcut foarte mult. Este scrisă într-un stil placut, narațiunea atrage, te tine conectat. Desi tema romanului este actuală, seriosa, comunicarea și relaționarea în familie și în societate, abordarea are accente de umor. Am cumparat și urmarea (Efectul Rosie). Am citit-o cu aceeași plăcere și abia aștept apariția volumului trei.

oltean larisa 02/18/2020
O carte de dragoste usurica, pe mine nu m-a impresionat foarte mult, este previzibila, protagonistul cauta sotia perfecta, pe baza unor algoritmi prestabiliti, dar atunci cand se indragosteste, nu mai poate urma planul.

fata.cu.carti 02/08/2021
Cum doi oameni aflaţi la poli opuşi reuşesc să coopereze şi să se deschid unul în faţa celuilalt? Cum devine Rosie candidata principală în proiectul lui Don deşi era de mult eliminată pe baza chestionarului ? Cum se cuibăreşte şi ce formă capătă iubirea într-o inimă incapabilă să reacţioneze la sentimente şi emoţii? Sunt întrebări cu răspuns, răspunsul îl găsiţi în carte.

suntmariaaa 01/16/2021
Cum, necum, prin intervenţia lui Gene, singurul prieten al lui Don, în viaţa lui îşi face apariţia Rosie şi îi dă toate planurile precise peste cap. Crezând iniţial că i-a fost recomandată de prietenul lui în Proiectul Soţia, Don află pas cu pas că Rosie e departe de idealul său de parteneră şi nu poate înţelege de ce Gene i-a prezentat-o. Aflând ulterior adevăratul motiv, se vede prins în situaţia de a o ajuta pe aceasta să-şi găsească tatăl biologic şi porneşte astfel în paralel cu “Proiectul Soţia” şi “Proiectul Tata”, unul cu peripeţii. Lucrurile evoluează în ambele proiecte şi pagină cu pagină suntem mai prinşi şi mai captivaţi de povestea lor.

cirtoajeteodor 01/01/2021
Deşi am citit “Proiectul Rosie” înainte de pandemie mi-aş fi dorit totuşi să o fi citit în această perioadă deoarece s-a dovedit la timpul ei (s-ar fi dovedit şi acum) o lectură comică şi care binedispune cititorul. Un smart romance cu potenţial de a însori zile posomorâte.

ari.c 12/20/2020

V-aţi uitat vreodată la serialul The Big Bang Theory? E o comedie, în care personajele sunt nişte fizicieni extrem de deştepţi, dar cam nerdish. Iar cel mai colorat personaj este Sheldon Cooper, un geniu şi, în acelaşi timp, un inadaptat social, incapabil să empatizeze cu lumea şi cu sentimentele celorlalţi, nereuşind, de pildă, să perceapă ironiile. Comportament foarte asemănător cu al celor care suferă de Asperger (cu toate că nu asta au dorit să portretizeze producătorii serialului) şi care vă va aminti cu siguranţă de personajul scriitorului australian Graeme Simsion, din romanul său de debut, Proiectul Rosie.

trandafirioana 12/13/2020
Eroul nostru este Don Tillman, un personaj perfect de imperfect, profesor de genetică în vârstă de 39 de ani, nediagnosticat dar suferind de sindromul Asperger – o afecţiune de spectru autist, care îşi guvernează viaţa după fapte concrete şi mai puţin pe baza sentimentelor, tipicar, stângaci la a iniţia o conversaţia dacă nu implica şi subiecte ştiinţifice (la care excela), cu un program zilnic bine calculat încât orice moment al zilei să fie exploatat la maxim

trandafirani 12/13/2020
Scris la persoana întâi, din perspectiva lui Don, romanul lui Graeme Simsion aduce o abordare foarte interesantă într-o poveste romantică pornind de la personalitatea lui Don. E interesant să vezi lucrurile din alt punct de vedere, pe baza logicii unei persoane care funcţionează dupa alte repere decât restul lumii.
Scrisă cu mult umor dar şi cu profunzime, “Proiectul Rosie” este o carte despre norme de socializare, viaţă, iubire şi despre homari :).

Marie20 07/26/2020
O carte foarte interesanta, un subiect deosebit tratat cu umor, care trezeste, in acelasi timp si emotia. O tema inedita despre dragostea ca stiinta, despre sufletul pereche si despre impredictibilitatea vietii.

Donald din Proiectul Rosie de Graeme Simsion are 39 de ani (spre sfîrșitul cărții va avea 40), este frumos, atletic, doctor la universitate. Gătește, îi plac vinurile bune, ascultă muzică aleasă. Se deplasează cu bicicleta aproape mereu prin oraș. Dar nu are parte de iubire. Nici o femeie nu poate sta cu el. Poate faptul că are unele ticuri și o inabilitate socială să fie problema? Poate programul lui calculat la minut în fiecare zi? Poate mesele standardizate care-l fac să cumpere aceleași ingrediente săptămînal?
Unii ar spune că Don manifestă simptome ale sindromului Asperger: are o inteligență de nivelul geniului, este inovator, nu face aproape niciodată greșeli, învață foarte repede, este creativ, minuțios ș.a.m.d. El nu crede despre el acest lucru, consideră că nu există devieri de la normalitate, ci doar creiere care funcționează diferit. Iar creierul lui nu poate înțelege dragostea, adică o serie de reacții chimice în organism care-l pot determina pe un om să acționeze de multe ori ilogic, irațional, defectuos.
Personajul principal al cărții crede că-și poate găsi o parteneră compatibilă inițiind un proiect de cercetare: Proiectul Soția. Cu ajutorul unui chestionar realizat după cele mai riguroase norme științifice, Don se pune pe căutat și elimină, una cîte una, femeile incompatibile. Ajunge să-și rafineze filtrul atît de mult încît își poate da seama din primele 40 de secunde dacă o femeie este bună pentru a-și petrece viața alături de el sau nu. Într-o zi, în laboratorul său de cercetare, intră Rosie.

Roxi M. 02/27/2020
Un roman delicios si suav. Inocenta lui Don si comicul care se naste din modul in care interpreteaza el situatiile sociale si lumea din jur, in general, fac din aceasta carte o experienta duioasa si aducatoare de stare de bine.
Umorul este un liant catre felul deosebit in care gandeste Don Tillman. Normalul este pus sub semnul intrebarii. Conduitele noastre sociale atat de naturale pentru multi sunt si ele supuse indoielii. Eu am ras, am ras foarte mult si am plans.
Consider ca este o carte gandita pentru a fi ecranizata, lucru care nu ii ia din valoarea literara, ci dimpotriva, ii confera o dimensiune noua.
Imi place foarte mult "Proiectul Rosie" in special pentru puterea pe care o detine in ceea ce priveste toleranta. Cu totii ne simtim uneori neadecvati social, cred eu, iar Don ne ajuta nu doar sa privim dincolo de cortina atunci cand vine vorba despre sindromul Asberger, ci si sa ne acceptam micile ciudatenii care ne fac unici.
O recomand oricui doreste sa afle cat de eliberator este sa te "dezbraci" de strictetea unui program strict sau sa descoperi ca persoana ideala pentru tine s-ar putea sa nu se incadreze in ideea ta de "partener perfect". Abia astept sa o recitesc, pentru a o savura cum se cuvine, fara emotia descoperirii deznodamantului.

//