4.714 (7 review-uri)
(6)
(0)
(1)
(0)
(0)

cirtoajeteodor 01/05/2021
Vulpea albastră a lui Sjón în momentul în care urmează să apară la editura Polirom. Nu mi-a venit să cred când am văzut-o pe lista în pregătire, căci autorul este destul de obscur, dar asta m-a determinat, în sfârșit, să iau cartea din bibliotecă, unde ședea neatinsă de aproape doi ani. În urmă cu ceva vreme am încercat să citesc un alt roman al lui Sjón

Romanul este magic, deoarece prin stilul său de a scrie, autorul apropie cititorul de miezul acțiunii; m-am simțit de parcă aș fi stat în spatele unui geam de sticlă și aș fi văzut cu ochii mei munții înzăpeziți, vulpea albastră, cu privirea ei enigmatică…

În această nuvelă, scriitorul aduce în lumină unul dintre aspectectele cu care s-a confruntat societatea islandeză în secolele trecute: copiii născuți cu sindromul Down, majoritatea uciși la naștere de către moașă, cea care le returna sufletele în marele cazan din care era servită umanitatea. Rareori mamele se încăpățânau să păstreze acești copii problematici, despre care se credea că s-au oprit în evoluție la stadiul de om galben (inferior celui alb)

ari.c 12/22/2020
Vulpea albastră exsudă o nuanță de vechi, atemporal și mitic, conectându-se astfel la spiritul islandez - cel imaginar și cel autentic. Acest lucru dandu-i o pata de autenticitate si de culoare. Merita citita macar o data n viata.

trandafirioana 12/15/2020
În această nuvelă, scriitorul aduce în lumină unul dintre aspectectele cu care s-a confruntat societatea islandeză în secolele trecute: copiii născuți cu sindromul Down, majoritatea uciși la naștere de către moașă, cea care le returna sufletele în marele cazan din care era servită umanitatea. Rareori mamele se încăpățânau să păstreze acești copii problematici, despre care se credea că s-au oprit în evoluție la stadiul de om galben (inferior celui alb). În anii 1860-1880, când se petrece acțiunea cărții, islandezii nu aveau cunoștințele necesare, iar viața unui astfel de copil valora la fel de mult ca cea a unei mâțe, spânzurată fără regrete atunci când o familie își vindea ferma.

trandafirani 12/15/2020
Vulpea albastră este o poveste care trebuie simțită și vizualizată, mai degrabă decât înțeleasă în cele mai mici detalii; ea pare să continue tradiția predecesorului lui Sjón, căci păstrează ceva magic, ceva rudimentar, ceva eroic și ceva ridicol, asemenea romanelor lui Laxness. Structura ei, frazele simple, paginile pe jumătate goale de la început amintesc de un poem în proză, la fel cum este cartea Aglajei Veteranyi, De ce fierbe copilul în mămăligă (cele două mai au în comun și stranietatea vecină cu suprarealismul).

LicaAna 09/14/2020
Un roman foarte bun cu tente psihologice și fantastice, misterios la început, dar care își dezvăluie taina la final. Trebuie citit o dată pentru plăcerea pură provocată de lectură în sine și încă o dată pentru siguranța că mesajul lui tainic a fost pe deplin înțeles.

//