4.667 (9 review-uri)
(8)
(0)
(0)
(1)
(0)

George.P. 01/05/2021
Prin Baietii de la Nickel, castigator al prestigioaselor Pulitzer Prize si Orwell Prize in 2020, Colson Whitehead, autorul romanului Ruta subterana, incununat de asemenea cu Pulitzer Prize in 2017, si-a consolidat pozitia de lider al generatiei de romancieri americani lansati la cumpana dintre milenii. In iulie 2020, Whitehead devine cel mai tanar scriitor american caruia Library of Congress a anuntat ca ii decerneaza premiul pentru intreaga opera literara.
In tulburatorul sau roman Baietii de la Nickel, Whitehead rescrie istoria unei jumatati de veac pornind de la un fapt real: descoperirea, in anul 2014, a unui sinistru cimitir secret in care erau ingropati copiii negri ucisi intr-o scoala de corectie din Florida. Personaje imaginare, plasate in situatii imaginare, intr-o scoala de corectie imaginara, reconstituie segregatia rasiala, cu abuzurile si persecutiile suferite de populatia de culoare din statele sudiste, dar si coruptia generalizata din sistemul penitenciar american, inclusiv cel juvenil, intr-o poveste coplesitoare, in care granita dintre fictiune si realitate se estompeaza pana la completa disparitie. Actiune ne poarta din Florida anilor 1962-1963 in New York-ul anilor 60, 70 si 80 ai secolului trecut, pana spre zilele noastre, regalandu-ne, ca de fiecare data in romanele lui Colson Whitehead, cu un final neasteptat.

enemara 12/31/2020
Lumea nu poate darui nici o bucurie asemanatoare cu cea pe care o rapeste. George Gordon Noel Byron
Fără zgârcenie, jaf, invidie și nedreptate… Iubirea și bucuria vor domni pe pământ. Ilarie Voronca

trandafirioana 12/27/2020
În tulburătorul său roman Băieții de la Nickel, Whitehead rescrie istoria unei jumătăți de veac pornind de la un fapt real: descoperirea, în anul 2014, a unui sinistru cimitir secret în care erau îngropați copiii negri uciși într-o școală de corecție din Florida. Personaje imaginare, plasate în situații imaginare, într-o școală de corecție imaginară, reconstituie segregația rasială, cu abuzurile și persecuțiile suferite de po****ția afro-americană din statele sudiste, dar și corupția generalizată din sistemul penitenciar american, inclusiv cel juvenil, într-o poveste copleșitoare, în care granița dintre ficțiune și realitate se estompează până la completa dispariție.

tudor afrodita 11/27/2020
Intersanta,surprinzatore si meritoasa scriitura acestui om.

flaviusmarius 10/27/2020
Personaje imaginare, plasate in situatii imaginare, intr-o scoala de corectie imaginara, reconstituie segregatia rasiala, cu abuzurile si persecutiile suferite de populatia afro-americana din statele sudiste, dar si coruptia generalizata din sistemul penitenciar american, inclusiv cel juvenil, intr-o poveste coplesitoare, in care granita dintre fictiune si realitate se estompeaza pana la completa disparitie.

Rusen Mihaela3 10/22/2020
O carte puternica si captivanta.

viorea 10/13/2020