4.4 (10 review-uri)
(8)
(0)
(0)
(2)
(0)

suntmariaaa 01/16/2021
În prim-plan îl avem pe Ignatius J. Reilly, un individ gras, de peste 30 de ani, care este întreținut de mamă. La început, aceasta îi ține apărarea și-l scoate din tot felul de situații ridicole, ca pe parcurs cei doi să se certe des, spre nefericirea domnișoarei Annie, vecina lor bătrână ce auzea totul și urla mereu la ei să tacă.

ari.c 12/20/2020
Este greu de exprimat hilarul situației, fiecare personaj este foarte bine conturat, replicile sunt excelente, iar ridicolul este foarte bine pus în prim-plan. Rar mi-a fost dat să citesc un roman atât de savuros, să descopăr o societate de ******i care se împiedicau unii de alții, care trăiau într-o lume stupidă fiindcă inteligența lor nu le permitea mai mult. Și totuși, unul fără altul nu este posibil să se fi descurcat – o societate perfectă de imbecili.

Nu înțeleg acum de ce a fost respins romanul la data aceea, este excepțional și am râs cu lacrimi. Este genul de roman care te face să râzi în metrou, chiar și cu riscul de-a atrage priviri curioase ori ironice. Aparține de literatura comică, dar eu l-aș numi ca fiind un roman comico-dramatic, deoarece are un umor deosebit, dar dacă ne oprim o clipă să analizăm situația, nu mai este așa amuzant, ba devine chiar tragic. E ca și cum ai râde la o glumă despre o situație dramatică.

O carte minunata,trimisa prompt de Libris

Când un om ți se pare aspru, gândește-te întotdeauna că o cetate întărită nu e neapărat o cetate inamică.
Talentul tău? Cu ce l-ai plătit? Și cu ce ai despăgubit pe aceia care nu l-au căpătat și ei de-a gata?

Florina56 08/30/2020
Wow! Ce carte! Tare mult mi a placut! Ignatius J Reilly este un tanar neobisnuit.In varsta de 30 de ani, dupa 10 ani de studii superioare, el inca locuieste sub acoperisul mamei si nu are o slujba. Natura nu a fost generoasa cu el. Este un tanar neatragator, supraponderal, dar asa cum el insusi afirma, cu o viata interioara extrem de bogata.*Mangaierile filosofiei* reprezinta un ghid personal in viata lui Ignatius.( Scrisa in 524 a.d , de un carturar italian, in inchisoare, inainte de a i se taia capul, lucrarea este una de referinta in filosofie, literatura latina si teologie. In viziunea personajului, ca si a lui Boethius, suntem aici sa ne acceptam soarta).Ignatius este tot ce ne dorim sa nu ajungem vreodata. Literat, inteligent si articular este totodata supraponderal, lenes, fara ambitii.Detesta lumea contemporana, dar urmareste desene pentru copii , si , atunci cand nu sta in pat , merge la cinematograf. Nu de placere, ci in calitate de observator. Al ofenselor aduse *bunului gust si decentei*.Asa cum lumea moderna si Fortuna l au abandonat pe Ignatius, la fel abandoneaza si el lumea reala. Isi petrece timpul mai mult in pat, gandindu se uneori la posibila iubita platonica , ce l a abandonat, pentru a se alatura unei cauze marete.M.minkoff , fiinta cu aceeasi gandire nonconformista ca el . Cand nu poarta conversatii imaginare cu ea, scrie uneori ceea ce urmeaza sa devina una dintre cele mai stralucite critici ale lumii moderne.Intr o seara, iesind in oras cu mama lui , intra intr un bar. Mama, si in aceasta seara,consuma mai mult alcool decat este cazul, si in drumul spre casa , ea face un accident cu masina. Rezultatul ? O nota de plata pe care cei doi nu si o permit.Pentru prima data, mama pune piciorul in prag si il trimite pe Igantius sa si gaseasca o slujba.Restul...este istorie!Dialoguri spumoase, situatii ridicole, personaje colorate . Oriunde este Ignatius se intampla ceva! Ridicol si hilar.*conjuratia imbecililor* mi s a parut ca este mai degraba satira , decat comedie,iar Ignatius mi a devenit simpatic. Cu siguranta, este un personaj. Atat fizic,cat si in exprimare si gandire.Nici ceilalti nu se lasa mai prejos, dar Ignatius Reilly cred ca este unul dintre cele mai originale personaje pe care le am descoperit pana acum.* Conjuratia imbecililor* este cea mai amuzanta carte pe care am citit o pana acum, si o recomand oricui ii place sa rada!

Lau34 08/16/2020
Titlul se potriveste perfect cu actiunea: daca la inceput doar Ignatius J. Reilly pare a fi cel mai mare imbecil - 30 de ani, fara loc de munca, plin de idei scrantite, paranoic si iresponsabil, pe parcursul romanului se adevereste ca toate personajele din jurul sau sunt la fel de imbecile. Daca am avut careva asteptari cand am inceput sa citesc cartea, pe parcurs mi-am dat seama ca actiunea va fi la fel si nu se va modifica mai nimic spre finalul cartii. Personajele nu au suferit nicio transformare sau evolutie, ba mai mult, bat pasul pe loc. Din acest punct de vedere, nu stiu de ce romanul este atat de popular si considerat controversat, pentru ca, in fond, relateaza povestea unei comunitati dezorganizate, care traieste in afara realitatii, iar protagonistul este pur si simplu revoltator de - cum sugereaza titlul - imbecil.

Daca esti interesat sa intri in lumea unui 'paria' aceasta este cartea pentru tine. Povestea este captivanta, iar personajul principal te va purta intr-o calatorie a schimbarii.

Aura Ilian 02/29/2020
O carte absolut excepțională