5 (6 review-uri)
(0)
(0)
(0)

Ioana Lorena2 09/07/2020
O carte care te face sa te gandesti de doua ori inainte sa ai dorinta de a scrie un roman. Minunatul Matei Visniec ne-a aratat cat de importanta este imaginatia in procesul scrierii unui roman.

fata.cu.carti 02/12/2021
Romanul lui Matei Vișniec se concentrează în jurul acțiunii de a scrie și asupra perisabilității acestei actiuni, o temă des întâlnită în opera autorului. Conștientizând că suntem atrași de începuturi și mai puțin de partea complicată a cuprinsului, Vișniec face o incursiune în lumea literaturii începând cu Străinul lui Albert Camus și, continuând cu Kafka, Joyce, Wells, Thomas Mann sau Ernesto Sabato, arată puterea începutului (Și se făcu lumină). Fiecare dintre ei are un stil propriu: cel care marchează locul și timpul, cel care delimitează spațiul sau un altul care crește suspansul, aduce mister sau prevestește ceva rău. Indiferent de tipul ales, un început de roman trebuie să atragă cititorul, așa cum o face și Vișniec cu romanul său:

Cartea îmbină mai multe începuturi de roman, create de către Domnul M. În încercarea lui de a primi acel început ce va duce la scrierea romanului ce-l va încununa cu un premiu Nobel, din partea Domnului Guy Curtois, cel care deține o societate veche, furnizoare de-a lungul timpului de idei precursoare a unor romane de referință din literatura universală.

cirtoajeteodor 01/13/2021
Romanul dă dovadă de o creativitate extraordinară și de o îmbinare cu stil a mai multor teme și subiecte de actualitate, cititorul fiind acaparat cu totul de stilul concis și fluid al acestui autor care cunoaște individul și dorințele acestuia prin intermediul pieselor de teatru ce-i poartă semnătura. Vișniec te îndeamnă la reflecție și aceasta este calitatea lui primă.

trandafirioana 12/19/2020
Prezentat de către autor drept un roman caleidoscop, Negustorul de începuturi de roman reprezintă o combinație de imagini și povești simetrice, care privite în oglindă, dezvăluie alte înțelesuri și idei. Romanul este o privire analitică asupra societății de consum, precum și a omului contemporan, o ființă ce devine din ce în ce mai individualistă, ce nu mai are nevoie de talente și personalități pentru întărirea sentimentului de apartenență. Încadrarea într-o generație nu mai sunt necesare acestuia. Însă, ca și când nu ar fi fost de ajuns, rămas singur în lupta cu complicațiile și misterele vieții, individul alege calea greșită a artificialității.

trandafirani 12/19/2020
Citeam zilele trecute o carte și mă întrebam unde au dispărut mult iubiții mei clasici, cei care mă jucau pe degete cu intrigile, gândurile și întrebările lor. De curând am avut o revelație, ei încă există. Și m-am bucurat să-i reîntâlnesc de curînd în persoana lui Gabriel Liiceanu, cu Dragul meu turnător sau a lui Matei Vișniec cu ale lui începuturi de roman. Dovadă clară că literatura română nu a murit, că frica lui Liiceanu din anii 1970, când își manifesta îngrijorarea asupra investiției minime sau chiar inexistente care se făcea în realizarea unei culturi române care să-și arate valorile și peste decenii, nu mai este de actualitate. Avem scriitori care atacă subiecte universale, reale, din care facem parte cu toții fără să realizăm.

//