00
-

elena denisa

0 aprecieri

16 review-uri

Codul penal si Codul de procedura penala. Actualizat 15.02.2021

Noua ediție a culegerii conţine atât Codul penal şi Codul de procedură penală consolidate la zi, cât şi extrase din Legile pentru punerea în aplicare a acestora, fiind incluse şi modificările aduse prin Legea nr. 217/2020 pentru modificarea și completarea Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, precum și pentru modificarea art. 223 alin. (2) din Legea Totodată, ca jurisprudență relevantă inclusă în lucrare, putem aminti Deciziile ICCJ (HP) nr. 3 și 4 din 2021 (nepublicate).

2021-04-26 03:00:01

Minispete Vol.1. Drept civil Ed.2 - Rodica Constantinovici

Minispetele fac totul sa para simplu,clarifici usor notiunile juridice din minispetele concepute de profesori universitari, judecatori, avocati și gasesti rapid un exemplu de situatie de fapt, atunci cand vrei sa ilustrezi aplicarea, corecta sau incorecta, a unei reguli de drept.

2021-02-25 12:00:01

Inca o sageata razleata a lui Cupidon - Becky Albertalli

Cărţile lui Becky Albertalli pun în discuţie subiecte şi caractere nu foarte des întâlnite în cărţi sau filme, ci caractere cât mai apropiate de real pe care să le cunoşti fără să le fi întâlnit vreodată şi pe care să le iubeşti fără să îţi dai seama. Apoi, faptul că pune în dezbatere subiecte sensibile sau tabu mi se pare curajos şi esenţial pentru a deschide porţile înţelegerii şi acceptări în mai multe societăţi în care este nevoie de astfel de schimbări. Chiar recomand această carte mai ales celor care s-au simţit singuri, neiubiţi şi neacceptaţi în adolescenţă dar care au devenit oameni şi au rămas oameni chiar şi în cele mai dificile situaţii. Meritaţi tot binele, iubirea şi frumosul din lume!

2021-02-09 03:00:01

Uimitoarea culoare de dupa - Emily X. R. Pan

Uimitoarea culoare de după a fost pentru mine un roman provocare. Diferit prin mesajul său, diferit prin scriitura și abordarea sa, romanul acesta m-a fermecat ușor. Nu pot să spun că nu m-am rătăcit printre rânduri sau că nu am strâmbat de câteva ori din nas. Sau că nu m-am gândit la o altă variantă de final, una care m-ar fi putut da totul peste cap și ar fi adăugat altă “strălucire” poveștii. Dar mi-a plăcut și așa. Cum am spus, mi-a plăcut mai ales pentru unghiul total diferit din care autoarea a ales să abordeze povestea, să exploateze durerea.

2021-02-09 03:00:01

Viata pe care am visat-o - Kerry Lonsdale

Viața pe care am visat-o de Kerry Lonsdale este un roman care vorbește despre iubire, despre noi începuturi, despre secrete și oameni răi. Mi-a plăcut, deși au fost câteva lucruri care mi s-au părut adăugate doar așa, ca să fie acolo, eventual să stârnească reacții. Finalul mi-a dat o stare stranie și mi-aș dori să existe o continuare, care să aibă ca punct de plecare scrisoarea de la finalul acestui roman.

2021-02-08 06:00:01

Vaduva - Fiona Barton

Mi-a plăcut abordarea Fionei Barton, cum a construit acţiunea romanului, desfăşurată pe două axe temporale, în jurul soţiei acuzatului. Jean Taylor este o fire introvertită şi o femeie ce nu are o părere foarte bună despre ea însăşi. Involuntar, ai tendinţa să uiţi că se află în cameră. Vorbeşte puţin, iar când este speriată se retrage în spatele bâlbâielilor şi al lacrimilor, asemenea unui copil prins cu o minciună. Vrea să îşi protejeze soţul şi are încredere deplină în el, cu toate că sămânţa îndoielii este, într-un final, plantată, aşteptând acum doar momentul prielnic ca să crească.

2021-02-08 06:00:01

Femeia de la fereastra - A.J. Finn

Femeia de la fereastră analizează mintea umană provocând-o să-și înfrângă fricile, preconcepțiile și să-și vindece rănile. Are un suspans care evoluează lent, dar surprinzător în momentele în care adrenalina atinge cote maxime. Recomand cu mare drag!

2021-01-05 10:18:29

Arta conversatiei - Alexander von Schonburg

Sunt oameni care adora "small-talk-ul", sunt oameni care il urasc in schimb, care prefera discutiile cu substanta sau sunt oameni care prefera tacerea. Eu zic ca e important si sa stii cand sa taci, cu cine poti sa taci sau cum sa mentii tacerea, dar e foarte important si sa stii cand si cum sa faci conversatie de duzina sau sa initiezi o conversatie sanatoasa. In maniera inedita, in stilul cartilor Alexander von Schonburg ne si amuza, nu ne plictiseste si, in acelasi timp, ne invata si pe noi sa nu plictisim in conversatiile noastre, tratand si subiecte care apar cel mai des intr-o conversatie si care ar fi mai bine sa nu.

2021-01-04 10:25:40

Cartea pierduta a vrajitoarelor - Deborah Harkness

Alchimia, mitologia şi supranaturalul se împletesc într-un volum încărcat de magie si mister, creând o lume fascinantă si intunecată, care-ţi taie respiraţie şi te seduce încetul cu încetul, pagina cu pagină, capitol cu capitol. Povestea de dragoste intensă şi interzisă, manuscrisul antic şi periculos, plin de secrete, personajele fermecătoare şi complexe şi scriitura ireproşabilă, transforma Cartea pierdută a vrăjitoarelor într-o lectura uluitoare şi impresionantă.
Autoarea crează o lume alternativă în care vampirii, vrăjitoarele şi demonii trăiesc printre oameni, ascunzându-se printre umbre şi încercând să nu se implice sau să influenţeze într-un fel sau altul existenţa fragilelor făpturi umane.

2021-01-01 05:53:54

Caut suflet pereche - Rachel Winters

Cartea asta este solară. O explozie de lumină și de voie bună. Personajele sunt rupte din realitate, creionate cu defecte și calități, construite în așa fel încât să adauge greutate și credibilitate poveștii. Nu e vreun lucru complicat cu romanele astea. Nu există nu știu ce răsturnări de situație sau nu știu ce chestii care să lovească cititorul mai rău decât o tornadă. Dar romanele astea sunt exact ca unele voiaje. Nu este importantă destinația, este importantă călătoria. Și călătoria alături de personajele lui Rachel Winters a fost una extrem de amuzantă și de plăcută, o călătorie de care toți avem nevoie la un moment dat.

2021-01-01 02:53:54

O lume fara tine - Beth Revis

Iubesc poveștile încărcate de emoție, în care autorul se joacă pur și simplu cu mintea cititorilor săi și îți oferă o poveste total imprevizibilă. Îmi place să fiu surprinsă la finalul unei cărți, să mi se demonteze toate scenariile posibile și să mi se aducă o cu totul și cu totul altă perspectivă decât adevărul suprem pe care credeam eu că îl dețin. Un astfel de joc psihologic este aplicat de către Beth Revis asupra noastră prin intermediul cărții sale, O lume fără tine. Recunosc, atunci când am văzut-o, am fost inițial atrasă de coperta sa minunată, care, trebuie să mărturisesc, este extrem de potrivită pentru poveste în sine, căci poți vizualiza toate firele temporale care îl amețesc pe Bo, personajul principal.

2020-12-10 01:26:23

Femei care iubesc prea mult - Robin Norwood

Cartea este plina de studii de caz culese de Robin din terapia cu clientii sai si, te previn, nu-ti va fi usor s-o citesti. Vei afla povestilor multor femei, de diverse varste, cu diferite meserii si nivel de educatie sau bani, care, in esenta, au cazut in aceeasi capcana, din cauza unor tipare construite in copilarie si replicate din nou si din nou la maturitate. Sa devii o femeie care “iubeste prea mult” nu este intamplator si se petrece atunci cand, in copilarie, ai fost intr-o relatie abuziva sau in care nu ai primit ce aveai nevoie, iar asta te-a fortat sa mai faci inca un pas si inca unul pentru a fi primita inapoi in relatie.

2020-11-27 05:23:37

Viata de poveste a lui A.J. Fikry - Gabrielle Zevin

Este o carte lejeră și amuzantă care adună la un loc toate lucrurile frumoase pe care cititorii împătimiți vor să le creadă despre cărți: cărțile schimbă vieți, oamenii care citesc vor avea mereu un avantaj asupra celor care nu o fac, meseriile legate de cărți sunt făcute din pasiune și merită orice efort, lucrurile frumoase din cărți se prelungesc și în viața reală și, poate una dintre cele mai înrădăcinate convingeri ale cititorilor, anume că nimic nu e mai frumos ca meseria de librar.
Mie cartea mi-a plăcut. Mi-a dat o stare de bine și m-a făcut de nenumărate ori să zâmbesc sau chiar să izbucnesc în râs . Scriitura e lejeră și dinamică, autoarea are o ironie fină foarte bine calibrată, iar personajele sunt bine construite. Deși micuță, cartea cuprinde, practic, o lume întreagă în ea, cu frumuseți și cu bucurii, dar și cu tristeți și amărăciuni. Finalul e, în același timp, trist și surprinzător, dar e genul de tristețe de neevitat, cu care trebuie să ne obișnuim și care ne invită să vedem partea plină a paharului.

2020-11-27 03:53:37

Crede-ma cand mint - J.P. Delaney

Crede-mă când mint pare a spune o poveste simplă și banală, dar nu e deloc așa. O femeie a murit și Claire trebuie să smulgă o mărturisire, confort polițiștilor. Dar ce te faci când Claire dă semne că se îndrăgostește de suspect și devine ea însăși aproape obsedată de poeziile lui Baudelaire din volumul Florile Răului, poezii care îl leagă într-un anumit fel pe Patrick de moartea soției, dar și de alte cadavre? Nu mai știi ce să crezi. Până la urmă, Patrick n-a cedat ispitei din prima seară și se comportă ca un domn. Și mai e și faptul că ea crede atât de tare în nevinovăția lui. Singurul caz în care poți fi sigur că o persoană nu a ucis o altă persoană este când știi cine este făptașul adevărat. Sau ești chiar tu făptașul.Personajele sunt fascinante și pline de surprize. Minunat este că nu înclini să solidarizezi cu niciunul dintre ele, până la final. Nici nu poți urî vreunul dintre ele. Nu ai cum, neștiind care-i vinovatul.
Întunecată, seducătoare, atrăgătoare, plină de suișuri și coborâșuri, dar și de întorsături inspirate, povestea din Crede-mă când mint face cinste faimosului debut al lui Delaney, „Fata dinainte”, bestseller tradus în peste 40 de limbi

2020-04-08 09:16:07

Cum sa furi o inima cu un sarut - L.J. Shen

Cum să furi o inimă cu un sărut” consider că este o poveste mafia, un gen pe care nu îl găsesc în fiecare zi tradus la noi. În engleză am tot citit povești asemănătoare, însă traduse mai rar. Dacă vorbim de mafia, vorbim evident de italieni. Francesca Rossi este o tânără de 18 ani care aparține unei familii de mafioți din Chicago, cu descendență italiană. Situația complicată începe din momentul în care pe Francesca pune ochii un senator influent, Wolfe Keaton, și acesta nu se lasă cu una cu două. O dorește pe Francesca pentru el și nu va renunta la ea. Problema este că Francesca este într-o relație foarte frumoasă cu prietenul său din copilărie, Angelo, și cei doi doresc să își unească destinele în curând. De aici începe drama adevărată, pentru că deși dragostea sinceră există, totul complotează împotriva lor și în scurt timp universul lor va fi dat peste cap.
Oricum, eu iubesc un triunghi amoros bun, deci vă încurajez și pe voi să îi dați o șansă acestei cărți, mai ales dacă vreți să vă relaxați și să citiți o carte frumoasă și ușor de digerat.

2020-03-31 06:53:23

Totul se termina cu noi - Colleen Hoover

Colleen Hoover este una dintre autoarele mele preferate și savurez cu plăcere orice lectură semnată de ea. Colleen a devenit pentru mine ca un drog în ale lecturii de când am citit Ugly Love. Atunci am știut că orice poveste pictată de ea îmi va plăcea fără doar și poate.
Ne introduce în povestea lui Lily, personajul principal care, și-a petrecut copilăria și adolescența văzând cum se derulează același film urât care îi avea în prim plan pe părinții săi. Tatăl său era un om important și impunător care nu a prea știut cum să fie tată. Atenția lui pentru Lily era undeva la zero iar pentru mama fetei, soția acestuia, atenția lui se oprea la scandaluri, violuri și bătăi.
Ca un bonus vă spun că acțiunea nu se învârte doar în jurul acestor personaje ci în peisaj apare și Atlas, prima iubire a lui Llily, un tip care chiar cunoaște noțiunea de sacrificiu și iubire eternă. Povestea celor doi este mai mult decât magică, este fabuloasă.
În concluzie, Totul se termină cu noi este despre a pune capăt lucrurilor care ne rănesc, care ne îngrădesc libertatea, este despre curajul de a alege corect și de a lupta. Totul se termină cu noi este primul roman tip lecție al autoarei și i-a ieșit al naibii de bine.

2020-03-30 12:00:06

//