7 review-uri

Unicorni. Carte de colorat - Brown Watson

Planșele sunt foarte frumoase, fetița mea a fost foarte încântată! 🥰

2020-09-29 10:21:54

Calatoria Cilkai - Heather Morris

„Să găsești un pic de speranță în întuneric nu e o slăbiciune.”
Călătoria Cilkai a fost un drum al ororilor, al durerii, al neputinței, al pierderii. După trei ani în care a supraviețuit în lagărul de la Auschwitz, Cilka a primit o nouă sentință și o nouă condamnare – 15 ani de muncă silnică în lagărul Vorkuta din Siberia, supranumit și Iadul Alb. Să scapi de naziști și de Hitler ca să cazi în mâinile lui Stalin și al regimului său înseamnă să fii din cale afară de ghinionist. Dar să reușești să le supraviețuiești amândurora, asta înseamnă să fii un om cu adevărat special.
Cilka a fost puternică, curajoasă, a încercat mereu să-i ajute sau să-i salveze pe cei mai puțin norocoși decât ea, a dăruit mereu din puținul ei oricui avea și mai puțin și a ieșit mereu în evidență. Oriunde a ajuns a fost remarcată, iar acest lucru uneori i-a ușurat situația și a fost privilegiată, alteori a fost luată în vizor și pedepsită. Cert este că în ciuda tuturor greutăților pe care le-a îndurat în cele două lagăre și a nenorocirilor pe care le-a văzut sau la care a fost spectator fără voia ei, Cilka nu și-a pierdut frumusețea sufletească. Și nici speranța, chiar dacă uneori îi mai scăpa printre degete în zilele lungi și întunecate din iernile vitrege siberiene.
Citește toată recenzia ⬇️

2020-07-18 02:48:55

Ceea ce nu poate fi ascuns - Agnes Martin-Lugand

Ceea ce nu poate fi ascuns este un roman despre a-ți asuma cine ești și ce ai făcut. Este un roman despre iubirea unei mame și despre toate temerile ei, despre iubirea care pleacă și iubirea care rămâne, despre iubirea care îți dă aripi și iubirea care îți crește rădăcini și mai este și un roman despre cum te eliberează adevărul de toate poverile sufletești. Niciodată nu e prea târziu ca să-ți înfrunți greșelile. Chiar dacă uneori așa pare. Chiar dacă pe moment ne dă complet peste cap viețile pe care le credeam liniștite. Sufletul îngreunat de regrete nu poate fi vindecat decât de adevăr.
„Anumite lucruri, anumite persoane lasă urme de neșters, pe care totuși le credem ascunse undeva foarte adânc în noi.”
Citește toată recenzia ⬇️

2020-07-18 02:48:55

Oameni anxiosi - Fredrik Backman

„Adevărul? Adevărul despre toate astea? Adevărul este că a fost o poveste depre multe lucruri, dar mai ales despre *****i. Facem și noi ce punem. Încercăm să fim maturi și să ne iubim unul pe altul și să înțelegem cum naiba se conectează cablurile USB. Căutăm ceva de care să ne ținem, ceva pentru care să ne luptăm și ceva la care să visăm. Facem tot ce putem să ne ajutăm copiii să învețe să înoate. Avem în comun aceste lucruri, deși majoritatea rămânem străini unul pentru celalalt. Nu știm ce ne facem unul altuia, cum ne influențăm viețile.
Astăzi am trecut, poate, grăbiți unul pe lângă celalalt și niciunul n-a observat. Fibrele hainelor noastre s-au încurcat și s-au descurcat preț de o clipă, apoi ne-am îndepărtat. Nu stiu cine ești.
Dar, când ajungi seara acasă, când ziua s-a încheiat și noaptea ne ia în stăpânire, trage adânc aer în piept! Căci am făcut față încă unei zile.
Iar mâine vine alta.”
Povestea asta clar nu este una obișnuită. Uneori pare o poveste despre o vizionare de apartament, alteori una despre un jaf la o bancă. Uneori crezi că e o poveste despre o luare de ostatici, alteori povestea pare tot mai mult una despre un om cu cap de iepure (de pluș, evident!). Uneori chiar pare o poveste despre *****i sau…cu *****i. Uneori povestea devine din ce în ce mai bizară, alteori ai falsa impresie că te-ai prins cum stă treaba. Și ai dreptate de fiecare dată. Pentru că povestea asta e despre toate astea și despre mai mult. E o poveste despre Oameni. Despre decizii proaste și foarte proaste și a doua șansă. Despre străini și prieteni sau despre cum devin unii ba una, ba alta. Despre singurătate, anxietate și depresie. Despre însingurare. Despre bunătate și bunăvoință. Ah, și deși nu m-aș fi gândit nici măcar o secundă…este și o poveste de dragoste. Sau mai multe. Despre iubire. Și o poveste despre trecuturi și prezenturi. Despre cupluri și familii. Despre cât de al dracului de greu e să rămâi om într-o lume atât de ciudată, care stoarce totul din tine. Despre cât de copleșitor e să fii părinte și despre cât de aprigă e uneori lupta asta pentru a face față unei zile, și-apoi încă uneia. E o poveste despre toate astea la un loc și despre încă atâtea. E povestea aia pe care o termini cu o lacrimă (sau mai multe) în colțul ochilor pentru că este atât de minunat de frumoasă.
Citește toată recenzia ⬇️

2020-07-18 02:48:55

Dupa sfarsit - Clare Mackintosh

„Dar când ești la o răscruce, nu poți vedea fiecare destinație, vezi doar capătul drumurilor care duc într-acolo. Tot ce poți să faci este să-l alegi pe unul dintre ele și să mergi pe el, sperând că cineva va păși alături de tine.”
Povestea asta m-a durut până în adâncul ființei mele și știți de ce? Pentru că în ultima jumătate de an mai ales, dar am făcut-o de multe ori de 4 ani și jumătate încoace, am avut multe zile când m-am plâns de cât de greu este să fii parinte, în care mi-am dorit o oră sau o zi de pauză, în care am fost nerecunoscătoare pentru copiii mei sănătoși și nu m-am gândit decât că nu mai am libertate sau timp liber. Nu m-am gândit cu adevărat la toți acei părinți a căror viață este cumva suspendată între boală și moarte, care ar da orice din lumea asta să audă non stop țipetele copiiilor lor, care au de făcut alegeri imposibile sau trebuie să accepte realități dureroase pentru că nu există alternative. Am simțit cartea asta ca o palmă peste față și încă mă ustură și îmi promit să mă gândesc la ea, la Max și Pip, la Dylan, atunci când o să cred că să am de a face cu copii veseli și sănătoși e o corvoadă.
Clare Mackintosh m-a cucerit cu stilul ei în romanul Te las să pleci și deși am tot amânat următoarele două romane care au apărut între timp, pe ăsta am simțit că nu am voie să-l ratez. Și deși m-a îndurerat, căci nu este o lectură relaxantă, a venit la momentul potrivit în viața mea. Îl recomand cu același gol în stomac pe care l-am avut și pe parcursul lecturii.
Citește toată recenzia ⬇️

2020-07-18 02:48:55

//