Bookfest 2019
Books vs. movies

Elena Dobre

0 aprecieri

23 review-uri

Neverland - Radu Gavan

Am sorbit fiecare pagină cu entuziasm și curiozitate. Povestea care îmbină viața de părinte, profesor și îndrăgostit te ține captiv pânâ la ultima pagină. Eu nu am putut da drumul cărții până ce nu am ajus la final. Pasajele pastelate, dezvăluirea iubirii și a greșelilor în cuplu se împletesc intrigant cu descrierea copilăriei traumantizante a unui om devenit violent, care este gata de sacrificiul suprem pentru cel mai bun prieten. Vă recomand să citiți cartea fără a descoperi înainte prea multe review-uri și critici, lâsați-vă surprinși de poveste.

2017-01-28 02:36:23

Tipul din filme nu exista - Bogdan Stoica

Cred că știm deja că tipul din filme nu există dar Bogdan Stoica ne-o aduce aminte uneori într-un fel amuzant, alteori mai brutal. În mod cert veți râde citind această carte, alteori veți fi șocate de virulența sau vehemența discursului. Împestrițată cu limbajul specific masculului din zilele noastre, cartea e ușor de parcurs și are și pasaje care vă vor aduce în minte foști prieteni sau iubiți.

2017-01-24 09:15:47

Despre curajul de a ne lasa vazuti - Dragos Bucurenci

O carte pe care am citit-o dintr-o bucată. Nu am putut să o mai las din mâini. Dezbate mai multe teme recurente din literatura românească a zilelor noastre: comunismul și copilăria cu cheia de gât, educația, libertatea și democrația dar și câteva subiecte inedite precum voluntariatul, umanitatea și transparența sentimentelor. O lectură ușoară dar care îți dă referințe importante pentru aprofundarea subiectelor tratate.

2017-01-23 09:10:02

Oscar si Tanti Roz Ed.2012 - Eric Emmanuel Schmitt

O lectură rapidă dar profundă despre ce înseamnă boala unui copil și percepția morții. Povestea a fost adaptată pentru teatru dar și film. În prezent se joacă la teatrul Bulandra din București, avându-i ca actori principali pe Marius Manole și Oana Pelea.

2017-01-23 09:01:53

Ferma Animalelor - George Orwell

O carte de referință despre viața politică și leaderii comuniști. Nu mi-a fost prea ușor să o parcurg fiind mereu în căutarea substraturilor poveștii din carte. O recomand pasionaților de istorie și politică.

2016-12-05 07:14:25

Pretul aurului. Sinceritate incomoda. Memoriile unei campioane olimpice - Maria Olaru

Cartea este o analiză sinceră a experienței gimnastei Maria Olaru. Deși părerile în media românească sunt împărțite și multe dintre colegele Mariei nu vor să admită trecutul, pentru a își păstra aprecierea antrenorilor sau pentru că sunt extrem de recunoscătoare pentru rezultatele obținute alături de cuplul Bitang-Bellu, am certitudinea că paginile scrise nu sunt pure invenții. Recunosc modul de educație din școala românească, cu motivații negative, jigniri, pedepse și capricii inexplicabile ale formatorilor. Deși cu toții apreciem rezultatele gimnasticii românești la nivel internațional, Maria Olaru dezvăluie ceea ce a resimțit de-a lungul a 11 ani - era doar materia primă a antrenorilor, nu a primit compasiune în momentele critice din punct de vedere medical și trebuia să se teamă pentru părerile proprii, chiar și atunci când nu mai era un copil. Mi-ar fi plăcut totuși ca doamna Olaru să permită unui autor să scrie această carte pentru a da mai multă greutate cuvintelor și pentru a face conținutul mai captivant pentru cititori.

2016-11-28 02:49:38

Calugarul care si-a vandut Ferrari-ul - Robin S. Sharma

Un must-read din punct de vedere al sfaturilor. Nu este nimic exagerat în recomandări, unele foarte ușor de implementat - precum timpul de relaxare, analiza interioară, respirația, stabilirea obiectivelor. Este o carte scrisă ca o poveste dar vă recomand să subliniați cele mai importante învățăminte și să țineți cartea la îndemână, pentru inspirație și motivație pe termen lung.

2016-11-28 02:41:28

Cimitirul - Telespan

Daca ignori detaliile despre relatiile intime cartea are un umor negru si secvente de analiza a existentei umane care sunt extrem de intersante puse in contextul Londrei gri, sub ploaie, intr-un cimitir de bogati. Recomand cartea pentru ca este o descoperire a unui altfel de tip de viata. Pentru mine, obisnuita sa citesc in general povesti de succes ale oamenilor plecati din Romania, aceast relatare este o revenire la realitate.

2016-08-19 02:24:25

In misiune cu Marian. Eu nu-s pitic, am ghiozdanul mare! - Marian Godina

O carte pe care as vrea sa am ocazia sa o citesc unui copil. Pe mine m-a impresionat gingasia cuvintelor alese dar si finalul povestii care arata ca cel mai usor instruiesti copiii prin puterea exemplului. Recomand cartea parintilor dar si celor care vor sa descopere o alta latura a unui om cu uniforma de politist.

2016-08-19 12:49:54

Noblesse oblige - Christine Grafin Von Bruhl

Cartea este interesanta deoarece expune niste realitati ale aristocratiei contemporane. Cutume care s-au pastrat de-a lungul anilor si raman intacte tocmai pentru a face diferenta dintre nobilime si burghezi. Autoarea vorbeste despre nobilii austrieci si germani cu preponderenta, de exemple din familia sa dar nu isi exprima un punct de vedere clar asupra statutului ei. Este de acord sau nu sa faca parte dintr-o asemenea clasa sociala. Se simte cumva obligata sa duca traditia si numele mai departe, are tendinte de razvratire dar continua sa traiasca asa cum a fost educata.

2016-07-19 09:33:39

Stiri despre o rapire 2011 - Garcia Marquez

O carte ancheta care explica pagini din istoria Columbiei si a narcotraficantului Pablo Escobar. Extraordinare sunt destainuirile celor 10 jurnalisti, prizonieri timp de luni de zile, ale caror viitor era incert. Nu toti reusesc sa scape cu viata din acest santaj dirijat de Escobar ca sa obtina cat mai multe favoruri din partea guvernului columbian. Recomand aceasta carte, mai ales celor ca mine, care stiu prea putin despre politica, economia si istoria Columbiei.

2016-04-03 08:48:16

Cititorul din pestera Ed.2013 - Rui Zink

Extraordinara lectura - mi-a fost imposibil sa mai las cartea din maini dupa ce am parcurs prima pagina. Chiar autorul ne da un sfat la final "Adultul să o citească de parcă ar fi o relatare pentru tineri, iar tânărul ca și cum ar fi o nuvelă pentru adulți". Astfel recomand atat adultilor cat si adolescentilor sa citeasca aceasta carte care ne invata ca avem atatea vieti cate carti am citit, ca entertainement-ul este in imaginatia noastra si nu trece prin telecomanda televizorului sau feed-urile de noutati din retelele de socializare.

2016-04-03 08:43:04

Flash-uri din sens opus - Marian Godina

O lectura usoara dar care reflecta realitatea din jurul nostru, pe care de prea multe ori ne dorim sa o ignoram. Construita din istorioarele prezentate si pe pagina de Facebook a lui Marian Godina, aceasta carte va deveni probabil un best-seller al anului 2016. Ma bucur ca am avut ocazia sa descopar perspectiva de dincolo de uniforma de politist si sa aflu cat de multi sunt cei care se cred superiori in fata legii.

2016-02-29 01:57:15

Baiatul cu pijamale in dungi - John Boyne

Dupa ce am terminat de citit cartea mi-am adus aminte ca am vazut, candva, si filmul. Totusi, ca de fiecare data in cazul meu, cartea reuseste sa te faca sa calatoresti alaturi de protagonistii intamplarilor. Cred ca este o buna lectura si pentru copii deoarece limbajul este simplu si usor de inteles. Povestea este cutremuratoare prin finalul neasteptat. O carte de weekend care va va readuce in atentie cel de-al doilea razboi mondial.

2016-02-29 01:48:38

Hotul de carti - Markus Zusak

Vad ca sunt multe opinii contradictorii si mi-am permis sa adaug si parerea mea, pentru a contribui la iuresul de comentarii. Desi am cumparat cartea cu mai mult de un an in urma, cu greu m-am hotarat sa o citesc. Daca nu iti explica cineva cum este scrisa, ti se poate parea plictisitoare. Naratiunea este facuta de catre Moarte si trebuie sa intelegi succesiunea evenimentelor. Pe mine m-a captivat dupa aprox 20-30 de pagini si imi doream doar sa parcurg mai repede paginile pentru a descoperi destinele personajelor. Nu cred ca este o carte pentru copii asa cum s-a exprimat cineva, dar cred ca un copil ar putea sa o citeasca si ar reusi chiar sa inteleaga gravitatea unui razboi mondial. Este o poveste trista si evidentiaza ororile celui de-al doilea razboi mondial. Nu ai nevoie de prea multa imaginatie pentru a iti inchipui personajele, autorul te ajuta cu foarte multe detalii. Mi s-a parut o poveste impresionanta, plina de emotie si unica prin felul in care este scrisa. Recomand aceasta carte si singurul sfat este sa aveti rabdare pentru a va lasa prinsi de poveste. Sper sa va placa.

2016-02-29 01:42:04

Flori pentru Algernon - Daniel Keyes

O carte captivanta, surprinzatoare si inedita. Pe mine m-a transportat in lumea personajului principal si nu m-am putut dezlipi de ea pana cand nu am terminat-o. O prietena mi-a spus ca a trecut cu greu de primele pagini, cred ca este important sa cititi o introducere a cartii inainte de a incepe lectura pentru ca altfel veti fi putin intrigati. Imi pare rau ca am descoperit asa tarziu aceasta carte, este extraordinara.

2016-02-08 12:59:33

Hotelul de pe acoperisul lumii. Cinci ani in Tibet - Alec Le Sueur

Este o carte extraordinara care te tine captiv pana la ultimele pagini. Desi initial mi s-a parut o carte scrisa de un britanic ironic si cu aer superior fata de lumea mai putin moderna din China si Tibet, pe parcursul cartii am descoperit aprecierea lucrurilor simple si a frumusetii naturii pe care o are Alec Le Sueur. Autorul reuseste sa etaleze frumusetile Tibetului dincolo de neajunsurile cauzate de comunism. Prezinta o parte a istoriei tibetanilor fara a se implica in problemele politice. Este un foarte buna carte de promovare a turismului in regiune, intesata de povesti amuzante sau socante. Povestea celor 5 ani petrecuti in Tibet in hotelul Holiday Inn Lhasa deschide apetitul pentru descoperirea culturii tibetanilor, budism si calatorii spre Everest.

2016-01-17 11:51:04

Othello. Regele Lear - William Shakespeare

Ma asteptam la o traducere mai lirica a versurilor lui Shakespeare. Brebeanu Alina Loredana, doamna care a facut traducerea celor doua piese, m-a dezamagit deoarece nu cred ca a reusit sa transmita intreaga intensitate a cuvintelor regelui Lear.

2016-01-12 08:02:05

Dezastrul de la Cernobil - Svetlana Aleksievici

"Printre cei care au lucrat la centrala de la Cernobil sunt multi oameni de la tara. Ziua sunt la reactor, iar seara - in gradinile lor sau la parinti, in satul vecin, unde cartofii inca sunt saditi cu lopata, balegarul este imprastiat cu furcoiul. Recoltele sunt scoase din pamant tot cu mana. Constiinta lor a pendulat intre aceste diferente de nivel, intre doua ere - cea a pietrei si cea a atomului." Cartea expune declaratiile celor care au asistat la dezastrul exploziei, sunt persoane din diverse clase sociale care vorbesc despre trecut, despre viitorul inexistent al copiilor lor, despre mandrii si regrete, despre sentimentul de bucurie de a putea ajuta cu toate ca nu realizau riscul de a lucra in apropierea centralei fara costume de protectie. Se ofera o imagine completa a Cernobilului post dezastru, o colectie de citate ale oamenilor simpli si a ceea ce cred ei despre minciunile ce li s-au servit pentru a ii face sa consume produse alimentare radiate, sa nu se mute din orasele afectate sau sa ceara pensii pentru bolile de care sufereau, fara vina lor.

2016-01-11 06:56:02

Incredibila si trista poveste a candidei Erendira si a bunicii sale fara suflet - Gabriel Garcia Marquez

Impresionanta imaginatia lui Marquez: lumea marina, desertul, magia si nebunia personajelor. Trebuie sa te lasi purtat de poveste si sa intri in lumea fantastica creata de autor.

2015-12-01 07:22:11

Rataciri - Horatiu Malaele

Amintiri, povestiri si ganduri ale actorului care isi confirma astfel statutul de artist complet. M-a cucerit de la primele randuri, am parcurs cartea rapid si mi-a lasat cateva citate si poezii drept cadou. "Obosita-n balarii, ofta Moartea: c'est la vie!"

2015-11-10 08:43:52

Diana cu vanilie - Diana Sorescu

Este o carte amuzanta, care exprima trairi pe care femeile le au dar nu le verbalizeaza. Usor de citit si cu istorioare contemporane, colectia de blog posturi te face sa constientizezi ca suntem atat de diferite si de asemanatoare in acelasi timp. Femeia, un mister permanent, fara instructiuni de utilizare si totusi in cautarea sufletului pereche.

2015-10-18 06:36:02

O sa te tin in brate cat vrei tu si inca o secunda - Ioana Chicet-Macoveiciuc

Am citit aceasta carte nu din pozitia de mama sau viitoare mama, ci dintr-o pozitie neutra, pentru a descoperi provocarile unei mame si povestea unei femei. Chiar daca subiectul nu ma pasioneaza in mod particular, ci doar pentru a imi intelege mai bine prietenii care devin sclavii propriilor copii, au fost pasaje in care m-am redescoperit pe mine in copilarie. M-am regasit de asemenea in relatarile despre copilaria autoarei, fiind parte din aceeasi generatie ca si scriitoarea, generatie care nu avea dreptul sa isi exprime sentimentele ci trebuia sa se supuna parintilor, nu existau drepturi, mai degraba obligatii. "Tu mie sa nu imi comentezi", "sa faci asa cand vei fi la casa ta" le-am auzit de prea multe ori pentru a ma face sa cresc corect, sa am incredere in mine si sa fiu suficient de puternica pentru viitor. Consider ca pentru a fi parinte ai nevoie de o educatie speciala in domeniu. A aduce pe lume un copil este o responsabilitate mult prea mare pentru a face cunostinta cu ea fara sa ai o pregatire suficient de solida. Am mai apreciat sfaturile despre alaptat pentru ca vad multe mamici care aleg laptele praf prea devreme si indicatiile despre cum trebuie sa iei in considerare parerea unui doctor mai mult decat blogurile si articolele disponibile pe internet.

2015-10-18 06:30:33