Cartea cu teste pentru clasa a X-a cuprinde:
• teste pentru evaluarea curenta, care vizeaza principalele tipuri de texte literare, notiunile si tehnicile de analiza si de interpretare menite sa faciliteze receptarea textelor epice, lirice si dramatice (basmul cult, povestirea, nuvela, romanul, poezia epica - fabula, poezia lirica, comedia, drama);
• teste de antrenament pentru proba scrisa a Examenului de Bacalaureat, care imprumuta structura subiectelor de examen, obisnuindu-i inca de-acum pe elevi cu exigentele celui mai important test din viata de liceu;
• teste de antrenament pentru proba orala a Examenului de Bacalaureat, sub forma unor discursuri de 3-5 minute, menite sa formeze un vorbitor de limba romana din ce in ce mai competent
"Cartea cu teste pentru clasa a XI-a isi propune sa ofere celor interesati - elevi si profesori deopotriva - cateva modalitati de evaluare utile atat in pratica scolara curenta, cat si in pregatirea Examenului de Bacalaureat. Testele au fost concepute avand in vedere competentele generale, competentele specifice si continuturile programei scolare si utilizeaza majoritatea tipurilor de itemi cunoscuti in literatura de specialitate: itemi cu alegere duala si multipla, itemi de completare si cu raspuns scurt, itemi de asociere (tip pereche), (scurte) eseuri libere si itemi tip rezolvare de probleme.
Ca material-suport, au fost folosite cu precadere texte care se regasesc in manulalele scolare aflate in uz, dar au fost selectate si texte complementare, utile pentru obiectivul de evaluare propus, compatibile cu un nivelul de competenta mediu al elevilor si care sa permita totodata acoperirea unui numar cat mai mare de continuturi.
Programa pentru clasa a X-a vizeaza consolidarea acelorasi competente generale, valori si atitudini mentionate in programa pentru clasa a IX-a si, ca atare, este structurata pe aceleasi domenii de continut. [...] Testele acopera intreaga programa, dar, evident, la clasa este recomandat a fi propuse spre rezolvare mai cu seama acele teste care vizeaza filiera, profilul, specializarea si continuturile manualului utilizat. Fiecare test a fost construit in raport cu una sau doua competente generale si cu un numar de una pana la maximum trei competente specifice, permitand astfel utilizarea sa diferentiata, in functie de obiectivul de evaluare urmarit: plasamentul, progresul, diagnoza, prognoza etc." (fragment din "Argument" de Florin Ionita)