Realizata conform noii programe, aprobata prin O.M. nr. 5003/02.12.2004, lucrarea aplica viziunea interdisciplinara integrata, cu accent pe comunicare. Aceasta urmareste succesiunea temelor din manualul de Limba si literatura romana. Clasa a III-a — Semestrul I.
Intelegerea textelor literare si aprofundarea notiunilor invatate se realizeaza prin modalitati atractive si antrenante: dialoguri, jocuri de rol ilustrative, jocuri diverse. Totodata „Clubul de lectura" propune frumoase texte, inclusiv dintre cele solicitate in manual, alese pentru ca elevii sa descopere placerea si utilitatea lecturii.
Varietatea exercitiilor si a rubricilor propuse — pe teme familiare copiilor — ii ajuta pe elevi in dobandirea competentelor de comunicare, de receptare corecta a mesajului oral sau scris, prin folosirea precisa a cuvintelor si exprimarea adecvata in situatii concrete de comunicare, precum si in redactarea unor scurte compuneri pe diverse teme.
CUPRINS
I. FANTEZII DE TOAMNA (RECAPITULARE)
Septembrie - George Cosbuc
Prepelita puii ei - Lev Tolstoi
Toamna - Octavian Goga
II. MAGIA CARTILOR
Cartea
Nica incepe scoala - Ion Creanga
Dupa asemanarea lor - Emil Garleanu
Prieten devotat, poveste populara araba
Rugaciune pentru parinti, din folclorul copiilor
Cenusareasa - Fratii Grimm
III. FAMILIA - UNIVERSUL MEU
Bunica - Barbu Stefanescu Delavrancea
Creanga de alun - Lev Nikolaevici Tolstoi
Camaradul meu, Coretti - Edmondo de Amicis
Rodica - Vasile Alecsandri
IV. ROMANIA - TARA MEA
Traian si Dochia, legenda populara
V. IN PRAG DE SARBATORI
Pomul de iarna - E. T. A. Hoffmann
Seara de Craciun. Povestirea orala dupa benzi desenate
Cu uratul - Ion Creang
VI. FEERIE DE IARNA
Iarna - Vasile Alecsandri
Vacanta de iarna. Alcatuirea unui text dupa un sir de intrebari
Textul creativ — Compunerea
Alcatuirea unui text dupa un sir de imagini
Povestea omului de zapada, poveste populara