headerdesktop pastitarg15apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

headermobile pastitarg15apr24

MAI SUNT 00:00:00:00

MAI SUNT

X

Promotii popup img

Targul Cadourilor de Pasti

-86%, -30%, -50%, -79%

TRANSPORT GRATUIT la peste 75 lei

Comanda acum!

Viata ca o prada ed.2016

Viata ca o prada ed.2016 - Marin Preda
Rasfoieste

Viata ca o prada ed.2016

Ii datoram lui Marin Preda mai mult decat majoritatii istoricilor si filosofilor contemporani care reflecteaza asupa destinului romanesc.
Efectul relecturii romanelor, nuvelelor, scrierilor sale in general, este cel mai eficient antidot impotriva mitului "desertului cultural" de care a fost suspectat spatiul romanesc in cea de a doua jumatate a secolului XX.

Starea de gratie traita de Marin Preda in timpul elaborarii patrunde si se pastreaza in paginile cartii atat la nivelul viziunii ( rareori o carte care sa transmitacu mai multa forta o constiinta senina), cat si la cel textual, acolo unde lumina si seninatatea sunt doua dintre motivele privilegiate. De altfel, inca de la inceput, autorul precizeazaca "eu nu reau sa povestesc aici "amintiri", ci doar lucruri pe care le contemplu si azi cu un sentiment de neliniste ca s-ar fi putut totusi sa nu aiba loc, si atunci nici lumina care le insoteste azi in amintire sa nu fi existat. " Aceste intamplari nimbate in lumina sunt selectate din anii copilariei, ai adolescentei si ai primei tinereti ( aproximativ intervalul 1934-1950), fiind distribuite in naratiune cu o mare libertate, mai degraba dupa o tehnica a asociatiilor libere decat dupa un principiu cronologic, desi in aceasta "dezordine" se intrevad cateva simetrii, reveniri cu talc sau o durata privilegiata (iarna 1948-1949) care, chiar diseminata, functioneaza ca un nod (dilematic) ce alimenteaza si leaga, deopotriva, urzeala vietii si a cartii. (Sanda Cordos)
Fragment din romanul autobiografic: Viata ca o prada de Marin Preda

„XXII
Cand spiritul sta prea mult fixat asupra unei singure idei, inten-sitatea lui slabeste. Aceste amintiri, acute in primele saptamani de la venirea mea la Sinaia, au inceput sa se estompeze fara sa intrezaresc un raspuns la intrebarea ce sa scriu. Am petrecut un revelion de care nu vreau sa-mi amintesc, cum spune Cervantes despre un anumit sat din Mancha, si m-am reintors la Sinaia impins de ora mea care simteam ca sunase. Dar fara sa stiu spre ce anume aventura eram impins. Aveam sa scriu sau nu? Nu puteam sta acolo la infinit. Editura de stat, prin Silvian Iosifescu, imi daduse un avans de 10.000 lei, dar dupa aceea cum aveam sa mai castig un ban daca repetam esecul de la Balcesti?
Am simtit totusi ca trebuie sa ma relaxez, mai ales ca Furnica se umpluse de scriitori si artisti. Venise Geo Dumitrescu, pianistul Mandru Katz, Valentin Gheorghiu, Alfred Mendelsohn (fara Bartholdy, cum ii spunea Alexandru Jar ranjind, dar care ii scrisese totusi un scenariu de balet, Harap alb, despre a carui muzica proaspatul meu prieten Paul Georgescu avea sa-i spuna la premiera compozitorului ca e „ca la noi la Tel-Aviv", provocandu-i aceluia o reactie de isterie). Ne canta in fiecare seara bucati din acea muzica pe care tocmai o compunea, nu era „ca la noi la Tel-Aviv" ci de prin Maramures, cu sacadari din Haciaturian, dar pe vremea aceea Paul Georgescu avea geniul formularilor caustice, adesea gratuite, dar totdeauna memorabile si care ii aduceau multi dusmani. În at-mosfera aceea insa de atunci entuziasmul incepea sa infloreasca si Paul Georgescu vedea in unii ceva suspect, incredibil, si nu-i cruta. Nu-i pasa inca pe vremea aceea de dusmani, era tanar, cui ii pasa, in tinerete, de acumularile neiertatoare care se strang in urma noastra?
Am facut cunostinta cu o doamna crishnamurtista, cu care m-am plimbat pe aleile inzapezite... Krishnamurti ma turburase si pe mine prin anii '42, cu critica pe care o facea el constiintei umane vesnic conditionata de obiceiul individului de a-si face din credinte, prejudecati, idealuri, frica, ziduri impotriva curgerii ei libere, curgere care l-ar pune in armonie cu neincetata schimbare a lumii si l-ar face fericit daca el ar fi constient si nu s-ar lasa ispitit de tot felul de doctrine si sisteme filosofice care il subjuga.”
Citeste mai mult

25.00Lei

25.00Lei

Primesti 25 puncte

Important icon msg

Primesti puncte de fidelitate dupa fiecare comanda! 100 puncte de fidelitate reprezinta 1 leu. Foloseste-le la viitoarele achizitii!

Indisponibil

Descrierea produsului

Ii datoram lui Marin Preda mai mult decat majoritatii istoricilor si filosofilor contemporani care reflecteaza asupa destinului romanesc.
Efectul relecturii romanelor, nuvelelor, scrierilor sale in general, este cel mai eficient antidot impotriva mitului "desertului cultural" de care a fost suspectat spatiul romanesc in cea de a doua jumatate a secolului XX.

Starea de gratie traita de Marin Preda in timpul elaborarii patrunde si se pastreaza in paginile cartii atat la nivelul viziunii ( rareori o carte care sa transmitacu mai multa forta o constiinta senina), cat si la cel textual, acolo unde lumina si seninatatea sunt doua dintre motivele privilegiate. De altfel, inca de la inceput, autorul precizeazaca "eu nu reau sa povestesc aici "amintiri", ci doar lucruri pe care le contemplu si azi cu un sentiment de neliniste ca s-ar fi putut totusi sa nu aiba loc, si atunci nici lumina care le insoteste azi in amintire sa nu fi existat. " Aceste intamplari nimbate in lumina sunt selectate din anii copilariei, ai adolescentei si ai primei tinereti ( aproximativ intervalul 1934-1950), fiind distribuite in naratiune cu o mare libertate, mai degraba dupa o tehnica a asociatiilor libere decat dupa un principiu cronologic, desi in aceasta "dezordine" se intrevad cateva simetrii, reveniri cu talc sau o durata privilegiata (iarna 1948-1949) care, chiar diseminata, functioneaza ca un nod (dilematic) ce alimenteaza si leaga, deopotriva, urzeala vietii si a cartii. (Sanda Cordos)
Fragment din romanul autobiografic: Viata ca o prada de Marin Preda

„XXII
Cand spiritul sta prea mult fixat asupra unei singure idei, inten-sitatea lui slabeste. Aceste amintiri, acute in primele saptamani de la venirea mea la Sinaia, au inceput sa se estompeze fara sa intrezaresc un raspuns la intrebarea ce sa scriu. Am petrecut un revelion de care nu vreau sa-mi amintesc, cum spune Cervantes despre un anumit sat din Mancha, si m-am reintors la Sinaia impins de ora mea care simteam ca sunase. Dar fara sa stiu spre ce anume aventura eram impins. Aveam sa scriu sau nu? Nu puteam sta acolo la infinit. Editura de stat, prin Silvian Iosifescu, imi daduse un avans de 10.000 lei, dar dupa aceea cum aveam sa mai castig un ban daca repetam esecul de la Balcesti?
Am simtit totusi ca trebuie sa ma relaxez, mai ales ca Furnica se umpluse de scriitori si artisti. Venise Geo Dumitrescu, pianistul Mandru Katz, Valentin Gheorghiu, Alfred Mendelsohn (fara Bartholdy, cum ii spunea Alexandru Jar ranjind, dar care ii scrisese totusi un scenariu de balet, Harap alb, despre a carui muzica proaspatul meu prieten Paul Georgescu avea sa-i spuna la premiera compozitorului ca e „ca la noi la Tel-Aviv", provocandu-i aceluia o reactie de isterie). Ne canta in fiecare seara bucati din acea muzica pe care tocmai o compunea, nu era „ca la noi la Tel-Aviv" ci de prin Maramures, cu sacadari din Haciaturian, dar pe vremea aceea Paul Georgescu avea geniul formularilor caustice, adesea gratuite, dar totdeauna memorabile si care ii aduceau multi dusmani. În at-mosfera aceea insa de atunci entuziasmul incepea sa infloreasca si Paul Georgescu vedea in unii ceva suspect, incredibil, si nu-i cruta. Nu-i pasa inca pe vremea aceea de dusmani, era tanar, cui ii pasa, in tinerete, de acumularile neiertatoare care se strang in urma noastra?
Am facut cunostinta cu o doamna crishnamurtista, cu care m-am plimbat pe aleile inzapezite... Krishnamurti ma turburase si pe mine prin anii '42, cu critica pe care o facea el constiintei umane vesnic conditionata de obiceiul individului de a-si face din credinte, prejudecati, idealuri, frica, ziduri impotriva curgerii ei libere, curgere care l-ar pune in armonie cu neincetata schimbare a lumii si l-ar face fericit daca el ar fi constient si nu s-ar lasa ispitit de tot felul de doctrine si sisteme filosofice care il subjuga.”
Citeste mai mult

De pe acelasi raft

De acelasi autor

Rating general al produsului

5 stele
4
4 stele
0
3 stele
0
2 stele
0
1 stele
0

Parerea ta e inspiratie pentru comunitatea Libris!

Review-uri

Maria Simona 12/07/2020 13:18
Preda este un geniu. M-am îndrăgostit de sufletul său de scriitor şi mă bucur că s-a căsătorit cu femeia de care vorbea în romanul acesta, chiar dacă ea n-a fost marea lui iubire şi nici ultima lui soţie. Sunt foarte înduioşată şi am lacrimi un ochi. Nu credeam că o să pot aşa de afectată de un autor român, dar uite c-am fost.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Alina Smkr 04/05/2020 21:28
“Viața ca o pradă” a fost o lectură impresionantă despre maturizare și evoluție, despre cum uneori ni se pune ambiția la încercare și întâlnim, în drumul nostru către succes, o mulțime de dificultăți.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Teke Mihaela 29/03/2020 12:53
green icon awesome check Achizitie verificata
Viata ca o prada este o continuare la romanele Morometii, unde ne ilustreaza o noua aventura fascinanta a familiei moromete!
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments
Împreună cu al doilea volum al romanului Moromeții, Viața ca o pradă a fost sursă de inspirație a filmului Moromeții 2 (2018). Personajul Niculae Moromete din lungmetraj este prezentat spre sfârșitul peliculei cum reușește să se înscrie la un liceu privat și în final se angajează la un ziar unde redactorul-șef îi apreciase povestirea Pârlitul.
Arata mai mult
  • Like review icon 0
  • Add comments

4 din 4 de rezultate

Acum se comanda

Noi suntem despre carti, si la fel este si

Newsletter-ul nostru.

Aboneaza-te la vestile literare si primesti un cupon de -10% pentru viitoarea ta comanda!

*Reducerea aplicata prin cupon nu se cumuleaza, ci se aplica reducerea cea mai mare.

Ma abonez image one
Ma abonez image one