Sotia tacuta

Sotia tacuta - A.S.A. Harrison

Sotia tacuta -un roman axat pe o relatie dintre o psihoterapeuta si un antreprenor de succes, care dureaza de peste douazeci de ani doar pentru ca ambii sacralizeaza rutina in care au gasit un confort sporit. Dincolo de linistea superficiala a relatiei, Todd are mai multe relatii extraconjugale iar Jodi dintr-o dorinta inexplicabila de pastra aparentele, nu indrazneste sa recunoasca faptul ca relatia se afla intr-o cumpana.

Romanul este cladit din perspectiva ambilor parteneri, intr-un stil alert in ciuda analizei psihologice extrem de amanuntite, astfel ca explicatiile pentru actiunile si deciziile lor nu mai sunt chiar un mister. Farmecul romanului se datoareaza catorva momente tensionate si rasturnari de situatie extrem de inteligent plasate.

Personajul feminin, Jodi, pare sa ocupe un spatiu mai amplu si desi lasa se inteleaga ca toate actiunile ei vor fi previzibile, ea va consitui o uluitoare surpriza de la finalul cartii. Jodi frapeaza prin meticulozitatea fiecare decizii luate, fire precauta si stapana pe sine nu da gres in alegerile sale.

Impasul in care relatia sa cu Todd a ajuns si riscul de a ramane fara casa de care s-a atasat extrem de mult, psihoterapeutul apeleaza ea insasi la un specialist cu ajutorul caruia va scoate la iveala un abuz fizic si emotional care a marcat-o in copilarie. Descopera si faptul ca se identifica pana la limita patologicului cu modelele parintilor sai, despre care spune ca nu-si doreste sa le urmeze exemplu. Faptul ca Todd, partenerul ei e peste 20 de ani, are o relatie cu o tanara de liceu din care va rezulta si un copil nu pare sa o suprinda dimpotriva, se arata dispusa sa treaca cu vederea si aceasta abatere.

Revolta ei pare legitima in momentul in care tabloul idilic al vietii ei pasnice se prabuseste din cauza nesabuintei lui Todd. Finalul este suprinzator si partial neclar, insa reuseste sa satisfaca constiinta sotiei tradate si a cititorilor.

Rus Daiana-Adriana, pentru Libris.ro

Sotia tacuta

Jodi si Todd se afla intr-un moment de cumpana al relatiei lor. Totul e in pericol, inclusiv viata prospera pe care o duc in locuinta lor din Chicago. Chiar daca nu sunt casatoriti, sunt impreuna de peste douazeci de ani. El este un antreprenor bogat, iar ea, psihoterapeuta. Romanul este un thriller psihologic despre casnicie si crima, rutina si nevoia de nou, despre disolutia unei relatii, relatat alternativ din perspectiva celor doua personaje principale.
    Fragment din romanul "Sotia tacuta" de A.S.A. Harrison:

“In anii care vor urma isi va aminti de aceasta, scrisoare ca marcand o schimbare radicala in dispozitia ei, una care a ucis pe tacute fetita din ea insasi si a inlocuit-o cu o versiune actualizata si blazata a ei insesi. Privind inapoi in timp, va percepe transformarea ca fiind practic instantanee, ca atunci cand aluneci intr-un vis sau te trezesti din el, dar se va insela. Adevarul e ca schimbarea se petrece treptat, in zilele si saptamanile care urmeaza. Si are etape, iar cea dintai e negarea. Dar e ceva involuntar, ceva ce nu poate controla si gestiona; e o forma spontana de aparare care o protejeaza impotriva unei pierderi catastrofice. I se intampla in felul acela in care pasarile, la fel ca gandurile care te asalteaza, pot da roata in aer fara sa coboare pe sol, sau asa cum un mesaj captat de micro-receptorul tau poate fi afectat de paraziti, ori asa cum poti sa fi impuscat si totusi sa continui sa mergi in directia in care te indreptai.
    Barbatul cu coada de cal i-a inmanat-o. A abordat-o in hol, cand ea a intrat cu cainele. Probabil ca ii strecurase ceva portarului. Era o dimineata de sambata ploioasa. Si-a inchis umbrela si a scuturat-o, asteptand ca omul sa spuna ceva.
    — Doamna Jocli Brett?
    — Da.
    A luat plicul pe care el i l-a pus in fata si l-a auzit rostind cuvintele.
    — Considerati-va, servita.
    In lift, a citit-o de doua ori. Cand a intrat in casa, a lasat-o in hol cu restul corespondentei si s-a dus in bucatarie, unde a dat drumul la cafetiera. Acum, asteptand sa se scurga, cafeaua, mananca un fursec din punga si-i da altul cainelui. Se duce in birou, pune cateva dosare deoparte si isi verifica mesageria vocala. A cautat-o o femeie, pentru fiica ei supraponderala. O suna inapoi ca sa-i explice ca ea nu trateaza tulburari alimentare si-i turuie cateva numere ale unor specialisti de pe o lista pe care o pastreaza in sertar. Uitand de cafea, trece dintr-o camera in alta, aranjand piesele de mobilier si culegand cate o scama de pe covoare. Gaseste o carpa si un flacon cu Lemon Pledge si incepe sa stearga praful si sa lustruiasca. Vine clipa in care gandurile i se intorc la instiintare si inregistreaza un anume raspuns, un nivel de iritare care o determina sa lase carpa din mana si sa ia telefonul.
    — Deci, spune ea, ce-i cu scrisoarea de la Harry?
    — Jodi! Am vrut sa te sun si eu.
    — Trebuia sa ma fi sunat. Cum poti lasa sa se intample asa ceva?
    — Harry ti-a trimis o scrisoare?
    — Mi-a dat-o un tip in holul cladirii.
    — Si ce zice?
    — Pentru numele lui Dumnezeu, Todd! Zice ca trebuie sa ma mut.”

-15%

PRP: 39.99 Lei

!

33.99Lei

33.99Lei

39.99 Lei

Primesti 33 puncte

— Doamna Jocli Brett?
    — Da.
    — Considerati-va, servita.
    — Jodi! Am vrut sa te sun si eu.
    — Harry ti-a trimis o scrisoare?
    — Mi-a dat-o un tip in holul cladirii.
    — Si ce zice?

3
3
0
1
0

elenaelisa1401 19/08/2020 14:00
Un thriller psihologic povestit din perspectiva ambelor personaje(ceea ce m-a bucurat foarte tare), o poveste plină de durere, rutina, dezamăgiri și traumele copilăriei. Sincer, mă așteptam la mai mult de la acest roman, finalul m-a dezamăgit, voiam ceva mai mult, mai concret, mai detaliat. Acest roman ne prezintă într-un fel sau altul adevărul crunt al vieți, sacrificiile pe care le facem, dezamăgirile pe care le întâmpinăm, singurătatea și multe alte lucruri pe care le întâmpinăm în aceasta existență a noastră.
Lectura plăcută tuturor!